تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
plusresetminus
حزب الله : مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات از دستیابی به دانش تولید لوسیون و فرآورده‌های درمانی بر پایه آب‌های گرم معدنی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۴۲۰۳۱
ایران به جمع سه کشور تولیدکننده فرآورده‌های درمانی بر پایه آب‌های معدنی پیوست

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مدیر عامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات  از دستیابی به دانش تولید لوسیون و فرآورده های درمانی بر پایه آب های گرم معدنی خبر داد.

مهدی دشتکی حصاری با بیان این خبر افزود: معدود کشورهایی در جهان وجود دارند که با استفاده از آب های گرم معدنی، امکان تولید لوسیون و فرآورده های متنوع درمانی و بهداشتی را کسب کرده اند و دستیابی به این دانش با توجه به خواص کم نظیر آب های گرم شهرستان محلات و چند سال کار مطالعاتی و فشرده در همکاری با مجامع علمی داخلی و بین المللی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 30 میلیارد یورو گردش مالی از این صنعت در جهان گزارش می شود، افزود: فراهم شدن انبوهی از زمینه های اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، ایجاد ارزش افزوده تا چند ده برابر قیمت ماده اولیه، جلوگیری از واردات کلان رسمی و غیر رسمی این فرآورده ها و خروج ارز و نیز ایجاد بستری مناسب برای صادرات، در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، از آثار تولید این فرآورده های داروئی و بهداشتی ست که با رویکردهای مختلف ِدرمانی، بهداشتی و حتی آرایشی تولید می شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات تصریح کرد: پیش تولید این محصولات در همکاری با مجامع علمی داخلی آغاز شده و با تمهید زمینه های لازم ، امکان ورود به فاز تولید صنعتی در ماه های آینده فراهم خواهد شد.

مهدی دشتکی حصاری این دستاورد ملی را حاصل استقرار نگاهی نو در مدیریت صندوق بازنشستگی کشور به عنوان یک مجموعه معظم اقتصادی دانست که با تکیه بر دانش بنیان بودن این صنعت، زمینه های بهره برداری موثرتر از منابع معدنی آبگرم و پرهیز از خام فروشی آن را فراهم می آورد.

وی خاطر نشان کرد: این رویداد یک تحول جدی در توسعه توانمندی های داخلی و یک گام رو به جلو در عرصه تولید داروهاست و شرکت های بین المللی بسیاری از مدتها قبل آمادگی خود را برای سرمایه گذاری ، حضور و مشارکت در این طرح اعلام کرده اند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین