تاریخ انتشارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
plusresetminus
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش یافته است

حزب الله : نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: گشایش مبادله دلار و یورو بین ایران و کره جنوبی رسماً آغاز شد که با توجه به حجم مبادلات ما با خاور دور اقدامی بسیار مؤثر است.
۰
کد مطلب : ۱۲۱۴۶۷
رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش یافته است

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، غلامحسین شافعی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: هماهنگی و مقبولیت قابل توجهی در اقتصاد مقاومتی بین مسئولان کشور حاکم و بخش خصوصی ایجاد شده و امیدواریم در روش‌های رسیدن به اقتصاد مقاومتی به وحدت برسیم.

وی افزود: گشایش مبادله دلار و یورو بین ایران و کره جنوبی رسماً آغاز شد که با توجه به حجم مبادلات ما با خاور دور اقدامی بسیار مؤثر است.

شافعی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای برای تامین سرمایه و انتقال تکنولوژی در صنعت آبفا بین ایران و کره جنوبی امضا شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به آذربایجان گفت: مذاکرات سه جانبه‌ای بین ایران، روسیه و آذربایجان انجام شد که زمینه حضور در پیمان اوراسیا برای استفاده از یک تعرفه مشخص و بالا رفتن حجم مبادلات را فراهم می‌سازد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در جریان این سفر همچنین توافق‌نامه‌ای بین بانک مرکزی ایران و آذربایجان  انجام شد که اقدام قابل توجهی است.

شافعی با بیان اینکه نرخ تورم‌ در مناطق روستایی 8.3 درصد است گفت: تورم نقطه به نقطه به نرخ 6.6 درصد رسیده که از اقدامات ثمربخش دولت است.

وی افزود: در تاریخ یازدهم مردادماه امسال رتبه ریسک اقتصادی ایران کاهش و از 7 به 5 رسید همچنین درصدد هستیم نرخ ارز صادرکنندگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد که حتماً اقدامی تاثیرگذار است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین