تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا برای مقابله با نیروهای داعش با ایران همکاری نظامی نخواهد داشت.
۰
کد مطلب : ۶۳۵۰۵
سخنگوی کاخ سفید: با ایران برای مقابله با داعش همکاری نمی‌کنیم

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، جاش ارسنت سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد مساله داعش و مقابله با آن در عراق وسوریه، گفت: ایران همانند کشورهای دیگر منطقه خاورمیانه هیچ منفعتی در رشدگروهی همچون دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نزدیکی مرزهایش ندارد، اما آمریکا از طرح ائتلاف خود علیه داعش برای تحت فشار قرار دادن ایران و امتیاز گرفتن از این کشور در مذاکرات هسته‌ای استفاده نخواهد کرد.

 

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری که همزمان با سالروز 11 سپتامبر برگزار شده بود، با اشاره به این‌که ایران از دشمنان اصلی داعش محسوب می‌شود، تاکید کرد که آمریکا برای مقابله با داعش با ایران همکاری نمی‌کند.

 

ارسنت در ادامه گفت: ما از ایران می‌خواهیم که به تشکیل یک دولت جدید فراگیر به رهبری شیعیان در عراق کمک کند و ما از این حمایت سیاسی ایران استقبال می‌کنیم.

 

وی افزود: همان‌طور که دولت پیش از این گفته، من نیز دوباره هرگونه همکاری نظامی میان آمریکا و ایران برای مقابله با داعش را غیرمتحمل می‌دانم.

 

سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: آمریکا خواسته‌ها و توقعاتش در مذاکرات هسته‌ای ایران را پایین آورده است.

 

ایران و گروه 1+5 شامل پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان هم‌اکنون در حال انجام مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور هستند تا بتوانند به راه‌حلی نهایی و جامع در این زمینه برسند. این مذاکرات تا 24 نوامبر سال جاری تمدید شده است.

 

وی یادآور شد مسائل زیادی وجود دارد که در حاشیه مذاکرات هسته‌ای مطرح نشده است و مذاکرات روی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز است.

 

همچنین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بغداد پایتخت عراق گفت که آمریکا برای مقابله با نیروهای داعش در عراق و سوریه با ایران همکاری نخواهد داشت و تمایلی نیز برای این کار ندارد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به ائتلاف آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) برای مقابله با داعش، گفت: آمریکا به دنبال این است که بفهمد کشورهای منطقه و هم‌پیمانانش در خاورمیانه چه کاری می‌توانند برای مبارزه با تروریسم انجام دهند.

وی تاکید کرد که در حال حاضر هیچ حرفی از همکاری ایران در این ائتلاف وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته در نشست خبری خود گفت که با ایران برای مقابله با داعش رایزنی‌هایی داشته‌ایم، اما احتمال همکاری نظامی وجود ندارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین