تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
plusresetminus
حزب الله: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج بر ضرورت کاهش اغتشاشات بصری برای داشتن شهری با چهره زیباتر تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۹۵۱۶۹
تهیه طرح تفصیلی کرج کی تمام می‌شود؟

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احدالله احمدی پرگو ، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال فرایند تهیه طرح تفصیلی شهر را به پایان برسانیم.
 
وی ادامه داد: پس از تدوین این طرح، مراحل تصویب آن در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری طی می‌شود تا در سال آینده طرح تفصیلی کرج، با رویکرد جدید اجرایی شود.
 
وی افزود: برای این کار مشاورانی پای کار آمده اند و این طرح در مرحله طراحی شهری قرار دارد و برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم، نهاد برنامه ریزی شهری تشکیل شده که وزارت راه شهرسازی، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان، شورای شهر و شهرداری عضو  این نهاد هستند.
 
این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت بازنگری به وضعیت سیما، منظر و نمای شهری کرج اشاره کرد و افزود: سال گذشته آیین نامه‌هایی در این خصوص تهیه و به تصویب شورا رسیده است.
 
پرگو ابراز کرد: امسال این آیین نامه ها با تشکیل کمیته‌های نما، کمیته ساماندهی شبکه معابر در مناطق مختلف شهر اجرایی خواهد شد.
 
وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که در ساخت و سازها از افزایش اختشاشات بصری جلوگیری کنیم و کسانی که پروانه ساخت و ساز می گیرند را به این باور برسانیم که چهره و زیبایی شهر به اندازه کمیت و کیفیت وضعیت زیرساخت ها اهمیت دارد.
 
معاونت شهرسازی خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که  فعالان صنعت ساختمان برای ایجاد نما از شهرداری تاییده بگیرند تا تعداد نماهای ایرانی- اسلامی د شهر افزایش یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید در بحث جلوگیری از اختشاشات بصری حتی توجه به نورپردازی‌ها و فضاهای خالی شهری هم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی گفت: با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و معاونت خدمات شهری تغییرات محسوسی  در این حوزه می‌توان ایجاد کرد تا به سمت داشتن شهری با چهره زیباتر حرکت کنیم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین