تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
plusresetminus
حزب الله : ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پیامی با بشار اسد همتای سوری خود ابراز همدردی کرد.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۳۹
پوتین به بشار اسد پیام داد
 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پیامی به بشار اسد همتای سوری خود ضمن ابراز تسلیت جان باختن ده ها نفر در رشته انفجارهای امروز (دوشنبه) در دو شهر سوریه، ضمن محکوم کردن این عملیات اعلام کرد که مسکو آماده همکاری با دمشق برای مقابله با تهدید تروریست های ضد سوری است.

شهرهای جبله و طرطوس در غرب سوریه امروز شاهد وقوع هفت حمله تروریستی بود که رسانه ها شمار جان باختگان را تا 130 نفر اعلام کرده اند و داعش نیز مسئولیت این اقدام ها را برعهده گرفته است.

پوتین در پیام خود که پایگاه خبری کاخ کرملین آن را منتشر کرده، نوشته است: روسیه ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت سوریه برای انفجارهای تروریستی، این رویدادهای اندوهبار را گواه دیگری بر ماهیت و حشیانه و ضد انسانی گروه های تروریستی می داند که جنگ خونینی را علیه سوری ها به راه انداخته اند.
رییس جمهوری روسیه در پیام خود بر آمادگی این کشور برای ادامه همکاری با سوریه در مقابله با تهدیدهای تروریستی تاکید و ابراز اطمینان کرده که تبهکاران مقصر در کشتار بی گناهان مجازات خواهند شد.

وزارت خارجه روسیه نیز با اعلام همدردی و تسلیت به دولت و ملت سوریه برای وقوع رشته انفجارهای پرتلفات تروریستی در دو شهر این کشور اعلام کرد که هدف از این اقدام های تروریست ها شکست آتس بس و آغاز دوباره درگیری ها است.
در بیانیه این وزارتخانه، حملات تروریستی در سوریه به شدت محکوم و اعلام شده است: هدف از این اقدام ها ناکام کردن تلاش های بین المللی برای به نتیجه رساندن روند حل صلح آمیز بحران این کشور است.

این بیانیه افزوده است: اقدام های تروریست ها بار دیگر در سوریه تلفات و مجروجان زیادی از مردم به جای گذاشت که همزمان با محکوم کردن آن با ملت سوریه و خانواده قربانیان و آسیب دیدگان ابراز همدردی می کنیم.

آتش بس سوریه از اسفند ماه گذشته با فشار روسیه و پذیرش آمریکا به درگیری های گسترده در این کشور پایان داد و سبب برقراری آرامش نسبی شد، ولی گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره شامل آن نیستند و سرکوب آنها ادامه دارد.

بیش از پنج سال قبل آمریکا در راس گروهی از کشورهای غربی عربی بویژه عربستان سعودی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر بویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها تن و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.

پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی با همکاری نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری در طول هشت ماه سرکوب هوایی و زمینی تروریست ها و شکست سناریوی ساقط کردن حکومت سوریه، آمریکا با پذیرش برقراری آتش بس، مجبور به قبول پیشنهاد روسیه و ایران برای از سرگیری مذاکرات طرف های سوری شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین