تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
plusresetminus
حزب الله: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصفهان گفت: تفکر بسیجی انقلاب را در برابر زیاده‌خواهی غرب نگه داشته و این تفکر امروز بسیاری از تحولات را در کشورهای منطقه رقم می‌زند.
۰
کد مطلب : ۶۹۶۷۱
تفکر بسیجی انقلاب را در برابر زیاده‌خواهی غرب نگه داشته است
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سردار حسین سلامی پیش از ظهر امروز در اجتماع بسیجیان استان اصفهان، با بیان اینکه همه بسیجیان در آفرینش این تاریخ سرشار از پیروزی نقش تعیین‌کننده داشتند، اظهار داشت: بسیجیان استان اصفهان نیز نقش درخشان و تعیین‌کننده‌ای در دستاوردهای انقلاب داشته و برادران اصفهانی کسانی بودند که عملیات دارخوین را با موفقیت به انجام رساندند.

وی افزود: بسیجیان اصفهانی حصر آبادان را در ثامن الائمه(ع) شکسته و فاتحان بستان در طریق القدس بودند و نخستین کسانی که در عمق جبهه دشمن نفوذ و توپخانه دشمن را خاموش کردند این بسیجیان بودند؛ همچنین بسیجیان اصفهان در عملیات فتح‌المبین به مرز رسیده و نخستین گروهی بودند که با عبور از کارون، به خرمشهر رسیدند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیج محصول معجزه ذهنی امام راحل و درک عمیق ایشان از حوادث ناگواری که در صدر اسلام بر ائمه اطهار(ع) گذشت بوده، تصریح کرد: بسیج محصول عبرت‌ها، درس‌ها و تجربیات تاریخ اسلام بوده و فقدان بسیج سبب شهادت امام در محراب و تنها شدن امام حسن(ع) در مقابل معاویه شده و اگر خیل بسیجیان مشتاق و عاشق در آن سال بود، امام حسین(ع) و اهل‌بیت او در روز خونین عاشورای 61 هجری قمری، متحمل این‌چنین مصیبت‌هایی نمی‌شدند.

وی بیان کرد: بسیج محصول درس‎ها و عبرت‌هایی بوده که مسلمانان در طول تاریخ اسلام با آن مواجه هستند و امام خمینی(ره) نیز به‌خوبی می‌دانست که انقلاب اسلامی با خطرات سهمگینی از سوی قدرت‌های بزرگ مواجه بوده و به همین دلیل در اندیشه معماری ایشان ساختمان دفاعی‌ بودند که در هر صحنه و میدانی به میدان برود؛ این ساختار باید در عرصه نبرد روانی، اقتصادی و تهاجم فرهنگی در برابر فتنه‌های دشمن دوام آورده در هر صحنه‌ای شکست به دشمنان اسلام و خدا تحمیل کند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه بسیج نیروی عظیم پایان‌ناپذیری بوده که در تمام صحنه‌های نبرد علیه قدرت‌های مستکبر آن درخشش روح ایمان را به نمایش گذاشته و تصویری از هنر در همه ابعاد اسلامی علیه دشمنان خدا به تصویر کشاند، خاطرنشان کرد: بسیج در مکتب وحی و در فضای تفکر امام و رهبری پرورش یافت و در نگاه بسیج، شکوه از آن خداوند بزرگ بوده و هر قدرتی  به‌جز قدرت خدا، فناپذیر است.

وی اظهار کرد: بسیجیان از قرآن آموختند که دشمنان حتی قادر به آفرینش مگس هم نیستند و اگر پشه‌ای چیزی از آنها برباید، نمی‌توانند آن را پس گیرند، بنابراین در تفکر بسیجی، می‌توان بر تمام قدرت‌ها غلبه کرد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه در تشریح نقش بسیجیان در تاریخ 36ساله انقلاب اسلامی گفت:‌ انقلابیون مسلمان با الگوی تفکر و روحیه بسیجی به جهاد در مقابل دشمنان اسلام برخاسته و پیروزی در نهایت متعلق به آنان بوده و بسیجیان نسبت به مؤمنان رئوف و نسبت به کفار سختگیر هستند و این مسئله از خصوصیات بسیجیان است.

وی افزود: هرگاه مشکلی برای کشور پیش آمده، بسیجیان نخستین گروهی بودند که با عشق، جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و در هر صحنه جنگی، نخستین گروهی هستند که بر سپاه دشمن یورش می‎‌برند؛ اگر زلزله‌ای رخ دهد، نخستین گروهی که فریادرس مردم بوده، بسیجیان هستند و آنها هرگز از دام‌های شیطان تبعیت نکرده و برای ایجاد جامعه‌ای پاک و نمونه برای بیرون راندن شیطان از عرصه اجتماعی و آلودگی اخلاقی، تلاش می‌کنند.

سلامی با بیان اینکه اگر بسیجیان امر به معروف می‌کنند، از سر دلسوزی و برای پاک کردن جامعه از آلودگی اخلاقی است، خاطرنشان کرد: آنها نمی‌خواهند ارزش‌های اخلاقی غرب مناسبات جامعه را شکل داده بنابراین بسیجیان آمران و ناهیان مهربان برای ترویج معروف و از بین بردن منکر از جامعه هستند و در حالی که دشمن می‌خواهد تأثیر بسیج را بر چشم مردم و مسلمانان زخمی و آلوده نشان دهد اما مردم ما همه بسیجی بوده و می‌دانند امروز هرچه در بُعد علم و توسعه راه می‌پیماییم از برکت تفکر و روحیه بسیجی است.

وی افزود: اگر امروز ماهواره سفیر به فضا می‌فرستیم و اگر قادر به شکافتن اتم و دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، ساخت موشک برای ایجاد رعب در دل دشمن هستیم و اگر امروز با وجود تحریم‌های بسیار، در صنعت هوانوردی، پالایشگاه و نیروگاه برق به موفقیت‌های شگفت‌انگیز می‌رسیم، به‌دلیل تفکر بسیجی است.

جانشین فرمانده‌ کل سپاه تفکر و رفتار بسیجیان را نشأت گرفته از هدایت رهبری خواند و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب روحیه شجاعت و ایستادگی در برابر دشمن را مستحکم کرده سبب شدند که ملت، با توکل بر خدا، افق‌های رشد و پیشرفت را بپیماید و در حالی که دشمن تلاش می‌کند برای ما مشکلات زیادی به وجود آورد، امروز مرزهای خود را تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا توسعه داده‌ایم.

سردار سلامی گفت: تفکر بسیج و الهام‌یافتگی آن در سوریه سیاست‌های نظام سلطه در این کشور را با شکست مواجه کرده و حزب‌الله به‌عنوان الگوی بسیج در لبنان در جنگ 33روزه، بزرگترین شکست را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده و در جنگ‌های 8، 22 و 52 روزه رژیم صهیونیستی را در معرض شکست قرار می‌دهد؛ باید گفت که تفکر بسیجی در یمن، مسلمانان را علیه استکبار می‌شوراند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در حال گسترش است، اظهار کرد: تفکر بسیجی 10 سال انقلاب را در برابر زیاده‌خواهی غرب در مسئله هسته‌ای نگه داشته و دیگر گزینه‌های دشمن همه تجربه شده‌اند و تحریم اقتصادی نتوانست اقتصاد ما را فلج کند، بلکه سبب رشد استعدادهای درون‌زای صنعتی ما شده و انزوای دشمن راه به هیچ جایی نبرده و ایران را به پایانه رفت‌وآمدهای دیپلماتیک جهان تبدیل کرده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه خاطرنشان کرد: امروز ایران به عنصر حل مسائل جهان تبدیل شده و چنین کشوری نه تنها در حصر اقتصادی و انزوای سیاسی قرار نمی‌گیرد بلکه بقیه کشورها مجبور به کمک از ایران می‌شوند و تمام این‌ها در سایه راهنمایی امام خامنه‌ای و در سایه پرچم سرخ و سبز با نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل به‌عنوان الگوهایی برای هدایت مسلمانان محقق شده است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین