تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
با اجرای طرح تعریض اتوبان تهران - کرج:

گره ترافیکی شرق به غرب ورودی کرج باز می شود

حزب الله : داستان ترافيک اتوبان تهران – کرج سالیان دراز است گریبان گیر البرزنشیان است، صدای بوق ماشین رانندگانی که از ماندن در ترافیک خسته و کلافه شده اند همگی حاکی تصویری است که هیچ گاه از نظر سرنشینان و مسافران پاک نشده است.
۰
کد مطلب : ۱۵۳۹۰۳
گره ترافیکی شرق به غرب ورودی کرج باز می شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اگر استهلاك خودروها و مصرف بالای سوخت را فاکتور بگیریم هدر رفتن وقت و آلودگی محيط زیست که روی سلامت جسمی، روحی، روانی افراد تاثیر می گذارد، ارمغان این معضل ملی برای البرز نشینان است. ترافیک این شهر با توجه به نزدیکی به تهران و همجوار بودن با مناطق خوش آب و هوا و تفریحی همه روزه به ویژه تعطیلات آخر هفته ترافیک سنگینی را بر شهروندان و مسافرین تحمیل می کند. حجم بالای ترافیک پل فردیس و کلاک مربوط به اتوبان تهران - کرج – قزوین است، تعریض این محدوده از اتوبان قطعه ای از پازل حل معمای ترافیک ورودی کلانشهر کرج است.
 
. آلودگی‌های صوتی، خستگی‌های مزمن جسمی و مصرف سوخت، آستانه تحمل افراد را کاهش می‌دهد و استرس، اضطراب و پرخاشگری را بیشتر می‌کند. وقتی شهروندان هر روز ناچار هستند ساعات زیادی را در ترافیک معطل شوند، بی‌تردید دچار کسالت و خستگی خواهند شد و از طرفی بخش عمده‌ای از وقت مفید خود را در ترافیک از دست می‌دهند.
 
از طرفی نبود آرامش رانندگان علت رخ داد حوادث ترافیکی هستند و حتی زمانی که سانحه فوت یا جرح نداشته باشد آرامش اجتماعی را به هم می‌زند و شاید منجر به رفتارهای غیرطبیعی جدی شود که متاسفانه برای مردم عادی شده و شهروندان بی‌تفاوت از این مساله می گذرند.
 
این ترافیک به ویژه هنگام غروب با وجود حجم بالای ترافیک خط اضطراری این اتوبان هم توسط خودروها اشغال می شود و در عمل هیچگونه راهی برای خلاصی از ترافیک وجود ندارد و به ناچار باید ساعت ها در ترافیک ماند، حال شهرداری چه مسئولیتی در قبال اینگونه مشکلات دارد چه برنامه ریزی هایی در این خصوص  صورت گرفته است.
 
گفتگو با برخی از رانندگان خود حاکی از نارضایتی آنان است، نشستن طولانی پشت فرمان اتومبیل، خستگی ناشی از عدم تحرک، آلودگی زیست محیطی، عدم رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی، هدر رفت سوخت، استاندارد نبودن خودروها و خیابان‌ها به‌ ویژه از موضوعاتی بود که رانندگان به آن اشاره کردند.
 
به گفته مجتبی غفارزاده مدیر اجرایی طرح تعریض اتوبان تهران – کرج طول محدوده تعریض 780 مترمربع با عرض مفید 15 مترمربع می باشد که با ایجاد ورودی جدید در محدوده پل کلاک از ورود خودروها سنگین به اتوبان جلوگیری وباعث  کاهش بار ترافیکی می شود.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: با برنامه ریزهای صورت گرفته و در راستای رضایتمندی شهروندان این عملیات با حداکثر سرعت تا پایان آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
 
احمد افضلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، نیز می گوید: عملیات تعریض آزاد راه کرج - تهران واقع در محدوده پل کلاک با هدف روان سازی جریان ترافیک این آزادراه به اجرا درآمده است.
 
این عملیات همچنین موجب ورود وسایل نقلیه سنگین به مسیر مکانیزه شده می شود تا از این طریق از ورود این خودروها به داخل اتوبان خوداری و بسیاری از مشکلات برطرف شوند.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه این اقدامات در روانسازی ترافیک شهری نقش چشمگیری دارند، یادآور شد: اصلاحات ایجاد شده با تکیه بر اقدامات کارشناسی و به منظور کاهش حجم ترافیک و افزایش ایمنی در سطح شهر صورت می پذیرد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایمن سازی محورهای اصلی و فرعی در مناطق پرتردد و پر ترافیک سطح شهر به ویژه اتوبان تهران – کرج که با حجم ترافیک سنگین همراه است به منظور پیشگیری از تصادفات و ارتقای سطح ایمنی شهروندان و کاهش هدر رفت وقت مسافران و صرفه جویی در مصرف سوخت و به تبع ان کاهش آلودگی هوا صورت می گیرد.
 
در جامعه‌ای که تاثیر ترافیک نقش بسیار جدی در روابط خانوادگی و اجتماعی دارد به طور طبیعی نمی توان به این موضوع مهم کم توجه بود.
 
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین