تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
plusresetminus
حزب الله : یکی از مراجع تقلید گفت: در سریال معمای شاه نباید برای نمایش فساد جنسی دربار همه چیز را به نمایش گذاشت و یا زنان را با این جلوه‌ها در معرض عموم قرار داد و از موسیقی‌های آنچنانی استفاده کرد.
۰
کد مطلب : ۱۳۲۳۵۷
انتقاد از نمایش برخی صحنه‌ها در سریال معمای شاه

 

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی اسلامیت حرف نخست را می‌زند، اظهار کرد: در چنین نظامی نباید مسائل غیردینی حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها فرهنگ غیردینی و لیبرالی دارند، تصریح کرد: کشور ما نیازمند مباحث دینی و اسلامی بوده و در تحقق این مهم وظیفه وزارت ارشاد سنگین است.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل مرتبط با حوزه انتشار کتب، فضای مجازی، فعالیت مساجد و ... اظهار کرد: این موارد جزو مسئولیت‌های سنگینی است که وزارت فرهنگ و ارشاد به عهده دارد و باید توجه ویژه‌ به آنها داشته و از عهده آن‌ها برآید.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد سوپر مارکتی نیست که همه خوراکی‌ها در آن باشد، خاطرنشان کرد: حریم‌ها باید با ادبیاتی دوستانه حفظ شده و در راستای صیانت از ارزش‌ها و حدود الهی قاطعانه عمل کرد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اثرگذاری فیلم‌ها بر زندگی مردم اضافه کرد: فیلم‌ها می‌توانند در زندگی مردم اثرات زیادی بگذارند و گاهی محرک طلاق، رفاه‌زدگی و یا زندگی خوب باشند و باید مراقب این اثرات سوء بود.

وی لزوم نظارت دقیق و گسترده بر فیلم‌ها را مورد تاکید قرار داد و ضمن انتقاد از نمایش برخی تصاویر و صحنه‌ها در فیلم معمای شاه تصریح کرد: در فیلم معمای شاه نباید برای نمایش فساد جنسی دربار همه چیز را به نمایش گذاشت و یا زنان را با این جلوه‌ها در معرض عموم قرار داد و از موسیقی‌های آنچنانی استفاده کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه می‌توان با نظارتی بهتر مشکلات فیلم‌ها را برطرف کرد، گفت: یکی از این مسائل در خصوص نمایش چهره معصومین است که می‌تواند با هاله‌ای از نور نشان داده شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین