تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
plusresetminus
حزب الله : دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به برخی حاشیه‌سازی‌های کذب پیرامون سخنرانی روحانی در دیدار وزیر و مسؤولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن تکذیب انتساب این جمله به رئیس‌جمهور که «امام زمان(عج) هم قابل نقد است»، تاکید کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبیا و ائمه معصومین(ع) از مسلمات قطعی تشیّع است.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۱۳۰
انتساب جمله «امام زمان(عج) هم قابل نقد است» به رئیس‌جمهور، کذب محض است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دفتر رییس جمهور در واکنش به برخی حاشیه سازی های کذب پیرامون سخنرانی رییس جمهور در دیدار وزیر و مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن تکذیب انتساب این جمله به رییس جمهور که «امام زمان (عج) هم قابل نقد است»، تاکید کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین (ع) از مسلمات قطعی تشیع است.
 
در این اطلاعیه از اصحاب رسانه، سیاسیون، تریبون‌داران، خطبا و خصوصا علمای ارجمند و فضلا ی محترم درخواست شده تا پیش از آنکه مطالب تحریف شده و بعضا هدفمند برخی چهره های سیاسی در رسانه ها را ملاک قضاوت و نقد قرار دهند؛ به اصل جملات بیان شده از سوی رئیس جمهور رجوع کنند.
 
متن اطلاعیه دفتر رییس جمهور که روز دوشنبه منتشر شد ، به این شرح است:
 
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
 
در پی برخی حاشیه‌سازی‌ها پیرامون سخنرانی ریاست محترم جمهوری در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی (مورخ 18 دی ماه سال 96) به اطلاع می‌رساند: مطالبی همچون «قابل نقد بودن معصومین علیهم‌السلام» که با تقطیع و تحریف هدفمند جملات رئیس‌جمهور، ابتدائاً از سوی یک چهره سیاسی بیان شد و متاسفانه زمینه ساز قضاوت و موضع گیری گروهی از رسانه‌ها، اشخاص و برخی تشکل‌های حوزوی گردید؛ کاملاً کذب است و از جمله، به هیچ عنوان عبارت "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" نه در سخنان ایشان وجود داشته و نه از آن قابل استنباط می باشد. بدیهی است باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و معصومین علیهم السلام از مسلمات قطعی مذهب تشیع است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در بخشی از سخنرانی مورد نظر (که متن و فیلم کامل آن نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری منتشر شده و موجود است) بوضوح از ضرورت تحمل نقد در حکومت سخن می‌گویند و به عنوان شاهد مثال تاکید می‌کنند که حتی در دوره حکومت معصومین علیهم‌السلام هم آن بزرگواران به مردم اجازه می‌دادند نظرات و نقدهای خود را مطرح کنند. این نکته بیانگر سعه صدر، بزرگواری و تحمل در مشی حکمرانی معصومین و پذیرش نقد مردم و اظهارنظر آنها نسبت به اجزای حاکمیت و نه معصوم(ع) است. این جملات علاوه بر اینکه قرائن تاریخی، فقهی و کلامی بسیاری دارد، به معنای قابل نقد بودن معصومین (ع) نبوده و اینگونه نیز قابل استنباط نیست.
از اصحاب رسانه، سیاسیون، تریبون‌داران، خطبا و خصوصا علمای ارجمند و فضلای محترم حوزوی انتظار می‌رود پیش از آنکه مطالب تحریف شده و بعضا هدفمند برخی چهره های سیاسی در رسانه ها را ملاک قضاوت و نقد قرار دهند؛ به اصل جملات بیان شده از سوی رئیس جمهور (که براحتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری president.ir در دسترس است) رجوع فرمایند که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) فرمود: «انی بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق».
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین