تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
plusresetminus
حزب الله : شهردار کرج تصویب دو هزار و 94 میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده شهرداری را نتیجه کار کارشناسی شهرداری و شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: نسبت هزینه های عمرانی به جاری در این بودجه به نسبت 60 به 40 خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۱۶۴۸۳۹
بودجه 2 هزار و 94 میلیارد تومانی سال 97 شهرداری کرج مصوب شد/اختصاص 200 میلیارد برای احداث مترو

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر اصغر نصیری  با اشاره به اینکه بودجه مصوب، بخشی از برنامه راهبردی – عملیاتی 5 ساله شهرداری کرج را تشکیل می دهد، گفت: 837 میلیارد تومان از این بودجه در بخش جاری و 257 میلیارد تومان از آن در بخش های عمرانی و خدماتی هزینه می شود.
 
وی، یکی از مهمترین محورهای بودجه مصوب سال 97 شهرداری کرج را مختص به اجرای عملیات احداث مترو عنوان کرد و ادامه داد: برای نخستین بار در بودجه شهرداری کرج، رقم 200 میلیارد تومان اعتبار برای تزریق به طرح قطار شهری کرج در نظر گرفته شده است تا با تکمیل این طرح بزرگ حوزه حمل و نقل و ترافیک، شاهد تحولی در این عرصه باشیم.
 
به گفته شهردار کرج، محله محوری و محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، محورهای دیگر پیش بینی شده در اعتبارات سال آتی شهرداری این کلانشهر است.
 
وی با اشاره به اینکه درآمدهای شهر از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده افزایش می یابد اذعان داشت: کاهش هزینه های جاری و مقابله با هرگونه ریخت و پاش و اسراف از دیگر دغدغه هایی است که در بودجه ریزی و تصویب در شهرداری و شورای اسلامی شهر به آن توجه ویژه ای صورت گرفته است.
 
نصیری، برون سپاری خدمات و کاهش تصدی گری ها، حرکت به سمت دولت الکترونیک و ارائه خدمات هوشمند، ارتقای آموزش پرسنل، تحقق سند توسعه و تحول محلات، ساماندهی روان آبها و فاضلاب های شهری، ارتقاء بهداشت محلات، توجه به مدیریت بحران از دو منظر نرم افزاری و سخت افزاری، تکمیل سوله های مدیریت بحران، خریداری و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی، ارتقاء محیط زیست شهری و رشد سرانه فضای سبز، و احداث حداقل 15 پارک در محلات محروم در سال 97 را از دیگر محورهای بودجه مصوب ذکر کرد.
 
این مسئول، از ارتقاء پتانسیل های گردشگری به ویژه با سرمایه گذاری در رودخانه کرج و نهر دلمبر، توسعه کمربند سبز شهر، تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و فضای سبز، ارتقاء مدیریت پسماند از طریق مشارکت بخش خصوصی، تخصیص اعتبار میلیاردی برای استفاده از انرژی های نو در ساختمان های اداری، بهبود محیط شهری و ایجاد پیاده راههای جدید، بهسازی پوسته شهری در هسته مرکزی کرج، اجرای پیاده راه گوهردشت و امکان سنجی تبدیل 4 محور به پیاده راه و تبدیل فضاهای بی دفاع شهری به فضاهای فعال به عنوان دیگر بخش های اعتبار سال آتی شهرداری کرج نام برد.
وی با اشاره به اینکه در سال 97 سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیرساختها شتاب می گیرد، ادامه داد: علاوه بر این سال آینده، فاز نخست بزرگراه شمالی با تخصیص اعتبارات مصوب اجرایی می شود، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده با جدیت بیشتری دنبال می شود، تعداد 10 زمین چمن مصنوعی، پارک و سالن های ورزشی در مناطق محروم احداث می شود و کرجِ قدیم با هدف ایجاد هویت شهری در برخی محلات بازآفرینی می شود.
 
به گفته نصیری، ایجاد خانه های سلامت، خانه های محلات، خانه نهادهای مردم نهاد و باغ کتاب در اعتبارات سال آینده این دستگاه پیش بینی شده است.
 
شهردار کرج ادامه داد: حذف موازی کاری و کاهش تصدی گری که در قالب بودجه به آنها پرداخته شده است نیز می تواند به افزایش و سرعت روند خدمات رسانی در شهر و به شهروندان نقشی اساسی ایفا کند.
 
وی در ادامه از تخصیص اعتبار انسانی در قالب این بودجه خبر داد و اذعان داشت: در بودجه سال 97 بودجه انسانی شهرداری کرج به صورت اسمی تعریف و مصوب شده است. بر این اساس سال آینده تنها نیروهایی قادر به اشتغال در ستاد مرکزی، سازمانها، مناطق و بخش اداری شورای اسلامی شهر خواهند بود که دارای قرارداد مستقیم با شهرداری کرج باشند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین