تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
plusresetminus
حزب الله: شهردار کرج از احداث باغ کتاب در منطقه شش یعنی غرب کرج خبر داد و گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به توسعه فضای سبز اختصاص یافته است.
۰
کد مطلب : ۱۹۲۵۳۱
احداث باغ کتاب در غرب کرج/اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد به توسعه فضای سبز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی‌اصغر کمالی زاده پیش از ظهر دوشنبه در همایش دانشگاه سبز و توسعه پایدار که به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در محل پردیس دانشگاه خوارزمی کرج برگزار باشد، بابیان این مطلب که در منطقه شش شهرداری کرج باغ کتاب احداث می‌شود، اظهار کرد: در ابتدا قرار بود این باغ کتاب در دانشگاه خوارزمی احداث شود.
 
وی با اشاره به اینکه با پیشنهاد شورای شهر قرار شد یک کتابخانه مدرن در این دانشگاه احداث شود، گفت: به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها این امکان فراهم نشد.
 
شهردار کرج بابیان اینکه این باغ کتاب به‌صورت شبانه‌روزی دایر خواهد بود، افزود: این قبیل کارها رویکرد فرهنگی و زیستی در بردارد.
 
کمالی زاده بابیان این مطلب که ۱۰ درصد بودجه شهری رویکرد زیست‌محیطی دارد، گفت: باید از ظرفیت پالایندگی فضای سبز با استفاده از عرصه‌های غیرقابل استفاده دولتی در جهت کشت سبز و جنگل‌کاری استفاده کنیم.
 
شهردار کرج با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود، ادامه داد: شهرداری کرج برای توسعه فضای سبز اعتباری بالغ‌بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است.
 
کمالی زاده جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز را ازجمله اقدامات مؤثر در ایجاد هوای پاک اعلام کرد و گفت: یک هزار هکتار از اراضی باغستان به جنگل‌کاری اختصاص‌یافته است.
 
وی ادامه داد: ۸۰۰ هکتار از این جنگل‌کاری انجام‌شده است و ۲۰۰ هکتار مابقی هم در هفته جاری انجام می‌شود.
 
شهردار کرج با تأکید بر اینکه در نظر داریم در محل‌های دیگری هم جنگل‌کاری انجام دهیم، گفت :۹۰ هکتار در مرکز رادیویی بعثت، ۲۰۰ هکتار در عرصه‌های مرکز دفن حلقه دره و ۲۰۰ هکتار هم در منطقه فرودگاه پیام جنگل‌کاری انجام خواهد شد.
 
کمالی زاده از ساخت دو اکو پارک در کرج نیز خبر داد و افزود: اکو پارک «بیجی» و «خط چهار» حصار کرج دو عرصه زیستی است که برای شهروندان ایجاد خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: ادامه زندگی بدون درخت و عرصه‌های سبز غیرممکن است و عدم توجه به این موضوع در روزگار کنونی تغییر اقلیم را به ما تحمیل کرده است.
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم ۱۶۰ اصله نهال در محوطه فضای سبز دانشگاه خوارزمی توسط دانشگاهیان و مسئولان غرس شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین