تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
plusresetminus
حزب الله: تیم فوتبال سایپا تهران از لحاظ نتیجه گیری روزهای سیاهی را پشت سر می گذارد.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۹۱۱
دایی روی گسل ناکامی/ سایپا در مسیر سقوط ترمز برید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تیم فوتبال سایپا ایران شب گذشته در دور سوم مرحله پلی آف فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف الریان قطر رفت و در نهایت با نتیجه سه بر یک از شاگردان بولنت اویگون شکست خورد تا روزهای سیاه علی دایی و تیمش در این فصل تداوم داشته باشد.
 
نارنجی پوشان پایتخت کشورمان در حالیکه تا دقیقه ۸۹ بازی با الریان میزبان قدرتمند خود را با نتیجه یک بر یک متوقف کرده بودند در نهایت اسیر جوانی و کم تجربه بودن خود شده و در ۲ دقیقه متحمل شکست ۳ بر یک شدند.
 
علی دایی پیش از شروع لیگ هجدهم ستاره ملی پوش خود یعنی علی قلی زاده را از دست داد. با این وجود سایپا لیگ برتر را خوب شروع کرد و تا پایان هفته هفتم با ۱۳ امتیاز در رتبه‌های بالای جدول قرار داشت، اما سقوط آزاد این تیم در لیگ برتر از بازی با نساجی شروع شد. به شکلی که نارنجی پوشان در ۹ بازی اخیرشان تنها ۵ امتیاز کسب کرده اند و در همین تعداد بازی هم پیروز نشده اند.
 
دایی روی گسل ناکامی/ سایپا در مسیر سقوط ترمز برید
 
با این وجود سایپا که به دنبال عبور از سد تیم‌هایی مانند سردار بوکان، استقلال و صنعت نفت آبادان به نیمه نهایی جام حذفی رسیده بود می‌توانست با برتری مقابل داماش گیلان به فینال این رقابت‌ها رسیده و با میانبری بزرگ از این طریق در مسیر کسب سهمیه آسیا قرار بگیرد، مقابل این حریف رشتی هم در روزی که اشتباهات داوری به ضرر شاگردان علی دایی تمام شد ۲ بر یک شکست خورد تا روز‌های سیاه این تیم تداوم یابد.
 
لیگ قهرمانان آسیا آخرین رقابتی بود که خودروسازان بی پول کشورمان در فصل جاری می‌توانستند در آن خود نمایی کنند. سایپا نخستین بازی اش در پلی آف این رقابت‌ها را با برتری ۴ بر صفر مقابل مینروا پنجاب هندوستان پشت سر گذاشت، اما شکست ۳ بر یک از الریان آخرین کورسوی امید سایپا را هم از بین برد.
 
هرچند سایپا در لیگ برتر ۲ بازی کمتر انجام داده است، اما در حال حاضر با منطقه قرمز جدول تنها ۶ امتیاز فاصله دارد و اگر علی دایی نتواند به وضعیت تیمش سر و سامانی بدهد احتمال دارد سایپا در هفته‌های پایانی فصل تنها برای فرار از سقوط به میدان برود.
 
بی پولی، کم تجربگی بازیکنان، جذب نشدن مهره‌های باکیفیت در نقل و انتقالات نیم فصل، از دست دادن فوق ستاره‌ای به نام مهدی ترابی، آسیب دیدگی‌های متوالی بازیکنان تاثیرگزار، اشتباهات داوری و تاکتیکی مسائلی هستند که این روز‌ها به آفت جان شهریار فوتبال ایران و تیمش تبدیل شده اند.
 
در پایان باید به نکته عجیب و حیرت آوری درباره عملکرد آقای گل فوتبال ملی جهان به عنوان سرمربی در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد. علی دایی تاکنون سه سال در لیگ قهرمانان هدایت تیم‌های سایپا و پرسپولیس را برعهده داشته است. سایپا در نخستین سال حضورش در لیگ قهرمانان با این مربی در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشت و بالاتر از تیم‌های نیروی هوایی عراق، الوصل امارات و الکویت کویت به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، اما به دنبال جدایی دایی از این تیم نارنجی پوشان با هدایت پیر لیت بارسکی آلمانی در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب بنیاد کار ازبکستان شدند و از حضور بین هشت تیم برتر بازماندند.
 
روزگار سیاه سایپا در فوتبال ایران/ سقوط آزاد دایی در آسیا ادامه دارد
 
دایی در فصل ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان هم هدایت پرسپولیس را در دست داشت که در پایان مرحله گروهی پس از تیم‌های الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و الوحده امارات با ۶ بازی، یک برد، ۲ مساوی، ۳ باخت و ۵ امتیاز در قعرجدول گروه قرار گرفت.
 
سومین سال سرمربیگری دایی در مهم‌ترین رقابت باشگاهی قاره کهن هم با حذف سایپا مقابل الریان با خاطره‌ای تلخ برای او تمام شد تا او برای اولین بار حتی نتواند در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور یابد.
 
۱۴ بازی، ۵ برد، ۵ مساوی، ۴ باخت، ۱۸ گل زده و ۱۹ گل خورده آمار تیم‌های علی دایی در لیگ قهرمانان آسیا است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین