تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
plusresetminus
حزب الله : «نبیل رجب» مدافع حقوق بشر بحرینی به اتهام «انتقاد به جنگ علیه یمن به رهبری عربستان و با مشارکت بحرین» و همچنین «افشاگری در خصوص اوضاع غیر انسانی در زندانهای بحرین» به ۵ سال حبس محکوم شد.
۰
کد مطلب : ۱۶۳۰۳۸
«نبیل رجب» به ۵ سال حبس محکوم شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«نبیل رجب» مدافع حقوق بشر بحرینی به اتهام «انتقاد به جنگ علیه یمن به رهبری عربستان و با مشارکت بحرین» و همچنین «افشاگری در خصوص اوضاع غیر انسانی در زندانهای بحرین» به ۵ سال حبس محکوم شد.
 
 همچنین وی ماه گذشته به اتهام نشر شایعات و اکاذیب در خصوص اوضاع داخلی بحرین با هدف کاستن از شأن و اعتبار بحرین در مصاحبه با شبکه های خارجی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶،  محاکمه شده و به تحمل دو سال حبس محکوم گشته است.
 
رجب ژوئن ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۶) در پی هجوم نیروهای امنیتی و نقاب زده به منزلش در نیمه شب بازداشت شده و تا کنون در حبس بسر می برد.
 
تا کنون موسسات حقوقی بین المللی بسیاری از جمله دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل و همچنین اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه هایی بازداشت و محاکمه نبیل رجب را محکم نموده، آن را ناقض حق آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی گشته اند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین