تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
plusresetminus
حزب الله: این اقدام پس از انتقاد‌ها به این پلیور که آن را شبیه یک "چهره سیاهپوست" توصیف کرده بودند، صورت گرفته است.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۹۰۲
عذرخواهی برند معروف به خاطر پلیور پشمی خاص /عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این پلیور سیاه، بخش پایینی صورت را پوشانده و تنها یک شکاف قرمز رنگ دراطراف دهان دارد.
 
این تولید گوچی با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و کاربران، طراحی آن را توهین آمیز دانستند.
 
بی بی سی، پس از آن گوچی در بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی به دلیل هر گونه توهینی که مرتکب شده این محصول خود را از بازار فروش خارج کرد. گوچی گفته که این موضوع درسی برای تیم آن خواهد بود.
 
 
سیاه کردن صورت تاریخچه‌ای دویست ساله در آمریکا دارد و به منزله تصویری کلیشه ای، توهین و تحقیرآمیز از سیاهان تلقی می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از این طرح به خاطر تداعی چنین کلیشه‌ای انتقاد کردند.
 
خطای گوچی، تازه‌ترین مورد از مجموعه اشتباهاتی است که برند‌های لوکس دنیای مد مرتکب شده اند. ماه گذشته پرادا به خاطر نگرانی‌ها در مورد نشان دادن تصویری از یک چهره سیاه مجبور شد که محصولاتش را از بازار فروش خارج کند.
 
دولچه و گابانا هم مجبور شد که در بحبوحه اتهامات مربوط به نژادپرستی، شوی مد این برند را در شانگ‌های چین لغو کند. این برند ویدیو‌هایی از یک مدل چینی منتشر کرده بود که در حال خوردن غذایی شبیه پیتزا و پاستا با چوب‌های مخصوص غذا خوردن بود. بسیاری این تصویر را توهین آمیز تلقی کردند و چندین کمپانی مجبور به خارج کردن محصولات این برند از بازار فروش شدند.
منبع : نوداد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین