تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: معضل آلودگی هوا نیازمند نسخه ای کارآمدتر از وعده و سخنرانی است و متاسفانه شاهد تشدید مشکلات زیست محیطی در سالیان اخیر بوده ایم.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۲۲
معضل آلودگی هوا نیازمند نسخه ای کارآمدتر از وعده و سخنرانی است

 

 

 

فاطمه آجرلو در گفتگو با خبرنگار  اظهار داشت: پراکندگی مسئولیت ها و موازی کاری های موجود مانع از ارائه عملکرد موثر جهت کاهش آلودگی هوا شده و از همین رو برگزاری جلسات و همایش های تخصصی نیز اثربخشی خود را از دست داده است.

به گفته این مسئول شهری، مسمومیت کنونی هوا نشانگر فقدان اثرگذاری لازم تصمیم گیری ها و اقدامات گذشته در راستای مقابله با آلودگی هوا می باشد، چرا که سرعت سخنرانی ها بسیار بیشتر قدم هایی است که در ورطه اقدام و عمل برای بهبود شاخص های کیفیت هوا برداشته می شوند.
 
وی گفت: در حالی که ظرفیت معابر شهرهایی همچون کرج تکمیل شده و به مترو یا ناوگان پیشرفته حمل و نقل عمومی نیز دسترسی مناسبی نداریم اما صنایع خودرو سازی همچنان مسیر را برای خرید وسیله نقلیه با کمترین نقدینگی ممکن تسهیل کرده اند و هر چه بر ترافیکِ خیابانها افزوده می شود، به همان نسبت دود و دم بیشتری روانه اتمسفر می شود و امروز به حیثِ آلودگی هوا به مرز اشباع رسیده ایم.
 
این مسئول شهری با تاکید بر اینکه نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی و راهبردی به منظور مقابله با آلودگی هوا هستیم و اکنون مرگ و میر و ابتلا به انواع بیماریها از جمله سرطان در اثر آلاینده های معلق در هوا بسیار فراتر از دیگر حوزه ها می باشد، بیان داشت: صنایع آلاینده، معادن، شرکت های خودرو سازی و عواملی از این دست برای تهدید سلامت عمومی جامعه هم پیمان شده اند و اراده کافی برای برخورد موثر با ایشان نیز وجود ندارد.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین