تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی وزارت بهداشت گفت:باتوجه به تأسیس بیمارستان‌های مجهز و کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌ها،مسئولان استانی باید کاری کنند که بیماران اکثر خدمات درمانی را در استان و شهرستانهای خود دریافت کنند.دراین راستا می توان از اعزام بیمار به تهران خودداری کرد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۵۲۸
بیماران باید در شهر خودشان خدمات دریافت کنند/اعزام بیمار به تهران فقط در موارد بسیار خاص
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر ایرج حریرچی، ضمن بازدید از  مراکز درمانی استان‌های قزوین و زنجان، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات موثری در راستای افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستانی در شهرستانها به انجام رسیده است که برخی از این امکانات حتی از بیمارستانهای خصوصی تهران نیز  مجهزتر است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن بازدید از بیمارستانهای شفا و الغدیر در استانهای قزوین و زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به تاسیس بیمارستانهای مجهز و کلینیک های ویژه و استقرار تجهیزات آزمایشگاهی در مراکز درمانی شهرستانها، برنامه ریزان و مسئولین استانی و محلی باید به سمتی حرکت کنند که بیماران بتوانند اکثر  خدمات درمانی خود را در استان ها و شهرستانهای خودشان دریافت کنند، دراین راستا می توان از اعزام بیمار به تهران خودداری کرد.
 
معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: اعزام بیماران به تهران موجب افزایش هزینه ها و اتلاف وقت بیماران می شود.
 
حریرچی تصریح کرد: یکی از نتایج استقرار نظام ارجاع این است که حداقل 60 تا 80 درصد اقدامات درمانی در شهرستانها و 90 درصد نیز در مرکز استان انجام شود و فقط در موارد بسیار خاص، نادر و فوق تخصصی بیماران به تهران اعزام شوند. باید با برنامه ریزی هایی در ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی در استانها و همچنین با ورود بیمه ها، اعزام بیماران به حداقل برسد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: مهمترین اقدام  فراهم آوری شرایطی برای ایجاد نظام ارجاع و همچنین بسترسازی های متعددی جهت تغییر فرهنگ مردم و افزایش اعتماد مردم به متخصصین جوان در شهرستانها است چراکه منجر به افزایش اعتماد به نفس آنها شده و از طرفی به تحقق هدف ما نیز کمک می کند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین