تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
plusresetminus
یادگار عالی‌مقام دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س) به یاران شهیدش پیوست

سردار همدانی در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در سوریه به شهادت رسید

حزب الله:سردار همدانی عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.
۰
کد مطلب : ۹۵۶۱۸
سردار همدانی در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در سوریه به شهادت رسید

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،  سردار همدانی در حلب سوریه به شهادت رسید. در پی شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در سوریه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این سردار شجاع و گرانقدر به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و نائب برحقش امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) و ملت شریف ایران، آمده است:

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

این اطلاعیه افزوده است اخبار تکمیلی و نیز نحوه اجرای مراسم تشییع و بزرگداشت این شهید گرانقدر، متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین(ع) را در کارنامه داشت.

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصاً استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید. 

نشریه Foregn Policy درباره سردار همدانی نوشت؛ او در اوایل 1979 برای مبارزه با شورشیان "کردستان" و سپس در جنگ ایران و عراق (دوران 8 سال دفاع مقدس) ایفای نقش کرد.

روزنامه Wall Street Journal درباره سردار همدانی نوشت: ژنرال همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و او به‌عنوان افسر سپاه پاسداران اعلام خدمت داشته است. همدانی یک متخصص در نحوه رزم عملیات نیروهای منظم با شبه‌نظامیان است.

خبرنگار صدا و سیما نیز از شهادت سردار حسین همدانی معروف به ابووهب در سوریه خبر داده است. حسن شمشادی که سالها خبرنگار صدا و سیما در سوریه بوده در اینستاگرام خود از شهادت سردار همدانی در اطراف حلب در شب گذشته خبر داده و آن را تسلیت گفته است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی، در عنفوان جوانی با تفکرات حضرت امام(ره) آشنا شده و از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت‌الله مدنی که در همدان تبعید بودند، بهره‌ای بسزا برده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ... پایه‌گذاری و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استان همدان را آغاز و خود نیز به‌عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد و با کمک همرزمان و پاسداران آن خطه، به پاکسازی عناصر طاغوت و عوامل فساد و نفاق برآمده و از آنجایی که چندین بار به‌دست ساواک دستگیر شده و مورد تعقیب بود، عوامل طاغوت را به‌خوبی می‌شناخت.

سردار همدانی به‌همراه شهید صیاد شیرازی و شهید محمود خضرائی

با آغاز جنگ تحمیلی، لحظه‌‌ای درنگ نکرده و راه کردستان را در پیش گرفت و از آنجا که پیش از جنگ نیز به کمک مردم محروم کردستان شتافته و با دیگر دوستان و همرزمان در آنجا نیز گروهک‌های ضدانقلاب را می‌شناخت، دیری نپایید که به صف دشمن‌ستیزان پیوست و فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد. فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب هم از دیگر گام‌‌هایی بود که در راستای مبارزه با دشمن بعثی برداشته و پس از مدتی کوتاه به‌همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمد رسول الله(ص) نقش بسزایی داشت. عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس آن هم با مسئولیت فرماندهی محورهای عملیاتی، تجربه‌ای نو در قالب هدایت تیپ و لشکر بوده که از فاتحان خرمشهر، سهمی را از آن خود کرد و سپس از تشکیل یگان‌های رزم سپاه به‌عنوان بانی و نخستین فرمانده لشکر 32 انصارالحسین(ع) استان همدان، وارد میدان نبرد علیه دشمن بعثی شد.

سردار همدانی کنار شهید محمود شهبازی و دیگر رزمندگان
دیری نپایید که هدایت و فرماندهی لشکر 16 قدس گیلان را به او واگذار کردند و عملیات‌‌های مهم و حیاتی همچون کربلای 4 و کربلای 5 را با شیرمردان گیلکی به سرانجام رساند. معاونت اطلاعات و عملیات قرارگاه عملیاتی قدس که چندین لشکر و تیپ مستقل را تحت امر داشت، از فرماندهان زبده همچون دیگر فرماندهان سپاه اسلام آماده ساخت و تا آخرین عملیات موفق سپاه اسلام با منافقین کوردل که با نام مرصاد به نتیجه رساند، لحظه‌ای آرام نگرفت و پس از دفاع مقدس به دانشگاه فرماندهی و ستاد رفته و تحصیل تئوریک و آکادمیک هدایت یگان‌ها را هم به تجربیات ارزنده‌اش افزود و با انتصاب به‌عنوان فرمانده قرارگاه نجف اشرف و لشکر 4 بعثت در غرب کشور، کارنامه‌ای موفق از خود به جای گذاشت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی و جانشینی نیروی مقاومت بسیج در دو دوره و فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله و به‌همراه آن، جانشینی قرارگاه ثارالله، از دیگر مسئولیت‌های ایشان بود و معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه و جانشینی سازمان بسیج مستضعفان از او فرمانده‌ای کهنه‌کار با کوله‌باری تجربه و شناخت ساخته که سبب شده است تا حساس‌ترین و مهمترین سپاه کشور که دارای ویژگی‌های خاص است، به‌عهده ایشان گذاشته شود.

مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس
1 ــ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان
2 ــ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان
3 ــ معاونت عملیات قرارگاه قدس.

مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس
1 ــ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت
2 ــ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
3 ــ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
4 ــ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
5 ــ جانشین سازمان بسیج مستضعفان

6 ــ فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران.

سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به‌خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

 

ماجرای تولد 3 حزب‌الله در منطقه به‌روایت سردار همدانی

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفته بود: یک بار دشمنان اشتباه کردند و به جنوب لبنان آمدند، حزب‌الله متولد شد؛ بعد به سوریه آمدند و حزب‌الله دیگری متولد شد؛ امسال به عراق آمدند و باز هم حزب‌الله دیگری متولد شد.

 سردار حسین همدانی فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در حاشیه مراسم تشییع سردار محمدعلی الله‌دادی، گفت: محمدعلی الله‌دادی دورانی را در دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ مبارزه کرد اما منتظر رفتن بود.

وی افزود: دوستان الله‌دادی هم مانند او منتظر هستند و شهدای عزیز ما امروز ناظر هستند، آنهایی که باقی مانده‌اند اکنون در انتظارند تا با دشمنان اصلی اسلام و آنهایی که فتنه‌ها را ایجاد و جنگ را بر ما تحمیل کردند و به‌عبارتی با کارگردان اصلی توطئه، وارد مبارزه بشوند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: ما امروز آمده‌ایم تا با شهیدان پیمان ببندیم که راه سرخ آنان را ادامه خواهیم داد و بحمدالله امروز می‌بینیم که مردم علی‌رغم همه مشکلات و موانعی‌که بر سر راه آنان ایجاد شده، عاشق شهدا هستند.

سردار همدانی تأکید کرد: خداوند وعده داده که شما اگر مقاومت کنید و حضور داشته باشید دیگر با نتیجه کاری نداشته باشید، پیروزی از آن شما است؛ وعده دیگر خداوند این است که دشمنان شما را از احمق‌ترین‌ها آفریدیم و آنها اشتباه می‌کنند؛ یک بار دشمنان اشتباه کردند و به جنوب لبنان آمدند، حزب‌الله متولد شد؛ بعد به سوریه آمدند و حزب‌الله دیگری متولد شد؛ امسال به عراق آمدند و باز هم حزب‌الله دیگری متولد شد. وی ادامه داد: امروز حزب‌الله در منطقه مانند خورشید می‌درخشد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: آنها به‌دنبال ایجاد رعب و وحشت هستند ولی نمی‌دانند و نمی‌فهمند که ما برای شهادت مسابقه می‌دهیم و وابستگی نداریم. اعتقاد ما این است که از سوی خدا آمده‌ایم و به‌سوی او بازمی‌گردیم لذا آنها فکر می‌کنند که با این ترورهای کور و حملات بی‌هدف روحیه ملت اسلام را تضعیف می‌کنند اما شما می‌بینید که نه تنها چنین نمی‌شود بلکه با آمدن یک شهید، موجی از روحیه جهاد و شهادت دمیده می‌شود.

 

سردار همدانی: ما اهل معامله نیستیم

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در همدان با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها از اهداف آمریکا بود، گفت: ایران معادلات آمریکا و راهبرد منطقه‌ای آنها برای ایجاد خاورمیانه جدید را بر هم زد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در همدان با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها از اهداف آمریکا بود، گفت: ایران معادلات آمریکا و راهبرد منطقه‌ای آنها برای ایجاد خاورمیانه جدید را بر هم زد.

به گزارش تسنیم، سردار حسین همدانی در مراسم سلسله سخنرانی‌های 10 شب، 10 سخنران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: باید دهه فجر را به صاحبان اصلی انقلاب یعنی خانواده شهدا، روحانیت و همه اقشار مختلف تبریک گفت که با فداکاری و ایثار انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند واکنون به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی افزود: بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور انقلاب از سخت‌ترین مسیرها، الآن وقت آن است که نگاه کنیم کجا بودیم، به کجا رسیده‌ایم و انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی برای ما داشته است.

سردار همدانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان فرق می‌کند و هیچ‌گاه محدود و محصور نمی‌شود و صدور انقلاب به دیگر نقاط جهان نشان دهنده این مطلب است.

وی یادآور شد: در زمان دولت ملی‌گراها که شرایط سختی از لحاظ اقتصادی بر کشور حاکم بود کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که ظرف 6 ماه کار انقلاب به پایان می‌رسد اما شهید رجایی رئیس جمهور ولایی مدیریت را در دست گرفت و  اعلام کرد: روزی که فشنگهای ما تمام شود جنگ واقعی ما شروع می‌شود.

وی همچنین یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحول در نسل جوان دانست و گفت: پدران و نسل‌های قبل از ما قرن‌ها و سال‌ها آرزو داشتند تا حاکمیت اسلامی در کشور ایران شکل بگیرد که این مهم با سختی‌های بسیار محقق شد و ما باید شاکر و قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

سردار همدانی با بیان اینکه باید در هر فرصتی زیبایی‌های انقلاب دیده و گفته شود، گفت: ما در شرایط امروز نگران هستیم اما ناامید نیستیم.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب در زمستان 57 و قبول شاه برای واگذاری دولت اما ماندن در سلطنت، برخی بسیار خوشحال شدند و فکر می‌کردند به هدف نهایی رسیدند، وقتی این پیام به امام راحل در فرانسه رسید، ایشان بدون درنگ فرمودند: «شاه باید برود، مرکز فساد اینجاست». امام با تیزبینی و دوراندیشی زمینه را برای استقرار نظامی اسلامی در ایران فراهم کرد.

همدانی تصریح کرد: زمانی که گزینه ازهاری و شریف‌امامی به‌عنوان نخست وزیر از سوی مردم ایران مردود اعلام شد، آمریکا با طراحی آوردن بختیار که سابقه مبارزه علیه شاه همراه بازرگان را داشت زمینه ایجاد دوگانگی بین مردم را فراهم آورد. امام راحل با انتخاب بختیار مخالفت نکردند اما وقتی بختیار قصد رفتن نزد ایشان به فرانسه را داشت، امام فرمودند: «مانعی ندارد، شما اول استعفا دهید بعد شما را می‌پذیرم؛ چه‌کسی شما را انتخاب کرده؟» که همین برخورد سبب آگاهی مردم شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نهضت‌های شیعی و اسلامی‌ در دور‌‌ه‌های قبل به پیروزی هم رسید اما بلافاصله شکست خوردند و امام راحل از تجربه نهضت‌های گذشته استفاده و مدیریت کرد و انقلاب را به پیروزی رساند.

سردار همدانی با اشاره به منشور روحانیت امام(ره) گفت: به‌سبب تبلیغات وسیع رژیم طاغوت در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، این تصور شکل گرفته بود که دین از سیاست جداست و یک فرد روحانی نباید وارد مسائل سیاسی شود اما این تفکر و نگرش توسط امام(ره) پاک شد.

وی افزود: امام راحل این موضوع را تبیین کرد که پیامبر اکرم(ص) آمد تا حکومت تشکیل دهد، چرا که بدون تشکیل حکومت اجرای احکام اسلامی در جامعه مقدور نیست.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با تأکید بر اینکه قیام امام راحل مهر باطلی بر جدایی دین از سیاست بود، افزود: ایشان با نهضت الهی خود دین را وارد مدیریت جامعه و روحانیت را به صحنه اداره کشور وارد کردند و حکومت دینی ایران تاکنون ثابت کرده که با قدرت دین می‌توان انقلاب کرد و آن را به ثمر رساند، ضمن اینکه رفاه مردم از راهبردهای اصلی آن بود.

سردار همدانی با تأکید به اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: مردم با نظارت بر عملکرد دولتمردان، آنها را کنترل کرده و مطالبه‌گر باشند.

وی از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برگرداندن زنان به جایگاه اصلی دانست و گفت: انقلاب اسلامی زن را به‌عنوان یک انسان معرفی کرد که باید در جامعه نقش مهم تربیتی خود را ایفا کند و همه دیدند که در دوران دفاع مقدس زنان مؤمن چه افتخاراتی آفریدند.

وی همچنین نقش دادن به مردم در اداره جامعه را به‌عنوان دستاوردی مهم برای انقلاب اسلامی مطرح کرد و گفت: در جمهوری اسلامی مردم برای اداره جامعه مسئولیت پذیرفتند و بحرا‌ن‌ها و مشکلات با حضور مردم حل شد.

سردار همدانی با این تذکر "ما همیشه باید به این فکر باشیم که دشمن شناسی خود را بالا ببریم" اظهار داشت: امام(ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ نامید تا ما دشمن را فراموش نکنیم و از آن غافل نباشیم.

وی گفت: برای انقلاب اسلامی در طول این چند سال می‌توان بیش از یکصد دستاورد مهم برشمرد اما آنچه امام(ره) به‌عنوان وظیفه اصلی ما سفارش و تأکید می‌کند حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: بیش از 10 فتنه در اوایل انقلاب برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی طرح‌ریزی و اجرا شد که مردم نقش اصلی را در خنثی‌سازی این توطئه‌ها داشتند.

سردار همدانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی به درختی تنومند و ریشه‌دار تبدیل شده است، افزود: امروز در ادبیات آمریکا و دشمنان ما بحث براندازی نظام مطرح نیست بلکه می‌خواهند انقلاب اسلامی را در داخل ایران محصور کنند.

وی دفاع مقدس را مدلی برای برای ملت‌هایی که می‌خواهند مستقل باشند معرفی و بیان کرد: بیش از 10 کشور که نگران ورود نیرو‌های تکفیری به کشورشان هستند به جمهوری اسلامی نامه رسمی نوشته و درخواست کمک کرده‌اند به این دلیل که آنها متکی به نیروهای مردمی خود نیستند.

سردار همدانی ابراز کرد: انقلاب اسلامی نسب به دهه اول انقلاب رویش داشته است و الآن جوانان ما داوطلب هستند تا در کشور‌های اسلامی برای دفاع حاضر شوند چون آنها به‌عنوان فرزند انقلاب آرمان و پیام انقلاب را درک کرده و فهمیده‌اند.

وی اظهار داشت: جوانان فهمیده‌اند که انقلاب مرز و دیوار نمی‌شناسد و بنا به فرمایش امام راحل انقلاب اسلامی به سراسر جهان صادر می‌شود.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ بیان کرد: وقتی شهدای ترور سوریه به 100 نفر رسید آنها بسیار وحشت کردند به‌گونه‌ای که قصد مذاکره با غرب را کردند ولی وقتی آمار شهدای ترور ایران را که 17هزار شهید است به آنها اعلام کردیم تصمیم گرفتند با قدرت مقاومت کنند.

سردار همدانی دستاورد انقلاب اسلامی را  در آن سوی مرزها بیداری اسلامی بیان کرد و افزود: دشمن در این زمینه یک راهبرد دارد و آن ایجاد دهکده جهانی است که خود کدخدا، و همه رعیت و تحت سلطه او باشند.

وی افزود: راهبرد منطقه‌ای آمریکا ایجاد خاورمیانه جدید بود و بر اساس نقشه‌های آنها قرار بود عراق به سه کشور، ایران به 5 کشور و سوریه نیز به 3 کشور تجزیه شود تا با تکه‌تکه کردن آنها راحت‌تر به هدف خود برسند که با دفاع ایران از سوریه و عراق، این هدف دشمن خنثی و معادلاتشان به هم ریخت.

سردار همدانی با اشاره به اینکه حزب‌الله به‌عنوان فرزند برومند انقلاب اسلامی در منطقه است، گفت: تکفیری‌ها برای از بین بردن مقاومت اسلامی در منطقه ایجاد شدند و این نیروهای خبیث غلط می‌کنند دولت اسلامی تشکیل دهند.

وی تکفیری‌ها را فرزند شیطان و از نسل خوارج معرفی کرد و گفت: این‌ها چهره اسلام را خراب می‌کنند و سرباز قسم خورده شیطان بزرگ آمریکا هستند که برای توطئه و مبارزه با کشورهای اسلامی تربیت شده‌اند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران ترویج روحیه ایثارگری را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی شمرد و گفت: باید مراقب فتنه‌ها بود، ایران قلب تپنده جهان اسلام است و به‌عنوان الگویی برای دیگر کشورها باید باصلابت و محکم به راه خود ادامه دهد.

سردار همدانی با اشاره به تلاش برخی برای بخشش سران فتنه، با اعلام اینکه سران فتنه قابل بخشش نیستند، گفت: به‌فرض بخشش آنها از سوی خانواده معظم جانبازان و شهدا، سران فتنه به‌خاطر خدشه‌ای که به انقلاب وارد کردند، قابل بخشش نیستند.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه مردم باید محاکمه آنها را از دستگاه قضایی مطالبه کنند تا دیگر کسی جرأت برافروختن آتش فتنه در نظام را نکند، از اینکه فتنه دیگری در حال جوانه زدن است، هشدار داد.

وی با اشاره به هتاکی یکی از مسئولان استانداری همدان به امام راحل(ره)، ضمن ابراز تأسف از این اتفاق، تأکید کرد: نباید در برابر این اتفاقات ساکت باشیم.

وی با توجه به حمله نیروهای اسرائیل به قنیطره و شهادت سردار الله‌دادی گفت: آنها تصور می‌کردند در زمان انجام مذاکرات و تحمیل فشار اقتصادی به کشور از اهداف خود در دفاع از جریان مقاومت کوتاه می‌آییم که البته سخت در اشتباه هستند، ما اهل معامله نیستیم و اسرائیل باید به‌اندازه قصاص شود البته اگر شروع‌کننده جنگ اسرائیل باشد به‌طور قطع تمام‌کننده آن نیست.

سردار همدانی با یادآوری اینکه غربی‌ها به‌دنبال کوتاه کردن دست ایران در منطقه و تضعیف حزب‌الله هستند، گفت: البته اسرائیل اعتراف داشته که ایران حزب‌الله دوم را در عراق ایجاد کرده است.

وی در ادامه وحدت جهان اسلام را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و با تأکید بر اینکه بیش از 70 درصد جوانان اهل سنت دنیای اسلام با ایران و انقلاب آن هستند، خواستار توجه به این مهم شد.

همدانی با بیان اینکه ایران قلب تپنده جهان اسلام و الگویی برای سایر کشورها است که باید با صلابت راه خود را ادامه دهد، ابراز کرد: باید در مقابل فتنه بصیر بود و در فتنه سال 88 به‌اعتقاد بسیاری سناریوی غرب در موضوع قتل ندا آقاسلطان و سقوط ایران، رهبر معظم انقلاب تمام ابعاد این فتنه بزرگ را با همراهی مردم خنثی کردند.

وی با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت اظهار داشت: ترکش انقلاب اسلامی کشورهایی مثل عربستان را خشمگین کرد و به همین دلیل آنها با همراهی آمریکا توطئه نفتی علیه ایران را به راه انداختند که در این زمینه نیز کاری از پیش نمی‌برند.

سردار همدانی: تأمین امنیت اسرائیل هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود

 جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها راهبرد صدساله آمریکاست، گفت: تأمین امنیت اسرائیل هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود.

 سردار حسین همدانی ‌در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان همدان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، اظهار داشت: ایثار و فداکاری و شجاعت شهدا، امروز به ثمر نشسته است و این روزها، فراتر از مرزها شاهد تحقق آرمان‌های شهدا هستیم. بهترین چیزی که ما به‌وسیله آن می‌توانیم قدردان از خودگذشتگی آن‌ها باشیم، ذکر صلوات برای آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه اگر ایثار و شجاعت شهدای گرانقدر نبود، امروز در کشور امنیت وجود نداشت، افزود: شهدای ما امروز در تمام دنیا الگو و نمونه شده‌اند و همه ملت‌ها یاد گرفته‌اند که رمز پیروزی و موفقیت، ایستادگی و مقاومت در راه آرمان‌ها است.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه چمران به دنیا وابستگی و تعلق خاطری نداشت، گفت: شهید ‌چمران در جنوب لبنان و بین مردم آن نقطه از محبوبیت فراوانی برخوردار است، هنوز محله‌های فقیرنشین این منطقه، ‌زندگی این شهید والامقام با کودکان فقیر و یتیم ‌را به خاطر دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران به‌واسطه شهدای خود دارای محبوبیت و عزت‌مندی بین جوامع است، افزود: تجربه در نمایشگاه‌ کتاب لبنان نشان داده که هر کتابی که از شهدای ایران به زبان سایر کشورها ترجمه می‌شود، به‌سرعت طی نیمی از روز به‌فروش می‌رسد.

جهان در حال تحول برگرفته از انقلاب اسلامی است

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) در ادامه سخنانش با بیان اینکه جهان در حال تحول برگرفته از انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که انقلاب اسلامی مسیر رونده خود را طی می‌کند و به‌عنوان پدیده نوظهور باید اثرات آن را در آن سوی مرزها جستجو و مشاهده کرد.

سردار همدانی خاطرنشان کرد: اتفاقات رخ‌داده در سودان، مصر، آفریقا، مصر، لیبی، ترکیه و غیره همه نیازمند بررسی است تا جایگاه انقلاب اسلامی و ملت خود را در آینده تحول این کشورها خوب ببینیم و به‌طور دائم اثرات و تحولات را رصد کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) منش استکبارستیزی داشت و معتقد بود در ایران معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی را که تاکنون به‌وسیله آن مسائل جهانی سنجیده می‌شد، شکستیم. ضمن اینکه امام راحل دفاع از مظلوم در هر کجای جهان را در اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گنجاندند که این امر چراغ پیش‌ِروی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و فارغ از مسائل مادی و دینی به کمک مظلومان می‌شتابد.

سردار همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سوریه و تحولات آن اشاره کرد و اظهار داشت: الگوبرداری سوریه از فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس سبب ایستادگی و مقاومت آن شد؛ بعد از ترور 2هزار نفر از نیروهای سوری از سوی جبهه غرب، این کشور ناامید شد و بعد از پی بردن به اینکه 17هزار شهید ترور در ایران وجود دارد، اذعان داشتند که خیلی از ایران عقب هستند و با امید بیشتری مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور انقلاب از سخت‌ترین مسیرها، الآن وقت آن است که نگاه کنیم کجا بودیم، به کجا رسیده‌ایم و انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی برای ما داشته است.

سردار همدانی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران صدام یک نیروی فریب‌خورده و بازیگر غربی‌ها بود، گفت: همان کسانی که امروز این حرکات تروریستی را مدیریت می‌کنند، در آن دوران هم از صدام استفاده کردند. آن‌ها یک روز در سوریه، یک روز در لبنان و یک روز هم در عراق به‌‌دنبال ایجاد فتنه هستند و در همه این فتنه‌ها هم کارگردان یکی است و فقط بازیگران عوض شده‌اند.

وی با تأکید بر "باید مراقب باشیم و بدانیم که در جبهه فرهنگی و جنگ نرم آسیب‌پذیر هستیم" افزود: نحوه فعالیت دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر یافته و باید در این راستا کار اساسی انجام دهیم.

ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها راهبرد صدساله آمریکا است

سردار همدانی با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها از راهبردهای 100ساله آمریکا است، گفت: راهبرد آمریکا تغییر نداشته و تنها در تاکتیک شکست می‌خورد، باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران امروز معادلات آمریکا و راهبرد منطقه‌ای آن‌ها را برهم زده است.

وی تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به راهبرد خود در ابتدا طرح قطعه قطعه کردن کشورها را در نظر دارد که ایران را به چند قطعه و عراق و سوریه را به 3 قطعه تقسیم کند تا بر آن‌ها تسلط داشته باشد. بعد از دوران جنگ تحمیلی با بررسی‌هایی که داشتند، متوجه شدند ایران مرکز جوشش بیداری ملت‌های اسلامی است بنابراین به‌دنبال آن از هجمه نرم بهره گرفتند و همان‌طور که می‌بینیم امروز سوریه، یمن، بحرین و غیره در جنگ سخت شکست نمی‌خورند، بلکه در جنگ نرم و فضای مجازی آسیب پذیر هستند.

سردار همدانی با بیان "سوریه در دوران دفاع مقدس ایران به کمک ما آمد و با دشمن همکاری نکرد و ایران را به رسمیت شناخت" گفت: سوریه عمق استراتژیک ماست.

وی با اشاره به اینکه سوریه نقطه هدف مؤثر دشمن بود، ابراز کرد: سوریه مرز درگیری و عملیاتی با سرزمین اشغالی دارد. در جریان سوریه دو اردوگاه شامل؛ دشمنان سوریه یعنی آمریکا، کشورهای اروپایی و عربی و دوستان سوریه یعنی ایران، روسیه و چین تشکیل شده است.

تأمین امنیت رژیم صهیونیستی هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) افزود: اردوگاه دشمن به‌طور رسمی اعلام کرده بود که هدف از حمله به سوریه کاهش نفوذ معنوی ایران در منطقه، تضعیف حز‌ب‌الله و خارج کردن آن از جهاد نظامی و تبدیل به یک تشکل سیاسی به‌دور از جهاد نظامی بود که در آن ناکام ماندند و همه این موارد به‌سبب تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی بود.

وی عنوان کرد: در مقطعی آمریکا بعد از شکست در سوریه به‌دنبال اشغال نجف و کربلا برآمد که بعد از اظهار نظر کارشناسان خود مبنی بر اینکه هرگونه تعرض به این مناطق، شیعیان و اهل سنت را علیه آمریکا بسیج می‌کند و سبب شکست مفتضحانه‌ای می‌شود، از این برنامه صرف نظر کردند.

سردار همدانی تصریح کرد: در جریان این ناکامی پادشاه عربستان از جان کری انتقاد کرد: «شما به ما آن‌طور که باید کمک نکردید»، کری هم در پاسخ گفته بود: «ما هرکاری انجام دادیم اما ایجاد تشکل مردمی در سوریه از یک سو و محبوبیت بشار اسد از سوی دیگر مانع از دستیابی به اهداف ما در این کشور شد».

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) گفت: ایران محبوب‌ترین ملت در سوریه و عراق است که تمام این پیروز‌ی‌ها به‌برکت دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران و رفتار شهدایی چون چمران‌ها است که در حال انتقال به کشورهایی چون آفریقا، لیبی و غیره است.

سردار همدانی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس اهداف ما حفظ مرزهای خود و بزرگترین هدفمان رسیدن به بصره بود. امروز در ساحل مدیترانه با دشمن می‌جنگیم و دیگر جغرافیای ایران مرز درگیری نیست چرا که امنیت کشورمان تأمین شده است.

وی با انتقاد از جناح‌بندی‌ها و تندروی در برخی احزاب بیان کرد: امروز احزاب و گروه‌های سیاسی باید بدانند که پیروزی برای ما در گروی وحدت است، امروز نباید تعصب حزبی را در منافع ملی وارد کرد چراکه منافع ملی ما خط قرمز است. در زمان جنگ نیز فرماندهان و نیروها از احزاب متفاوتی بودند ولی در جبهه همگی متحد بودند که این عامل پیروزی ما شد.

دشمن درصدد بی‌انگیزه کردن جوانان ‌و دانشجویان است

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه دشمنان درصدد بی‌انگیزه‌کردن جوانان و دانشجویان ایران هستند، اظهار داشت: اساتید دانشگاه باید برای تقویت باورهای دانشجویان تلاش کنند چراکه دشمن در حوزه جنگ نرم با حداکثر توان وارد عمل شده است.

وی تصریح کرد: جوانان و دانشجویان ایرانی، انرژی هسته‌ای کشور هستند که از آن‌ها غفلت شده و مورد هدف دشمن قرار دارند، در این راستا معلمان و اساتید دانشگاه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند.

سردار همدانی در خاتمه با بیان اینکه داعش با سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی آمریکا روی کار آمد، گفت: این گروهک تروریستی با هدف ارائه چهره‌ای خشن از اسلام برای مخدوش کردن توسعه اسلام، تشکیل شد و در آن تنها 10 درصد آموزش نظامی انجام می‌شود و 90 درصد برنامه‌های داعشیان روی باورها و اعتقادات نیروهای‌شان انجام می‌شود.

گلعلی بابایی در گفت‌و‌گو با تسنیم مطرح کرد
روایتی از آخرین دیدار سردار شهید همدانی با مقام معظم رهبری
گلعلی بابایی، رئیس سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس گفت: ایشان وقتی دوشنبه بعد از دیدار با مقام معظم رهبری از بین ما می‌رفتند که به سوریه برگردند، انگار که نور از صورتشان فوران می‌کرد و شارژ و پرانرژی شده و بسیار شاد و خوشحال بودند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

سردار گلعلی بابایی، رئیس سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با تسنیم در رابطه با شهادت سردار شهید حسین همدانی گفت: ما که فعلا در شوک خبر حاج حسین همدانی هستیم. ایشان انسان بزرگوار و فرمانده فهیمی بودند؛ ایشان در هرجایی که می‌رفتند بجز کارهای نظامی بدنبال اقدامات فرهنگی بودند. در سوریه هم که حضور داشتند، اقدامات فرهنگی بسیاری را انجام دادند که از جمله آنها ماجرای ترجمه و توزیع کتاب‌های مقدس در کشورهایی مانند سوریه و عراق بوده است. چند نمونه از این کتاب‌ها را خودشان نظارت کرده و ترجمه و توزیع آنها را در سوریه و عراق خودشان شخصا پیگیری می‌کردند.

ماجرای دیدار دوشنبه سردار همدانی با مقام معظم رهبری

وی افزود: ایشان دوشنبه گذشته (13 مهر 1394) در آخرین سفر خود به تهران آمده بودند. ایشان به همراه بنده و جمعی دیگر به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و این شهید به مقام معظم رهبری تعدادی از کتاب‌های ترجمه شده را معرفی کرده و می‌گفتند که ترجمه کتاب‌ها در سوریه طرفداران بسیاری دارد. مقام معظم رهبری سوال کردند که چه کسی ترجمه این کتاب‌ها را انجام داده و ترجمه این کتاب‌ها بومی بوده است یا غیر بومی؟ سردار همدانی پاسخ دادند که یک مصری ترجمه این آثار را انجام داده است و مترجم عرب بوده است.

گلعلی بابایی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم با تایید این اقدامات گفتند: این کار درست و این نوع ترجمه درست است و برای عرب‌زبان‌ها بهتر و قابل فهم‌تر‌ است. سردار حسین همدانی از اینکه توانسته بودند این کار خوب را انجام دهند بسیار خوشحال بودند.

سردار همدانی روحیه منحصر به فردی در بین فرماندهان ارشد داشتند

رئیس سابق سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: ایشان همیشه و در هر مکانی که قدم می‌گذاشتند، اولین اقدامشان بحث فرهنگی بود. آن زمانی هم که فرمانده لشگر 27 بودند نیز تاریخ نگاری دفاع مقدس را از اولویت‌های کاری خود قرار داده بودند و معتقد بودند که این روند باید ادامه پیدا کند. حمایت‌هایی که ایشان از حسین بهزاد انجام می‌دادند  مثل اینکه ایشان ساعت‌ها کنار حسین بهزاد می‌نشستند تا روند آماده‌سازی کتاب‌ها پیش برود بسیار خاص بود. سردار همدانی بدلیل مشکل شیمیایی از نظر تنفسی مشکل داشتند اما با وجود اینکه حسین بهزاد سیگار هم می‌کشید، کنارشان می‌نشستند و به کار ادامه می‌دادند. ایشان روحیه منحصر به فردی در بین فرماندهان ارشد داشتند.

تاکید مقام معظم رهبری این بود ثبت خاطرات و چاپ کتاب‌های دفاع‌مقدس ادامه پیدا کند

وی با تاکید دوباره به دیدار دوشنبه گذشته ایشان با مقام معظم رهبری گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر کتاب‌های لشگر 27 محمدرسول‌الله بوده و  ایشان برروی این اقدامات بسیار صحه گذاشتند و می‌گفتند که من عموما این کتاب‌ها را خوانده‌ام و جزو علاقه‌مندان این کتاب‌ها هستم. ایشان مقایسه‌ای بین کارهای انجام شده برای لشگر 27 و دیگر گروه‌ها انجام دادند و تاکید کردند که کارهای انجام شده برای این لشگر برجسته‌تر از دیگر گروه‌ها بوده است. ایشان بر این موضوع تاکید داشتند که این اقدامات باید ادامه پیدا کند و حتی زمانی که بیرون می‌آمدیم مقام معظم رهبری کتاب «مهتاب خین» (خاطرات سردار شهید حسین همدانی) را در دست گرفته و سوال کردند که این کتاب چیست؟ سردار همدانی پاسخ دادند که این کتاب خودم است که حسین بهزاد آن را آماده کرده‌اند. مقام معظم رهبری دوباره سوال کردند: این کتاب پایان جنگ است؟ که سردار همدانی در پاسخ گفت: نه این کتاب تا پایان فتح خرمشهر است.

سردار همدانی در دیدار آخر خود با مقام معظم رهبری بسیار پرانرژی و خوشحال بودند

گلعلی بابای افزود: حضرت آقا دوباره سوال کردند: بقیه خاطرات جنگ پس چه؟ سردار همدانی گفت: ان‌شاء‌الله ادامه دارد. مصاحبه‌ها انجام شده و کارهای تدوین آن در حال انجام است. تاکید مقام معظم رهبری این بود که این اقدامات ثبت خاطرات و چاپ کتاب‌های دفاع‌مقدس ادامه پیدا کند.

وی در پایان گفت: ایشان وقتی دوشنبه بعد از دیدار با مقام معظم رهبری از بین ما می‌رفتند که به سوریه برگردند، انگار که نور از صورتشان فوران می‌کرد و با وجود آنکه مقام معظم رهبری را هم ملاقات کرده بودند، شارژ و پرانرژی شده و بسیار شاد و خوشحال بودند.

رئیس جمهور شهادت سردار همدانی را تسلیت گفت
رئیس جمهور با صدور پیامی شهادت سردار همدانی را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور باصدور پیامی شهادت سردار حسین همدانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

شهادت فرمانده دلاور سپاه اسلام، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی که در حراست از حرم اهل بیت علیهم‌السلام و هنگام مأموریت مستشاری برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی در نبرد با گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها به لقاء حق نائل شد؛ فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق آفرید.

کارنامه خدمات و مجاهدت‌های آن شهید عزیز از مبارزات نهضت اسلامی و مقابله با جریان طاغوت و نفاق در مناطق غربی کشور، تا ایفای نقش برجسته در تشکیل شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی موفق عملیات‌های مختلف دفاع مقدس و رده‌های مختلف سپاه؛ و سرانجام شهادت در راه خدا، مصداق تحقق آیه شریفه 《و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح به الهم و یدخلهم الجنة عرف‌ها لهم》 است.

که شهادت، نه نوعی از مرگ، بلکه سعادت و حیات پایداری است که خداوند متعال برای بندگان خاص خویش وعده فرموده است.

این‌جانب شهادت این فرمانده دلاور را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت ایران تبریک و تسلیت گفته، برای آن مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل علو درجات، برای هم‌رزمان غیورش صبر و سرافرازی و برای بازماندگان محترم شکیبایی و اجر الهی مسئلت می‌نمایم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

حضور محسن رضایی در منزل شهید همدانی
محسن رضایی در منزل شهید حسین همدانی حضور یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز (جمعه) پس از انتشار شهادت سردار حسین همدانی جمعی از فرماندهان و مقامات عالیرتبه از جمله سردار محمدعلی جعفری و محسن رضایی برای عرض تبریک و تسلیت شهادت ایشان در منزل وی حضور یافتند.

سردار حسین همدانی شب گذشته در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

خاطره ده‌نمکی از سردار همدانی بعد از دیدن «اخراجی‌ها»
مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلمهای سینمای دفاع مقدس در نوشته‌ای کوتاه در صفحه اینستاگرامش، در مورد اظهارنظر سردار حسین همدانی پس از دیدن فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» نوشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ‌صبح امروز (جمعه 16 مهرماه) خبری در رسانه‌ها منتشر شد: سردار حسین همدانی عصر دیروز  در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

سردار سرتیپ همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت.

واکنش‌های متفاوت نسبت به شهادت این سردار سپاه شروع شده است. نقش فرهنگی سردار همدانی در کنار نقش نظامی‌اش، واکنشهای فعالان فرهنگی را در پی داشته است. مسعود ده‌نمکی کارگردان فیلمهای سینمای دفاع مقدس در صفحه اینستاگرامش نوشت:

سردار همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس دیروز در سوریه به شهادت رسید. سردار همدانی وقتی «اخراجی ها» را دید گفت اگر کسی از تو شاهد خواست که مگر همچین آدمهایی در جنگ بودند؟ بگو پیش من بیاید آدرسشان را بگیرد.

 

او بازمانده قافله‌ای بود که سالارش حاج احمد متوسلیان بود
یادداشت حاتمی‌کیا در پی شهادت سردار همدانی
ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان برجسته کشور در پی شهادت سردار شهید حسین همدانی طی یادداشتی نوشت: سردارِ سربدار حسین همدانی ، آن سیمای سفید کرده در آسیاب جهاد سالهاست که می‌رفت و ما گمان کردیم در کنارمان است.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان برجسته گشور در پی شهادت سردار شهید حسین همدانی طی یادداشتی نوشت:

یا خدا
خبر آمد که سردار حسین همدانی رفت.

لحظه‌ای که خبر به جانم نشست ، بیش از آنکه به سردار فکر کنم از جا ماندگی خودم حالم گرفت.

سردار که باید می‌رفت. سردار که در صراط رفتن بود و مگر جز این ، زیبنده سردار بود.

این مائیم که در این هندسه حضور ، حصاری به قد عادات‌مان به دور خویش کشیده‌ایم و سردارِ سربدار این هندسه را بر هم زد و رفت.

سردارِ سربدار حسین همدانی ، آن سیمای سفید کرده در آسیاب جهاد سالهاست که می‌رفت و ما گمان کردیم در کنارمان است. او بازمانده قافله‌ای بود که سالارش حاج احمد متوسلیان بود.

گمانم اکنون سردار سلیمانی غصه‌دار است ، گمانم اکنون مرغان دشت جهاد هوایی شده‌اند. ولی شما مرغان وحشی کجا و ما اهلی شدگان در قفس عادات کجا. آیا کسی صدای ما را می‌شنود؟ آیا امیدی برای ما هم هست؟

نویسنده کتاب «یکشنبه آخر» در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد
نگاه فرهنگی سردار همدانی به دفاع مقدس، فراتر از نگاه‌های حماسی رایج بود

معصومه رامهرمزی نویسنده حوزه دفاع مقدس می‌گوید: سردار همدانی فراتر از نگاه‌های حماسی رایج، نگاهی ادبی و علمی به دفاع مقدس داشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

معصومه رامهرمزی نویسنده حوزه دفاع مقدس درباره شناخت سردار همدانی از ادبیات دفاع مقدس و  حمایت‌های ایشان از این بخش، می‌گوید: چیزی که درباره ایشان می‌توانم بگویم این که بعد از هر جشنواره علمی و ادبی که در حوزه دفاع مقدس برگزار می‌کردیم، مناسب‌ترین فرد برای سخنرانی کسی نبود جز سردار حسین همدانی.

وی ادامه داد: سردار همدانی فراتر از نگاه‌های حماسی رایج، نگاهی ادبی و علمی به دفاع مقدس داشتند. یادم می‌آید که جشنواره خاطرات دفاع مقدس را به صورت استانی در نقاط مختلف کشور برگزار کردیم. برای اختتامیه جشنواره خاطرات استان تهران ایشان برای سخنرانی آمدند و درباره نقش خاطرات در بیان زوایای دفاع مقدس برایمان صحبت کردند.

نویسنده کتاب «یکشنبه آخر» گفت: سردار همدانی در سخنرانی خود نقش خاطرات و کتاب را در معرفی دفاع مقدس به نسل جوان، فارغ از بحث‌های شعاری و به گونه‌ای مردمی تشریح کردند.

وی ادامه داد: صحبت‌های سردار همدانی در این مراسم نشان می‌داد که ایشان بسیاری از خاطراتِ جشنواره را خوانده است و تاکید داشتند که این خاطرات می‌تواند زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس را به خوبی به مردم بشناساند.

رامهرمزی تاکید کرد: سردار همدانی همواره حمایت خوبی از جشنواره‌های ادبی داشتند و وجه‌ی علمی که به کار می‌داد بسیار با ارزش بود. به نظرم رهنمودهای او می‌تواند کسانی که شناخت خوبی درباره ادبیات دفاع مقدس ندارند را بیشتر به این سمت ببرد.

سردار شریف در گفت‌وگو با تسنیم:
پیکر سردار شهید همدانی امشب به تهران می‌آید
سخنگوی سپاه پاسداران گفت:پیکر شهید سردار حسین همدانی قرار است امشب به تهران باز گردد.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگاردفاعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به زمان انتقال پیکر سردار همدانی به تهران اظهار داشت: طی هماهنگی های صورت گرفته قرار است پیکر سردار شهید حسین همدانی طی امشب و یا فردا صبح به تهران بازگردد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

نظر سردار همدانی در مورد "سران فتنه 88"
سردار حسین همدانی عنوان کرد: سران فتنه 88 حتی اگر توبه هم کنند بخشیده نمی‌شوند چرا که به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام بی حرمتی کردند.

سردار حسین همدانی در نخستین یادواره 34 شهید روستای طجر علوی ملایر در سال گذشته با اشاره به فتنه سال 88 عنوان کرد: سران فتنه حتی اگر توبه هم کنند بخشیده نمی‌شوند چرا که به ارزش‌ها و آرمان‌های نظام بی حرمتی کردند.
وی همچنین در یادواره سردار شهید سعید قهاری در همدان نیز گفت:  سرمنشأ تمام مشکلات امروز جهان را ناشی از زیاده‌خواهی آمریکا دانست و گفت: به فرموده امام راحل، هر جا آمریکا از ما تعریف کرد باید به خود شک کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن اصلی ما تکفیری‌ها نیستند بلکه دشمن بزرگ و اصلی ایران اسلامی آمریکاست، افزود: شیطان بزرگ قصد دارد با ایجاد گروهک‌های تکفیری اذهان را فریب داده و از خود دور کند.

سردار همدانی با اشاره به تلاش دشمن با ایجاد تحریم علیه ایران برای مقابله با جمهوری اسلامی گفت: دشمن با محاصره اقتصادی هیچ‌گاه نخواهد توانست ملت ایران را از آرمان‌ها و اعتقاداتش دور کند.

وی افزود: آمریکا شک نکند، پروژه حمله نظامی به ایران که زمزمه می‌کند، در صورتی که عملیاتی شود، با پاسخ محکم و سخت نیروهای نظامی ایران مواجه خواهد شد.

سایت Iran Briefing با اشاره به سوابق سردار همدانی در دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با ضدانقلاب، یادآور شد: ژنرال همدانی 32 سال خدمت کرده و در جبهه‌های غرب به ایفای نقش پرداخته است.

حضور فرمانده کل سپاه در منزل سردار شهید حسین همدانی
سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منزل سدار شهید حسین همدانی حضور یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران برای عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی در منزل این شهید بزرگوار حاضر شد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

یادداشت سهرابی در پی شهادت سردار همدانی
دل همه ایران برایت تنگ مى شود
روح اله سهرابى کارگردان جوان سینمای ایران در یادداشتی به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی نوشت: هنوز نامت کابوس فراموش نشدنى روبه صفتانى ست که شوکت پوشالیشان تنها و تنها زنان و کودکان بى دفاع سرزمینى خسته از ظلم را نشانه رفته است.

روح اله سهرابى کارگردان جوان سینمای ایران که این روزها فیلم سینمایی «خاکستر و برف» را در حال اکران دارد براى سردار شهید همدانى یادداشتی نوشته است.

متن کامل یادداشت را بخوانید:

«به فراموشى‌ات عادت نخواهیم کرد... دلتنگى اما حکایت دیگرى ست...»

سردار سرافراز وطنم؛ شهادت غریبانه‌ات قلب ملتى را به درد آورد. ملتى که تو را آسان به دست نیاورده بود. البته که آسان هم از دست نداد.

هنوز نامت کابوس فراموش نشدنى روبه صفتانى ست که شوکت پوشالیشان تنها و تنها زنان و کودکان بى دفاع سرزمینى خسته از ظلم را نشانه رفته است. نامت، هنوز مى تواند خواب شیطان صفتان سنگدل را آشفته سازد. نامت هنوز امنیت خاطرى ست براى همه آنان که امنیتشان به تاراج رفته است.

نامت همواره یادآور دورانى است که سرشار بود از دفاع. دفاعى سخت. سخت ومقدس. نامت آن سال‌ها هم نامى بود، وقتى براى سرت جایزه مى گذاشتند....

سردار روزهاى سخت دفاع؛ سال هاى سال است تو را مى شناسم... نه من، که همه ى ایران تو را مى شناسند... بیشتر از ما اما در آن سوى مرز‌ها کودکانى تو را مى شناسند که سوغات شبشان وحشت و سرگرمى روزشان آتش است و بیشتر از مردم مظلوم بى دفاع، در و دیوار حرم پیام آور کربلاست که تو را مى شناسد...

آنجاکه هنوز یاد حضورت کافى ست تا ددمنشان ناامیدانه آرزوى رسیدن به آن را به گور ببرند.

سردار پر ابهت وطنم؛ صلابت نام و نجابت نگاهت، هنوز برایمان تازه است... تازه و عجیب... عجیب و باورنکردنى! یاد همه روز‌ها و شبهایى بخیر که سپاه ایران، هنوز «تو» را داشت....

سردارخستگى ناپذیر ایران عزیز؛ دل همه ایران برایت تنگ مى شود... دل مردمان مظلوم و تنهاى سوریه و عراق و یمن بیشتر حتا!... باورکن، سردار شجاع کشورم؛... به فراموشى‌ات عادت نخواهیم کرد... دلتنگى اما حکایت دیگرى ست....

روح اله سهرابى

سرلشکر فیروزآبادی:
مقابله با کودتای آمریکایی فتنه 88 از نقاط درخشان کارنامه سردار همدانی بود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، مقابله با کودتای آمریکایی فتنه 88 را یکی از نقاط درخشان کارنامه سردار شهید همدانی در دفاع از انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی شهادت سردار حسین همدانی در سوریه را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: شهادت سردار جبهه‌های حق علیه باطل رزمنده دلاور و با بصیرت حسین همدانی را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، امت اسلامی و خانواده این عزیز به حق پیوسته تسلیت عرض می‌کنم. خاطره سردار سرلشکر حسین همدانی در هر برهه از زندگی‌اش سراسر درس ایستادگی و مقاومت است.

این بیانیه می‌افزاید: او که از مبارزان دوران پیروزی انقلاب اسلامی بود از پایه‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان شجاع دوران پرشکوه دفاع مقدس به شمار می‌رود و بعد از دوره جنگ تحمیلی در سنگرهای مختلف دفاع و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد که نمونه آن را در مقابله با کودتای آمریکایی فتنه 88 می‌توان یادآوری نمود.

سرلشکر فیروزآبادی در این بیانیه آورده است: حضور این فرمانده با بصیرت در عرصه های مقاومت منطقه در جهت مقابله با شیطان بزرگ به دشمنان مقاومت و استقلال و آزادی کشورهای منطقه در خود درس‌های فراموش‌ناشدنی فراوانی دارد. از خدای رحمان و رحیم هم‌جواری وی با شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را مسالت دارم.

کدام کتاب‌ها از «سردار شهید حسین همدانی» به یادگار مانده است؟
سردار رشید اسلام حسین همدانی روز گذشته در سوریه و در حین ماموریت مستشاری به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

از این شهید بزرگوار دو کتاب به نام‌های «تکلیف است برادر» و «مهتاب خین» به یادگار مانده است.

 

کتاب «تکلیف است برادر» حاصل گفت‌وگویی است با سردار حسین همدانی فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) که به اهتمام حسین بهزاد صورت گرفته است.

در مقدمه این کتاب که روایتی است از انقلاب، حوادث کردستان و جبهه غرب می‌خوانیم: تکلیف است برادر، روایت دست اول رخدادهای مربوط به سال‌های مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی، انقلاب اسلامی بهمن 57، استقرار نظام نوین، تاسیس سپاه پاسداران، نبردهای داخلی جبهه کردستان و سرانجام ناگفته‌های پیکارهای جبهه غرب در مصاف با سپاه دوم ارتش متجاوز رژیم عراق است.

در بخش دیگری از این مقدمه آمده است: فرهنگسرای پایداری نشر این اثر را فتح بابی بر انتشار روایت تاریخ شفاهی رخدادهای دفاع مقدس دانسته، مطالعه آن را به تمام علاقه‌مندان ادب و هنر پایداری توصیه می‌کند. این کتاب  توسط فرهنگسرای پایداری انتشار یافته ست.

کتاب "مهتاب خیّن"، روایتی است از فرمانده بسیجی حسین همدانی از دوران انقلاب، کردستان و دفاع مقدس که به اهتمام حسین بهزاد به نگارش در آمده است.

راوی این رویدادها سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی؛ از فرماندهان ارشد جبهه میانی سر پل ذهاب، از بانیان گمنام لشکر 27 محمد رسول ا... ، نخستین فرمانده لشکر 32 انصار الحسین و فرمانده لشکر 16 قدس سپاه در دوران دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است.

در بخشی از این کتاب که به قلم ناشر نگارش یافته آمده است:" مهتاب خیّن روایتی است دست اول؛ از جنس " تاریخ شفاهی "، که رخدادهای مربوط به سال های مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی ، انقلاب اسلامی بهمن 57 ، استقرار نظام نوین ، تاسیس سپاه پاسداران، نبردهای داخلی جبهه کردستان و سرانجام ناگفته های فراوان از پیکارهای جبهه ی غرب و جنوب در مصاف با ارتش متجاوز رژیم به عدم پیوسته بعث عراق را در بر می گیرد."

یادآور می شود شهید حاج محمود شهبازی، در تاریخ 1337 در اصفهان متولد و در 1361 در خرمشهر به شهادت رسید. وی فرمانده سپاه همدان و اولین قائم مقام لشگر 27 محمد رسول الله(ص) و فاتح دو عملیات بزرگ فتح المبین و بیت المقدس بود که یکی موجب شکسته شدن حصر آبادان و دیگری آزاد سازی خرمشهر شده بود.

سردار سلامی:
سردار همدانی نقش مستشاری مهمی را در جنگ علیه تکفیری‌ها ایفا کرد
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سردار همدانی نقش مستشاری مهمی را در جنگ علیه تکفیری‌ها ایفا کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه در پی شهادت سردار شهید همدانی طی گفت‌وگویی با شبکه خبر، اظهار داشت: سردار حسین همدانی در دوران دفاع مقدس از فرماندهان برجسته بوده و در تمام آن دوران در فرماندهی عالی یگان‌های نیروی زمینی سپاه نقش‌آفرینی ‌کرد.

وی با اشاره به ادامه مجاهدت‌های  سردار همدانی در دوران پس از دفاع مقدس و مبارزه این سردار شهید علیه استکبار جهانی، به نفش سردار همدانی در سوریه اشاره و تصریح کرد:سردار همدانی جزو فرماندهان بزرگی بود که در سال‌های قبل برای آماده‌سازی ملت مسلمان سوریه در برابر خطر جنگ‌های داخلی و به خصوص خطر تکفیری‌ها نقش "مستشاری" ایفا می‌کرد.

سردار سلامی افزود:سردار همدانی در آخرین ماموریت خود برای  ایفای نقش مستشاری، چند روزی را در سوریه بود که دیروز غروب در حوالی حلب به فیض شهادت رسید و برگ زرین دیگری را بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود.
جانشین فرمانده کل سپاه همچنین شهادت سردار همدانی را به محضر رهبر انقلاب، ملت بزرگ ایران و مردم سوریه تسلیت گفت.

سردار عبداللهی در منزل سرلشکر شهید حاج حسین همدانی:
قرار بود با هماهنگی شهید همدانی شعبه‌ای از قرارگاه خاتم در سوریه تشکیل شود
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: طی صحبتی که با سردار شهید حسین همدانی داشتیم، قرار بود شعبه‌ای از قرارگاه خاتم در سوریه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در منزل سرلشکر شهید حاج حسین همدانی حضور یافت.

وی با عرض تسلیت به خانواده آن شهید در جمع خبرنگاران گفت: سرلشکر همدانی یک مجاهد پرتوان و حاضر در تمامی جبهه‌های مبارزه بوده است.

عبداللهی اضافه کرد: حضور این شهید بزرگوار در خط مقدم جبهه‌ها برای تمامی مبارزین و نیروهای مقاومت دلگرمی بود و شهادت جایگاه والای این انسان بزرگ است.

وی افزود: هر زمان که شهید همدانی را می‌دیدیم ایشان آرزوی شهادت می‌کرد و امروز به این آرزوی دیرینه رسید و از قافله جا نماند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء همچنین در خصوص نقش شهید همدانی در توسعه خط مقاومت، گفت: ایشان سال‌ها در خط مقاومت بودند و در کلیه مبارزات حضور فعالی داشت.

سردار عبداللهی در خصوص برنامه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تقویت خط مقاومت در سوریه، گفت: طی صحبتی که با سردار شهید حسین همدانی داشتیم، قرار بود شعبه‌ای از قرارگاه خاتم در سوریه تشکیل شود.

سایت Wnd درباره سردار حسین همدانی عنوان داشت: ژنرال حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این سایت به‌نقل از سردار همدانی نوشت: "در طول این نزاع (جنگ تروریست‌های تکفیری با ملت مظلوم سوریه) تجربیات آموزشی به ملت سوریه بدون هیچ انتظاری منتقل شد".

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین