تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
plusresetminus
استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی با اشاره به انجام طرح جامع خطرپذیری لرزه‌ای، گفت: بر اساس مطالعات، شتاب زلزله در بیشتر مناطق کرج شدید خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۴۸۳
انجام طرح جامع خطرپذیری لرزه‌ای/شتاب زلزله در کرج شدید خواهد بود

محمدرضا قائم‌مقامیان پیش از ظهر سه‌شنبه در نخستین همایش وضعیت ریسک و راهبردهای مدیریت بحران زلزله در کرج، اظهار کرد: بر اساس برآوردها حدود ۲۷ میلیون مترمربع از ساختمان‌ها در زلزله‌ای باقدرت ۷ ریشتر در کرج تخریب می‌شوند و حدود ۲۰۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌هایی که با عنوان مدیریت بحران شناخته می‌شوند، باعث وارد شدن کمترین خسارت هستند، افزود: باید خسارات و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم تا توانایی‌های خود را افزایش دهیم و به بهترین نحو با بحران مقابله کنیم.

استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی ادامه داد: طرح جامع خطرپذیری لرزه‌ای از سال ۹۲ در حال انجام است. دو گسل مهم که ادامه گسل شمال تهران و گسل جنوب هستند موردبررسی قرارگرفته و تعدادی خطواره نیز به‌تازگی مدنظر قرارگرفته است. شتاب زلزله نیز در مناطق مختلف برآورد شده است و بر اساس مطالعات شتاب زلزله در بیشتر مناطق کرج شدید خواهد بود.

قائم‌مقامیان افزود: مکاتبات مختلفی با سازمان‌های کرج انجام‌ شد تا اطلاعات جمع‌آوری و موردبررسی قرار بگیرد و همه امکانات برای کاهش مخاطرات حاصل از زلزله برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان‌های شهر به سه قسمت تقسیم‌بندی شده است و ۲۷ گونه ساختمانی در کرج شناسایی‌شده است، تصریح کرد: از طرفی کاربری‌ها نیز اهمیت زیادی دارد و از عوامل اصلی برای محاسبه تعداد کشته‌هاست.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین