تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
plusresetminus
حزب الله : تروریست‌ها تا هفته پیش 5 کیلومتر با زینبیه و 7 کیلومتر با فرودگاه دمشق فاصله داشتند، اما پاکسازی 40 کیلومتر از نوار جنوبی غوطه شرقی باعث شد تا امنیت به این مناطق بازگردد.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۱۶۸
پاکسازی نوار جنوبی «غوطه شرقی» دمشق چه اهمیتی دارد؟

 

   

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،غوطه شرقی دمشق سال 2012 از کنترل نیروهای سوری خارج شد.

این منطقه به دلیل تجمع هزاران عنصر تروریستی وابسته به «جیش الاسلام، جبهه النصره و فیلق الرحمن»  و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی دمشق و منطقه زینبیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا نیروهای این گروه‌ها از این منطقه، حرم حضرت زینب (س)، محله زینبیه و دمشق را هدف قرار می‌دادند.

در یک ماه گذشته، غوطه شرقی دمشق شاهد اختلاف شدید و درگیری گسترده جیش الاسلام با جبهه النصره و فیلق الرحمن بوده که به کشته شدن بیش از 900 تن از نیروهای طرفین منجر شده است.

اختلاف میان این گروه‌ها نیز باعث شد نیروهای سوری و رزمندگان حزب الله پس از 4 سال یک بار دیگر این جبهه عملیاتی را شعله‌ور و شهرک‌ها و مزارع مناطق جنوبی آن را پاکسازی کنند.

با خروج عناصر فیلق الرحمن از حومه شهرک «دیرالعصافیر»، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق به آزادسازی این شهرک شدند؛ شهرکی که بزرگترین پایگاه عناصر تروریستی در نوار جنوبی غوطه شرقی بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر    کلیک کنید

از اواسط ماه می (هفته گذشته) سرعت عملیات پاکسازی نوار جنوبی غوطه شرقی دمشق افزایش یافت و نیروهای سوری موفق به پاکسازی 13 منطقه از جمله شهرک‌های «زبدین، بزینة، حوش الخطیب، حوش الدویر و حرستا القنطرة» شدند.

به گزارش «بین‌الملل فارس»، عناصر تروریستی تا یک هفته قبل، از سمت شهرک «شبعا» حدود  5 کیلومتر با زینبیه و از سمت شهرک «نولة» تقریبا 7 کیلومتر با فرودگاه دمشق فاصله داشتند، اما پاکسازی 40 کیلومتر از نوار جنوبی غوطه شرقی باعث شد تا امنیت به این مناطق بازگردد.

حومه فرودگاه دمشق مقر نیروهای حزب الله لبنان به شمار می‌آید و با پاکسازی جنوب غوطه شرقی، خطر حملات گروه‌های تروریستی تا حدودی زیادی کاهش می یابد. آخرین خبرها نیز حاکیست که این عناصر به سمت شهرک های «النشابیة و حوش جربو» و مزارع اطراف شهرک ها در مناطق شمالی غوطه شرقی متواری شده‌اند.

شهرک مهم و راهبردی «دوما» نیز بزرگترین پایگاه تروریست‌ها در شمال غوطه شرقی دمشق محسوب می‌شود و آزادسازی آن به معنای بازگشت کامل امنیت به پایتخت سوریه پس از 4 سال است.

در نقشه ذیل مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق مشاهده می کنید.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر     کلیک کنید

نوار جنوبی غوطه شرقی به کنترل ارتش سوریه درآمده اما نوار شمالی غوطه شرقی دمشق هم چنان تحت کنترل عناصر تروریستی است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین