تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله : نماینده مردم ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش محوری منجر به تولید کالای ایرانی و جلوگیری از خروج ارز می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۷۶۴
پژوهش محوری باید از کودکی در افراد نهادینه شود/ افزایش بودجه تحقیقاتی کشور
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمود بهمني در بازديد از غرفه يكپارچه مديريت شهري كرج در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار اظهار کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مناسبی برای ارائه طرح ها و دستاوردهای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها است.
 
 
 
وي تصريح كرد:با توجه به نقش و اهمیت پژوهش در توسعه پایدار، برگزاری چنین نمايشگاه‌هایی از یک سو باعث ایجاد انگیزه در میان پژوهشگران می‌شود و از سوی دیگر زمینه اجرایی شدن پژوهش‌هایی کاربردی در مجموعه مدیریت شهری را فراهم می‌کند.
 
 
 بهمني افزود: سال جاری به بودجه تحقیقاتی توجه بیشتری شده و از نمایندگان موسسات تحقیقاتی می‌خواهیم برای ارایه نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی در جلسات مجلس حضور یابند.
 
 
 
وی گفت: امروز نیاز به پژوهش در کشور بیش از پیش احساس می شود چون این فرایند به تولید دستاوردها و کالاهای جدید ایرانی منتهی می‌شود.
 
این مسئول توضیح داد: با تولید کالاهای ایرانی، از ورود کالاهای مشابه خارجی به کشور و به تبع آن خروج ارز جلوگیری می‌شود.
 
 
بهمنی با تاکید بر اینکه پژوهشگران و محققان نباید از پژوهش دلسرد شوند، افزود: ممکن است از صدها مورد تحقیق و توسعه فناورانه فقط تعدادی اندک به نتیجه برسد اما همان تعداد کم هم میتواند بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کند.
 
 
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از بودجه های مصوب برای افزایش تحقیق و پژوهش به خصوص از سنین دانش آموزی استفاده کرد.
 
 
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بيان كرد: تاکنون در حوزه های مختلفی مثل عمران شهری، ترافیک شهری، خدمات شهری، حوزه های فرهنگی، حمل و نقل، برنامه ریزی، اداری و مالی و غیره با دانشگاهها پژوهشکده ها، مراکز علمی و تحقیقاتی کارهای مطالعاتی زیادی انجام شده است.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین