تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
plusresetminus
حزب الله : عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها گفت: یک نظام نامه فرهنگی با همت دوستان در وزارت ورزش و جوانان تنظیم شد که حال زمان اجرایی شدن آن است.
۰
کد مطلب : ۱۷۵۷۸۳
اتفاقات ورزشگاه‌ها ناشی از ضعف فرهنگی است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر حمید قاسمی درباره دلایلِ اتفاقات و حوادث رخ داده در ورزشگاه آزادی گفت: مهم ترین دلیل این مسئله را فقدان برنامه ریزی مسئولان فرهنگی کشور می‌دانم. مجموعه فرهنگی کشور (دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما، وزارت ارشاد و...) باید برنامه منسجم و جامعی برای چنین اتفاقاتی داشته  باشد.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نبود چنین برنامه‌هایی و عدم پیش بینی رفتارها، طبیعی است که منجر به چنین مسائلی شود، به عنوان یک معضل و چالش بروز کند و در آینده حتی تبدیل به یک بحران شود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه افزود: دلیل چنین اتفاقاتی ضعف برنامه ریزی فرهنگی کشور است. متاسفانه برنامه مشخصی برای چنین اتفاقاتی نداریم و زمانیکه برنامه نباشد هر اتفاقی با سبک و سیاق خودش رخ می‌دهد.
 
قاسمی در پاسخ به این سوال که راهکار پیشنهادی شما چیست؟گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش کرد و یک نظام نامه فرهنگی را تنظیم و تبدیل به قانون کرد. توقع می رود که همان نظام نامه را اجرایی کنند. نظام نامه‌ای که مدت ها برای آن زمان و هزینه صرف شد. این اتفاقات بهانه‌ی خوبی برای به اجرایی در آمدن نظام نامه است.
 
مدیر سابق رادیو ورزش در پاسخ به این سوال که نقش نیروهای امنیتی نیز در تحریک هواداران بی تاثیر نیست؟ گفت: کنترل به صورت مستقیم و ملموس در دنیا منسوخ شده و تماشاگران به صورت غیر مستقیم کنترل می‌شوند.
 
حمید قاسمی خاطرنشان کرد: افرادِ اوباش و اغتشاشگر در تمام دنیا وجود دارند که به راحتی قابل شناسایی هستند. این افراد باید در کنترل نامحسوس شناسایی تا مانع از تشدید سایر هواداران شوند و منجر به بروز آسیب نشوند. حضور نیروهای امنیتی به شکل ملموس ممکن است باعث تشدید اتفاقات شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین