تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
plusresetminus
حزب الله : معاون حفاظت و امور اراضی استان البرز گفت: در حال حاضر حدود ۷ مورد سرجنگل‌بانی کوچک در جاده چالوس وجود دارد، که این نقاط را می توان تجهیز کرد تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده شود.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۸۲۶
سرجنگل‌بانی‌های موجود در محور کرج-چالوس تجهیز شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالرضا ابراهیمی پیش از ظهر امروز  در اولین نشست مشترک بخشداری‌ها و شوراهای حوزه آبخیز که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت جلب مشارکت مردمی در پیشبرد اهداف منابع طبیعی بسیار مهم است و سبب پیشبرد کارها و اهداف این سازمان است.
 
وی با اشاره به اینکه شیوه حاکمیتی مطلق و نظارت بر دستگاه‌های دولتی باید به سوی مشارکت مردمی حرکت کند، افزود: دسترسی به نقاط صعب‌العبور در مواقعی از جمله امدادرسانی برای اطفای حریق یا حل تصرف اراضی ملی در ارتفاعات روستایی تنها با کمک مسئولان آن بخش و بخشداری و شورای روستا انجام می‌شود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 7 مورد سرجنگل‌بانی کوچک در جاده چالوس وجود دارد، عنوان کرد: این نقاط را می توان تجهیز کرد تا  در مواقع ضروری از آنها استفاده شود.
 
معاون حفاظت و امور اراضی استان البرز با اشاره به اینکه در مشارکت، همیاری و همدلی بخشداری‌ها و شوراها در  منابع طبیعی نباید کوتاهی شود، بیان کرد: آنچه که آسیبی جدی به اراضی ملی می‌زند شامل مواردی مثل بیماری‌های نباتی در سطح جنگل‌ها و مراتع است.
 
وی با اشاره به اینکه باید در بخش آگاهی و پیشگیری پیشرفت‌های لازم انجام شود و این کار به مشارکت مردم بستگی دارد، تصریح کرد: در حوزه 2 سد طالقان و امیرکبیر که اجازه سم پاشی وجود ندارد باید به صورت  مکانیکی یا بیولوژیکی انجام  شود  که  این  کار  بسیار حساس  و مهم  است.
 
 همچنین سرهنگ فرامرز نیکزاد  در این جلسه اظهار داشت: اگر مشارکت‌های  مردمی وجود نداشته باشد یگان‌ حفاظت در کارهای خود موفق نمی‌شود؛ مردم نقش بسیار مهمی در امور تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت دارند. 
 
وی با بیان اینکه امکان  ابراز نظر مردم و مشارکت آنها در تمام مراحل بسیار مهم است، افزود: ما باید به نقطه‌های مثبت و کیفیت‌های بالای پروژه‌های منابع طبیعی بپردازیم و از اتلاف منابع انسانی جلوگیری کنیم.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: نقش مردم در رفع تصرف اراضی ملی  بسیار مهم است  و همچنین عملیات اطفای حریق و توسعه جنگل نیاز بسیار زیادی به مشارکت مردم در این حوزه‌ها دارد. 
 
وی تصریح کرد: شرکت در دوره‌های آموزشی و  داشتن آگاهی از اهمیت جنگل‌ها با مشارکت‌های مردمی بسیار با اهمیت است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین