تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه نبود زیرساخت‌های مناسب مانع ورود کشور به بازار شیلات روسیه شده است، گفت: کشور روسیه تقاضای ۱۰۰ هزار تن محصولات شیلات را از ما داشته است ولی ظرفیت ما برای این مقدار کافی نیست.
۰
کد مطلب : ۱۴۷۹۷۳
زیرساخت‌های مناسب برای ورود کشور به بازار شیلات روسیه وجود ندارد

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسن صالحی در مراسم افتتاحیه یک واحد تولیدی شیلات در نظرآباد که  صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: شهرستان نظرآباد در تولید و صنعت جزو پیشگامان صنعت در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان برخی از صنایع بیش از نیم قرن در کشور قدمت دارد، افزود: در سال 95 حدود یک میلیون و 100 هزار تن محصول شیلات در کشور تولید شده که از این میزان 54 درصد از صید دریای عمان و اقیانوس هند بوده است.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه 46 درصد از این میزان از طریق آبزی‌پروری در منطقه در جایگاه والایی قرار دارد،گفت: در بخش پرورش ماهی قزل‌آلا در رده بالایی در کشور قرار داریم و در سال گذشته 110 هزار تن محصولات شیلات و 412 میلیون دلار ارزآوری برای کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 400 مرکز فرآوری در بخش‌های مختلف در شیلات  فعالیت می‌کنند، گفت: ما توانسته‌ایم تا کنون اشتغال مستقیم 220 هزار نفر را ایجاد کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی بوده است که تلاش کرده وارد بازار روسیه شود ولی به دلیل نبود زیرساختهای مناسب تا کنون موفق به این امر نشده است، عنوان کرد: کشور روسیه تقاضای 100 هزار تن محصولات شیلات را از ما داشته است ولی ظرفیت ما برای این مقدار کافی نیست.

صالحی با تاکید بر اینکه بعد از برجام اتفاقات بسیار خوبی در حوزه شیلات رخ داده و صنعتگران توانسته‌اند با سرمایه‌گذاری و واردات دستگاه‌های مربوط به شیلات گام بزرگی در این حوزه بردارند، افزود: امروز از 22 مرکز فرآوری شیلات در کشور 2 مرکز در استان البرز قرار دارد.

رئیس سازمان شیلات کشور با تاکید بر اینکه نباید در بروکراسی اداری برای صنعتگران مشکلی ایجاد شود که سبب دلزدگی و سردی آنها شود،گفت: در سال هزاران میلیون دلار سرمایهگذاری در کشور انجام می‌شود و باید دولت برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی که سبب ایجاد شغل می‌شود، بسترسازی کند.

 
منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین