تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله : شهردار کرج 16 آذرماه، روز دانشجو را تبریک گفت.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۷۵۶
دانشجو نماد آگاهی و مبارزه طلبی است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی اصغر کمالی زاده با تبریک 16 آذر به دانشجویان، اظهار کرد: ۱۶ آذر نماد آزادی، حق‌طلبی و استکبار ستیزی دانشجویان است.
 
وی با اشاره به اینکه دانشجویان نقش به سزایی در آینده کشور دارند، ادامه داد: دانشجویان باید با کارو تحقیق برای اعتلای جایگاه علمی کشور تلاش و از این طریق زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه ایران اسلامی را فراهم کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید تک بعدی باشند، افزود: البته قشر دانشجو وظایف دیگری هم به عهده دارد که جریان سازی فرهنگی و سیاسی جزیی از آن ها است.
 
این مسئول توضیح داد: دانشجویان که طبقه پیشرو و پیشاهنگ و زبده و با نشاط پیکره اجتماع هستند، باید در سازندگی آینده و ترسیم حرکت عمومی جامعه بیش از اقشار دیگر نقش و اثر داشته باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به اثر بخشی دانشجویان در جریانات مختلف کشور، اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان پیشاپیش اقشار مختلف بودند و پس از پیروزی انقلاب نیز دانشجویان برای پایه گذاری بسیاری از نهادهای انقلابی پیش قدم شدند.
 
کمالی زاده ابراز کرد: دانشجو نماد آگاهی و مبارزه طلبی است و با حس آزادیخواهی و مطالبه گری خود باعث پویایی و حرکت جامعه می‌شود.
 
شهردار کرج با تاکید بر اهمیت جایگاه دانشجویان در کشور خاطر نشان کرد: لازم است در این ایام صدای دانشجو بیشتر از هر زمان دیگری شنیده شود.
 
گفتنی است 16  آذر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز دانشجو نام گرفته و در این ارتباط هر ساله یاد سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام های (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که در 16 آذر سال 1332 در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین