تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
plusresetminus
حزب الله : فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از رونمایی رادارهای بینا و نظیر همزمان با روز پدافند هوایی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۹۲۰۶۲
رادارهای «بینا»و «نظیر» 10 شهریور رونمایی می‌شوند/ برگزاری رزمایش پدافند هوایی در اواخر پاییز

 

 
  •  

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در نشست خبری صبح امروز که در قرارگاه پدافند برگزار شد از برگزاری رزمایش قرارگاه پدافند هوایی در اواخر پاییز خبر داد.

وی همچنین از رونمایی رادار های «بینا» و «نظیر» در دو منطقه کوهستانی و دشت در دهم شهریور و همزمان با روز پدافند هوایی خبر داد.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه رادار "فتح 14" که از فناوری نیمه‌هادی و با برد بالا طراحی شده در یکی از نقاط پدافندی مستقر خواهد شد، اظهار داشت: سامانه موشکی "تلاش" که برای رهگیری و درگیری با اهداف ارتفاع متوسط و بالا طراحی شده با همکاری وزارت دفاع تولید شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: سامانه همیار رهگیر در سایت‌های شناسایی برای همپوشانی اطلاعات و اشراف اطلاعاتی و انسجام بیشتر و برای رهگیری ناوهای هواپیمابر و بالگردبر طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پهپاد و فرماندهی محصولاتی تولید و رونمایی می‌شود که به دلیل معذوریت‌های اطلاعاتی و امنیتی از توضیح بیشتر در مورد آن معذوریم تصریح کرد: دانشگاه پدافند هوایی که مدتی از افتتاح آن گذشته دوره‌های آموزش ویژه‌ای را در اردوگاه جنگل، دشت و کوهستان پیگیری کرده و در بحث آموزش تخصصی اقدامات ویژه‌ای را انجام داده و اولین دوره آموزش درجه‌داری به صورت مستقل انجام می‌شود.

امیر اسماعیلی سامانه «حلقه بیدار» یا SSR را به نوعی سامانه شنود و تحلیل‌گر اطلاعاتی و پسیو و غیرقابل کشف دانست که تولید و رونمایی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به این که تعداد نقاط پدافندی از 3600 به 3800 نقطه افزایش یافته و قرار است تا 5000 نقطه نیز افزایش یابد، یادآور شد: در تمام یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح ورود اطلاعات رادار «رزونانس« و «قدیر» انجام شده است.

وی به برگزاری رزمایش مشترک با سپاه پاسداران اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در بخش هوایی، آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان منطقه بوده که این نشان از تعاملات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان فرودگاه‌های کشور است.

امیر اسماعیلی با اعلام این مطلب که سامانه «تلاش» یک سیستم واسط با سامانه برد بلند است که علیه اهداف ارتفاع بلند و متوسط به کار گرفته می‌شود، افزود: تجهیزات زمینی و موشکی این سیستم بنابر نیاز نیروهای عملیاتی و با توجه به توانمندی‌های به دست آمده، طراحی و ساخته شده و هدایت و کنترل موشک‌های سوخت جامد صیاد 2 و 3 را دارد و دارای فرستنده اطلاعات موشک، روشن کننده هدف، واحد کنترل و مانیتورنیگ،‌دستگاه و سکوه پرتاب، دستگاه تولید و توزیع توان و موشک‌های صیاد 2 و 3 است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوای خاتم الانبیا (ص) به تشریح رادار حافظ پرداخت و گفت: این یک رادار سه بعدی و با بهره‌گیری از تمام تکنیک‌های ورودی است که دارای سیستم سلاح مرصاد می‌باشد.

وی همچنین در تشریح کامیون گیرنده سامانه راداری کیهان تصریح کرد: این کامیون مجهز به کانکس گیرنده تجهیزات مرتبط، گیرنده آر اف، سی پی یو پردازنده و کنترل است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین