تاریخ انتشاريکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
plusresetminus
حزب‌الله‌ از حواشی جلسه شورای شهر کرج گزارش می‌دهد

اتلاف وقت شورای شهر کرج توسط آقای رئیس!

حزب‌الله‌: توضیحات طولانی و تکراری رئیس شورای شهر کرج برای رای‌گیری درباره ادامه یافتن یا اتمام زودهنگام جلسه شورا، زمان قابل توجهی از جلسه کوتاه شورای شهر را تلف کرد که با اعتراض برخی اعضا روبه‌رو شد.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۴۰۳
اتلاف وقت شورای شهر کرج توسط آقای رئیس!
 به گزارش خبرنگار حزب‌الله‌نیوز، محمد نبیونی رئیس شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز یکشنبه، جلسه شورای شهر را با اشاره‌های مکرر و موکد درباره "دعوت استاندار البرز از اعضای شورا برای حضور در مراسم روز ملی شوراها" آغاز کرد.

وی بعد از آنکه برخی اعضا در زمانی کمتر از 25 دقیقه، نطق پیش از دستور خود را قرائت کردند، مجددا به دعوت استاندار از اعضای شورا اشاره کرد و با رسمی خواندن آن و تاکید بر حضور شوراهای استان در این مراسم و را‌ی‌گیری درباره اتمام جلسه امروز، 20 دقیقه از وقت جلسه کوتاه شورای شهر را به سمت بحث‌های حاشیه‌ای سوق داد.

یکی از اعضای شورا که قصد نداشت اشاره مستقیم و مشخصی به تعطیل شدن دو جلسه اخیر شورای شهر کرج داشته باشد، در اظهاراتی سرپوشیده گفت: "دو جلسه اخیر را هم تشکیل ندادیم. حالا کاری نداریم که موجه بوده یا غیرموجه! به این موضوع ورود نمی‌کنیم. بنده پیشنهاد می‌کنم برای جبران تعطیلی دو جلسه گذشته و نیز برای جبران تعطیلی رسمی روز چهارشنبه، جلسات فوق‌العاده‌ای داشته باشیم تا موضوع انتخاب شهردار کرج را پیگیری کنیم."

بنا بر این گزارش، برگزار نشدن دو جلسه اخیر شورای شهر کرج و به عبارتی تعطیلی عجیب و موقت شورا، موضوعی بود که گویا برخی اعضای شورا تمایل نداشتند که به آن اشاره مستقیم کنند. رئیس شورای شهر اما در واکنشی غیرمستقیم و گذرا به سخنان این عضو شورا، و در حالی که سعی در موجه نشان دادن تعطیلی یکی از جلسات داشت، جمله‌ای را لابلای اظهارات پراکنده خود گنجاند و گفت: "چهارشنبه گذشته هم به خاطر اینکه تعدادی از اعضای شورا در ماموریت به سر می‌بردند، جلسه تشکیل نشد."

هیئت رئیسه به تشخیص خود جلسات شورا را تعطیل نکند

دیگر عضو شورا که تا آن لحظه در سکوت به سر برده بود، زبان به گلایه مستقیم و اعتراض مشخص گشود: "ما قبلا تصویب کرده‌ایم که هفته‌ای دو جلسه داشته باشیم و هیات رئیسه نمی‌تواند به تشخیص خودش جلسه را تعطیل کند. اینکه جلسه‌ای تعطیل شود یا نشود باید به رای تمام اعضای شورا گذاشته شود. سلیقه‌ای بودن این موضوع جالب نیست. شورای شهری که قوانین شهر را تصویب می‌کند، خودش باید به قانون پایبند باشد... در آینده رعایت کنید!"

آقای رئیس هم اینچنین به اظهارات تند این عضو شورا واکنش نشان داد: "قانون می‌گوید دو جلسه در ماه (نه اینکه در هفته) داشته باشیم. ما هم داشته‌ایم و سرپیچی از قانون نشده است."

سخنان آقای رئیس موجب تعجب برخی اعضا شد. یک خانم و یک آقا از جمع اعضای شورای شهر کرج مراتب اعتراض خود را به رئیس شورا اعلام کردند: "اعضای محترم توجه داشته باشند که آقای رئیس چطور می‌گوید که دو جلسه در ماه؟! اگر اینطور است که حضور ما بیش از دو جلسه در ماه ضرورت ندارد!... یک ساعت است که داریم حرف می‌زنیم. خب کار کنیم دیگر!"

پس از این وقت‌کشی 20 دقیقه‌ای که رئیس شورا آغازگر آن بود، اعضای شورای شهر رای به اتمام زودهنگام جلسه دادند تا دعوت استاندار البرز را به مناسبت روز شوراها اجابت کرده باشند. بنابراین جلسه صبح یکشنبه شورای شهر کرج، 21 دقیقه بعد از این رای‌گیری به پایان رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین