تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
plusresetminus
حزب الله : کتاب هدیه‌های آسمان مقطع چهارم دبستان، درسی به‌نام «مساجد مسلمانان» داشت که این درس در قالب نامه‌نگاری یک دانش‌آموز ایرانی با یک دانش‌آموز فلسطینی، به بازخوانی جریان اشغال فلسطین و مسجد‌الاقصی توسط رژیم صهیونیستی برای دانش‌آموزان می‌پرداخت اما ...
۰
کد مطلب : ۱۲۵۵۸۰
درس «اشغال فلسطین و مسجد‌الاقصی» هم از کتب درسی حذف شد

 

 

 

  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،چندی پیش بود که موضوع حذف درس «رهبران کوچک» از کتاب هدیه‌های آسمان پایه ششم خبرساز شد؛ درسی که در واقع به معرفی «شهید حسین فهمیده» می‌پرداخت و جمله معروف امام خمینی(ره) درباره این نوجوان شهید را یادآوری می‌کرد که «رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که با قلب کوچک خود با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد».

امسال این درس از کتاب هدیه‌های آسمان پایه ششم حذف شد و به جای آن درس «سرزمین‌های همیشه سبز» اضافه شده که این درس جدید به بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوهای راهیان نور می‌پردازد.

اما در پی رسانه‌ای شدن این اقدام قابل‌تامل وزارت آموزش پرورش به‌ویژه اینکه حذف این درس پس از انتشار یادداشت یکی از رسانه‌های اسرائیلی صورت گرفت که مطلب مذکور در اسرائیل بر ضرورت حذف درس شهید فهمیده از کتاب دانش‌آموزان ایرانی تاکید داشت و همین امر موجب ایجاد شائبه‌های جدّی‌تری در ذهن دلسوزان تربیتی کشور شد.

در نهایت مسئولان آموزش‌ و پرورش در پاسخ به موج نگرانی ایجاد شده و سؤالات متعدد ناظران امر ضمن رد تعمد در حذف درس رهبران کوچک اعلام کردند که درس شهیده فهمیده و جمله تاریخی امام خمینی‌(ره) درباره وی به کتاب هدیه‌های آسمان پایه ششم بازخواهد گشت.

اما جدیداً تعدادی از معلمان مقطع ابتدایی با حضور در خبرگزاری تسنیم، اخباری از حذف برخی از دروس مربوط به ملت مظلوم فلسطین از کتب درسی دانش‌آموزان طی سالیان اخیر خبر داده‌اند که در سایه غفلت و یا ... مسئولان و البته در سکوت رسانه‌‌ای، این اقدام قابل تامل در بدنه آموزش و پرورش عملیاتی شده است.

کتاب هدیه‌های آسمان مقطع چهارم دبستان، درسی به‌نام«مساجد مسلمانان» داشت که این درس در قالب نامه‌نگاری یک دانش‌آموز ایرانی به نام مصطفی با یک دانش‌آموز فلسطینی به نام خالد به بازخوانی جریان اشغال سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی می‌پرداخت.

در کمال تعجب این درس در سال تحصیلی 95 ـ 94 و در سکوت و بی‌خبری رسانه‌ها و به بهانه تغییر درسهای این کتاب، به راحتی توسط وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید از کتاب درسی دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی حذف شد.

حذف درس «مساجد مسلمانان» از مقطع چهارم ابتدایی با موضوع اشغال مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی

اگر بهانه وزارت آموزش و پرورش برای حذف درس «مساجد مسلمانان» از مقطع چهارم ابتدایی، ارائه طرح درسهای جدید در کتاب هدیه‌ها در این مقطع بوده، به راحتی این امکان برای مسئولان وزارت آموزش و پرورش وجود داشت که درس دیگری با همان مضمون اشغال فلسطین و مسجد‌الاقصی در قالب طرح جدیدی در این کتاب گنجانده شود اما در کتاب هدیه‌های آسمان جدید، دیگری هیچ اثری از پرداختن به مسئله مهم اشغال فلسطین و به تعبیر مقام معظم رهبری «مسئله شماره یک دنیای اسلام» نیست!

حال با توجه به مسبوق به سابقه بودن تغییر محتوای کتب درسی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با محوریت حذف دروسی که به موضوعات «شهادت‌طلبی، ایجاد باور و روحیه مقاومت، فلسطین و اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی» اختصاص داشت مانند حذف درس «رهبران کوچک» و مصداق جدید آن یعنی حذف درس «مساجد مسلمانان» از کتب درسی، این سؤال به ذهن ناظران و آگاهان این حوزه متبادر می‌شود که «آیا جریان خاصی با نفوذ به سطح مسئولان ارشد و سیاست‌گذاران کلان وزارتخانه کلیدی و حساس آموزش و پرورش در پی پیاده‌سازی اهداف خطرناک و استحاله درون‌مایه "انقلابی‌گری" از دروس دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی است؟!»

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین