تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
plusresetminus
دیدار وزیر دفاع با رئیس دانشگاه فرماندهی آذربایجان؛

امیرحاتمی: آماده انتقال تجربیات به جمهوری آذربایجان هستیم

حزب الله : وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در ادامه برنامه‌های خود به کشور آذربایجان از دانشگاه فرماندهی و ستاد این کشور بازدید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۳۱۱۹
امیرحاتمی: آماده انتقال تجربیات به جمهوری آذربایجان هستیم
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیر سرتیپ حاتمی در ادامه دیدار با مقامات سیاسی و نظامی کشور آذربایجان، در روز دوم سفر خود با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد کشور آذربایجان در جریان روند فعالیت‌های این دانشگاه قرار گرفت.
 
در بدو ورود وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، رئیس دانشگاه فرماندهی و ستاد کشور آذربایجان با ارائه گزارشی از فرآیند آموزش‌های ارائه به دانشجویان این دانشگاه نظامی، به تجارب ارزنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از رهگذر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  و مبارزه با تروریسم اشاره کرد.
 
سپهبد حیدر پیری‌اف خواستار بهره‌مندی هر چه بیشتر از تجارب جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء سطح دانش نظامی دانشگاه شد و اظهار امیدواری کرد که در آینده بین دانشگاه‌های نظامی دو کشور مناسبات تنگاتنگی ایجاد شود.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به دیدارهای ارزشمند خود با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیران دفاع و صنایع دفاعی این کشور، از انسجام مطلوب ارتش آذربایجان اظهار خرسندی کرد و اظهار داشت: سوابق و پیوستگی‌های فرهنگی، دینی، تاریخی و تمدنی بسیار دو کشور زمینه‌ساز توسعه روابط نیروهای مسلح ایران و آذربایجان‌ خواهد شد.
 
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تجارب ارزنده جمهوی اسلامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس و مبارزه با ترویسم و رفع تحریم‌های شکننده علیه ملت ایران افزود: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران توانست تمام تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و امروز همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح‌مان در داخل کشور و به وسیله نیروهای مسلح تولید می‌شود.
 
امیر حاتمی تاکید کرد: آماده‌ایم که این تجارب گرانقدر را در اختیار کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان قرار دهیم.
 
در پایان این دیدار نماد آکادمی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به رسم یادبود اهدا و تبادل شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین