تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
plusresetminus
حزب الله: مدافع وسط ملی‌پوش تیم والیبال میزان مشهد گفت: هدف بعدی ما حضور در المپیک است و اینکه با انجام بازی‌های خوب روی سکو برویم.
۰
کد مطلب : ۶۶۷۹۲
دل ولاسکو هنوز هم با ایران است

به گزارش شبکه خبری حزب الله به نقل از تسنیم ،یکی از بازیکنان این تیم عادل غلامی بود،‌ مدافع وسط باتجربه تیم ملی والیبال که فصل آینده را در تیم میزان مشهد بازی خواهد کرد. او در این گفت‌وگو  از عملکرد هم‌تیم‌هایش در فصلی که گذشت و مسائل مختلف دیگر صحبت کرده است که مشروح آن در زیر می‌آید:

 قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2014 و کسب اولین مدال طلای این رقابت‌ها با سایر مدال‌ها و قهرمانی‌های شما در آسیا چقدر تفاوت داشت؟

تیم ملی ایران چندین بار قهرمان آسیا شده بود اما مدال طلای بازی‌های آسیایی در کارنامه این تیم دیده نمی‌شد. به همین دلیل،‌ کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی برای ما لذت ویژه‌ای داشت. چهار سال پیش هم در فینال به همین تیم ژاپن باختیم و در حالی که همه فکر می‌کردند قهرمان می‌شویم به عنوان دومی رسیدیم. کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی و جبران شکست چهار سال پیش مقابل ژاپن نیز لذت خاصی داشت.

 تیم ایران هم در بدترین شرایط بدنی ممکن و خیلی خسته برای بازی‌های آسیایی به کره جنوبی رسید.

فکر نمی‌کنم تیمی در دنیا در آن مقطع زمانی به اندازه ایران تحت فشار بود. ما اردوهای زیادی را پشت سر گذاشتیم و بازی‌های فراوانی در نقاط مختلف جهان انجام دادیم. سال پرمشغله‌ای بود که خدا را شکر با موفقیت تمام شد.

 چیزی که ما از تلویزیون دیدیم و البته انتظار هم داشتیم، یک قهرمانی تضمین شده و بی‌دردسر از طرف شما بود. اما به نظر می‌رسید شما در زمین چنین حسی ندارید.

همین طور است. به ویژه در بازی فینال، ژاپن نشان داد که تیم متحول شده‌ای است. آنها با اضافه کردن چند نیروی جوان به تیم‌شان بهتر از قبل بازی کردند و با میانگین سنی پایین نشان دادند که در دو سه سال آینده باز هم ژاپن قدرتمندی را خواهیم دید. قهرمانی بعدی ما در آسیا به هیچ وجه ساده نخواهد بود. ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها در بازی‌های پایانی واقعاً حریفان سرسختی بودند.

 

 دریافت کردن پست تخصصی تو نیست اما تیم ملی در بازی با آلمان مقابل سرویس‌های گیورگی گروزر و در بازی با ژاپن، در دریافت کردن سرویس‌های حریف موفق نبود. علت این موضوع چیست؟

ممکن است تیم در یک دنده‌هایی به اصطلاح گیر کند و موضوع قابل تأملی نیست. از این اتفاقات ممکن است بیفتد. اگر این مشکل به صورت مکرر اتفاق بیفتد، یک نقطه ضعف خواهد بود اما ما فقط در بازی با آلمان و ژاپن و در دنده‌ای خاص به این مشکل برخوردیم. همه تیم‌ها ممکن است با این مشکل روبه‌رو شوند.

دید حریفان آسیایی شما نسبت به چهار سال قبل چقدر به تیم ایران فرق کرده است؟

آنها تغییر چندانی نکرده‌اند و همان تیم‌های قوی قبل هستند و ضعیف نشده‌اند ولی والیبال ما آنقدر قدرت پیدا کرده که حریفان آسیایی خود را به راحتی می‌بریم. کمی لغزش و سستی باعث می‌شود دوباره آنها به جایگاه قبلی خود برگردند.

 تیم ملی  ایران در سال 2014 به مقام‌های چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان رسید. همه در ایران حسرت خوردند که چرا تیم ملی روی سکو نرفت. چرا درست پای سکو متوقف شدید؟

بچه‌ها در هر دو تورنمنت سرشار از انگیزه بودند. مگر می‌شود تیم یا بازیکنی برای ایستادن روی سکوهای جهانی انگیزه نداشته باشد؟! دلایل مختلفی دارد که زیاد نمی‌شود آنها را باز کرد. هر تورنمنت، شرایط خاص خودش را دارد ولی چیزی که مسلم است اینکه هم در لیگ جهانی و هم در لهستان می‌توانستیم روی سکو باشیم. ما شانسی در اختیار داشتیم و از آن استفاده نکردیم که شاید دیگر در والیبال ایران تکرار نشود.

 

هدف بعد تیم ملی چیست؟

هدف‌گذاری برای تیم ملی توسط فدراسیون صورت می‌گیرد اما هدف بعدی ما حضور در المپیک است و اینکه با انجام بازی‌های خوب روی سکو برویم و مدال بگیریم. ایستادن روی سکوی المپیک، کار آسانی نیست ولی خیلی‌ها معتقدند که ما می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

بازی با آرژانتین و پیروزی مقابل این تیم در مسابقات قهرمانی جهان حس خاصی نداشت؟

هر دو تیم انگیزه زیادی داشتند تا روبه‌روی هم خوب بازی کنند. خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی آرژانتین در مدت سه سال حضورش در ایران، زحمات زیادی برای والیبال ما کشید و نمی‌توان زحمات ایران را نادیده گرفت. او پتانسیل والیبال ایران را به جهان نشان داد و والیبال ایران هم وسیله‌ای بود تا دنیا دوباره ولاسکو را ببیند. آن بازی حساسیت‌هایی داشت ولی ما با غلبه بر این استرس‌ها ثابت کردیم که مقابل تیم‌های خوب دنیا، عالی بازی می‌کنیم و پیروز شدن از هر چیزی برای ما مهمتر است.

 قبل و بعد از بازی حرف خاصی بین شما و ولاسکو رد و بدل نشد؟

ولاسکو تیم ایران را خیلی دوست دارد و این تیم را متعلق به خودش می‌داند. او برای تیم ما زحمت کشیده و بازیکنان ایران نیز همگی قدرشناس زحمات او هستند. خوشبختانه بازی آرام شروع و آرام هم تمام شد و بین هر دو طرف فقط احترام بود.

 او یک نتیجه خوب هم به سود شما گرفت. آرژانتین با شکست دادن آمریکا، ایران را به مرحله سوم فرستاد.

خود ولاسکو هم گفت که در آن بازی برای وطن دومش می‌جنگد و با کسب این نتیجه می‌خواست کار نیمه تمامش را برای ایران تمام کند. ما همه از ولاسکو تشکر کردیم، چون او می‌توانست در آن بازی ببازد و نتیجه بازی هیچ فرقی برای او و شاگرانش نمی‌کرد. او با کارش نشان داد که دلش با ایران است.

 پیش بینی تو از لیگ برتر فصل آینده چیست؟

لیگ سختی پیش رو داریم که در آن تیم‌های میزان مشهد، متین ورامین، ارومیه و پیکان تهران مدعی هستند. تبریز و بانک کشاورزی نیز تیم‌های خوبی هستند. پیش‌بینی قهرمان واقعاً غیرممکن است و هر تیمی که هماهنگ‌تر کار کند، موفق‌تر می‌شود. ما هم در مشهد، بازیکنان خوب، سرمربی جوان و کادر فنی یکدلی داریم که بسیار بی‌حاشیه هستند. ما هواداران خوبی داریم که همیشه تیم مشهد را حمایت کرده‌اند. با این پیش فرض ما شانس قهرمانی در لیگ برتر را داریم ولی من امیدوارم که فقط شرمنده مردم مشهد نشویم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین