تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
plusresetminus
حزب الله : گروهی از شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز پنجشنبه نیز از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.
۰
کد مطلب : ۱۱۲۳۳۱
تداوم یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی

 

  به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رسانه های فلسطینی، تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست به بهانه به جا آوردن مراسم تلمودی به مسجد الاقصی یورش بردند در حالیکه نمازگزاران فلسطینی حاضر در مسجد نیز به مقابله با آنها برخاسته و شعار الله اکبر سر دادند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از نظامیان صهیونیست نیز از صبح امروز در اطراف مسجد الاقصی و دروازه های آن مستقر شده و از ورود مردان فلسطینی زیر 30 سال به مسجد الاقصی ممانعت می کنند.

محاصره امنیتی کرانه باختری و مسدود شدن غزه

نیروهای اشغالگر اسرائیل از نیمه شب گذشته به بهانه فرا رسیدن عید پسح یهودیان، کرانه باختری را به محاصره امنیتی درآورده و همچنین تمامی گذرگاه های نوار غزه و ایست های نظامی واقع در حد فاصل بین کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948 را مسدود کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین به فلسطینیان اجازه ورود به اراضی اشغالی سال 1948 را نمی دهند و آنها تنها پس از دریافت مجوز لازم حق ورود به این اراضی را دارند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست روز گذشته نیز یک دختر و پسر جوان فلسطینی را در حین عبور از گذرگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی هدف تیراندازی از سوی نظامیان صهیونیست قرار داده و به شهادت رساندند.

شاهدان عینی گفتند که نظامیان صهیونیست به طور گسترده به سمت این دختر و پسر جوان فلسطینی تیراندازی کردند که باعث زخمی شدن آنها و شهادتشان شد.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که این دو جوان با خود چاقو حمل می کردند و قصد حمله به سمت نیروهای اشغالگر را داشتند.

برخ منابع فلسطینی نیز گزارش دادند که این دو شهید خواهر و برادر به نام «مریم صالح حسن ابو اسماعیل» (24 ساله) و برادر وی «رئوف ابو اسماعیل» هستند.

حمدان: روابط حماس و ایران در سطح مطلوبی قرار دارد

مسئول روابط بین المللی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که رابطه حماس و ایران برای هر دو طرف مطلوب است و ما امیدواریم که این رابطه آثار مثبتی بر روی حمایت از مقاومت داشته باشد.

اسامه حمدان در تشریح مناسبات حماس با طرف های منطقه ای خاطر نشان کرد که این روابط در مسیر درستی قرار گرفته است و حماس امیدوار است که طرف های عربی به رهبری عربستان سعودی و مصر زمینه پایان محاصره غزه را فراهم کنند و جمهوری اسلامی ایران هم به حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری ادامه دهد.

وی تصریح کرد که روابط حماس با مصر در مسیر درستی قرار گرفته است، اما با این وجود، این جنبش خواهان تسریع روند بهبود مناسبات خود با قاهره است.

حمدان تاکید کرد که «درگیری ها میان دو طرف تا حد زیادی متوقف شده و بسیاری از موانع رفع شده است و ما امیدواریم که این رابطه به سطح خوبی برسد؛ به ویژه که مساله فلسطین نیازمند حمایت تمامی طرف هاست و نمی توان نقش مصر را هم نادیده گرفت.»

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان همچنین اظهار داشت که روابط حماس با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان هم به شکل چشمگیری بهبود یافته است. وی افزود:« ما امیدواریم که این روند بهبودی روابط همچنان ادامه داشته باشد و احتمال اتخاذ هر اقدامی در راستای بهبود بیشتر روابط؛ از جمله سفر قریب الوقوع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به ریاض ممکن است و در زمان مناسب اخبار مربوط به آنها اعلام خواهد شد.

حمدان در پاسخ به این سوال که آیا حماس امیدی به ایفای نقش عربستان در لغو محاصره غزه دارد، تصریح کرد که «درباره لغو محاصره غزه شکی نیست که ما نیازمند تلاش همه جانبه طرف های عربی است؛ چرا که طرف محاصره کننده غزه، رژیم صهیونیستی است و برخی طرف های بین المللی مانند آمریکا هم از آن حمایت می کنند. ما در سایه بهبود روابط با مصر و اقدامات احتمالی برخی کشورهای عربی و به ویژه نقش محوری عربستان در این زمینه امیدواریم زمینه پایان محاصره غزه فراهم شود.»

سومین دیدار فتح و حماس اوایل می در دوحه

عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول پرونده آشتی فتح و حماس، از سومین دیدار این دو جنبش در اوایل ماه می آینده در دوحه پایتخت قطر خبر داد.

وی گفت که این دیدار با هدف تکمیل اقدامات مربوط به اجرای توافق آشتی مربوط به تشکیل دولت وحدت ملی، تعیین زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی فلسطین در آینده، برگزار می شود.

الاحمد اظهار داشت که گروه های فلسطینی امیدوار هستند دور سوم گفت وگوها مرحله پایانی این گفت وگوها درباره سازوکارهای اجرای توافق آشتی باشد.

23 آوریل سال 2014 فتح و حماس توافقنامه آشتی را امضا کردند که بر تشکیل دولت وفاق ملی و سپس برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی به طور همزمان تاکید دارد و پس از آن در تاریخ 2 ژوئن سال 2014 دولت وفاق ملی در برابر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد اما تا کنون به دلیل اختلافات سیاسی دو جنبش، این دولت ماموریت های خود در غزه را تحویل نگرفته است.

جهاد اسلامی: مقاومت به تنهایی قادر به متوقف کردن جنایات "اسرائیل" است

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مقاومت فلسطین به تنهایی قادر به متوقف کردن جنایات اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین است.

سخنگوی رسمی این جنبش در واکنش به اقدام ارتش اسرائیل مبنی بر اعدام دو خواهر و برادر فلسطینی در پست بازرسی قلندیا واقع در شمال قدس تاکید کرد که تداوم تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین موجب تشدید انتفاضه قدس و مقاومت فلسطین می شود و اراده پولادین این ملت را برای دفاع از خویشتن و گرفتن انتقام خون شهدا تقویت می کند.

داود شهاب تصریح کرد که نبودن اراده سیاسی برای محاکمه و مجازات سران رژیم اشغالگر قدس، آنان را به تشدید تجاوزاتشان علیه فلسطینیان تشویق می کند.

وی خاطرنشان ساخت که تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از محاکمه و مجازات سران تل آویو درمانده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین