تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
plusresetminus
روحانی :

فرزند کویرم

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه فرزند کویرم و پیشنهاد می‌کنم جاذبه گردشگری در ایران را ارتقا یابد بر حفظ ۳ آثار تاریخی و گردشگری مهم نهظت مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جذب گردشگر تاکید ویژه کرد.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۶۱۸
فرزند کویرم

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش روز جهانی گردشگری در شروع سخنرانی‌اش با اشاره به فداکاری جوانان کشورمان برای حفظ استقلال کشور اظهار داشت: امروز هم جوانان ما آمادگی برای دفاع از کشور و همچنین حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند.


وی با گرامی داشتن روز جهانی گردشگری عنوان کرد: موضوع گردشگری برای ایران یکی از سکوهای حرکت به سمت توسعه و رشد و پیشرفت ایران است.


روحانی تصریح کرد: حداقل در طول 100 سال اخیر به دنبال توسعه همه‌جانبه و مطلوب برای کشور بودیم و هم‌اکنون یکی از روش‌های توسعه در جامعه ایرانی که ملت از آن بتوانند از فواید آن بهره‌مند شوند بحث ارتقای گردشگری است.


رئیس‌جمهور در ادامه عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم به نقطه مطلوب گردشگری ارتقا یابیم تا مردم نیز از سود و دستاورد آن در زندگی‌شان بهره‌مند شوند، کما اینکه برخی‌ها موضوع گردشگری بسیار ساده می‌انگارند در حالی که گردشگری امری سخت و پیچده است ولی یکی از بهترین‌ راه‌ها برای اشتغال‌زایی جوانان به حساب می‌آید.


وی عنوان کرد: امروز یکی از اهداف ما موضوع اشتغال‌زایی است، همچنین موضوع جذب فناوری و سرمایه که این موارد را می‌توانیم در صنعت گردشگری محقق کنیم.


روحانی در ادامه با تاکید مجدد بر جذب سرمایه از طریق گردشگری خارجی برای اشتغال‌زایی جوانان تصریح کرد: براساس آمارها ایران در ردیف 5 تا 10 کشور مطرح جاذبه‌های گردشگری جهان به حساب می‌آید که این جاذبه‌ها در حوزه‌های جاذبه‌های طبیعی، اقلیمی، تاریخی و فرهنگی در منطقه و جهان است. به هر حال ما آثار فرهنگی متعددی از تمدن دیرینه چندهزارساله ملت ایران داریم که نشان از تنوع قومی، مذهبی، زبانی و آداب و رسوم ایران است.


رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به 3 جاذبه مهم تاریخی وانقلابی ایران در دهه‌های اخیر از جمله نهضت مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: اگر در طول تاریخ اخیر بخواهیم موضوعات دیگر را صرف‌نظر کنیم حداقل این 3 مقطع تاریخی و فرهنگی بسیار مهم‌تر هستند بنابراین باید از آثار تاریخی دوران مشروطه حراست و حفاظت کنیم چه در تهران و شهرستان‌ها، همچنین از آثار فرهنگی انقلاب باید حراست شود از جمله میدان‌ها و خیابان‌های بزرگ و تاریخ‌ساز در تهران، قم و سایر استان‌ها و در نهایت جاذبه‌های دفاع مقدس نیز به عنوان یک فرصت گردشگری داخلی و خارجی ارتقا یابد.


وی با اشاره به اینکه در سال میلیون‌ها جوان، دانش‌آموز و خانواده‌های ایثارگر به مناطق دفاع مقدس سفر می‌کنند، عنوان کرد: ایران کشوری است که هرگونه جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی دارد.


روحانی در ادامه با اشاره به اینکه کلیپی که در برنامه پخش شد گفت: این کلیپ یک نقصی داشت و آن نپرداختن به کویرهای ایران بود، کما اینکه فرزند کویر هستم ولی بهتر است کویرهای ایران به عنوان‌ یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور بهتر معرفی و سرمایه‌گذاری شود زیرا شاید برای برخی کشورها سبزه، گل، دریاچه و رودخانه و دریا جاذبه فراوانی داشته باشد ولی مردمان کشورهایی هستند که کویر ایران برای آنها جاذبه دارد. بنابراین می‌توانیم در کنار کویر برای جذب گردشگر از جنگل‌های شمال تا زاگرس در کنار جاذبه‌های فرهنگی برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین