تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
plusresetminus
حزب الله : حسن سلطانی در برنامه خندوانه گفت: استاد قاسم افشار صاحب صدای خوش، اجرا و صاحب سبک در کار خبر بود.
۰
کد مطلب : ۱۶۹۳۳۹
قاسم افشار در خبر صاحب سبک بود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حسن سلطانی، گوینده خبر امشب در برنامه خندوانه حضور داشت و درباره زنده‌یاد قاسم افشار، گوینده فقید خبر اظهار کرد: حال عمومی من خوب است اما حال درونی‌ام خوب نیست به دلیل اینکه چند روزی است دوست، معلم و راهنمای خود را از دست داده‌ام. یک دوست قدیمی که بیش از ۲۵ سال همکار و ۳۵ سال با او دوستی داشتم. استاد قاسم افشار صاحب صدای خوش، صاحب اجرا و سبک بود.
 
او با اشاره به مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی طباطبایی بیان کرد: در اولین جمعه ماه رمضان نیز در تشییع یک معلم اخلاق کسی که منزل و دفترش محل و مأمن مردم بود، یعنی سیدمهدی طباطبایی حضور داشتم.
 
این گوینده خبر درباره حضور مردم در مراسم تشییع قاسم افشار بیان کرد: مردم عادی برای مراسم او تا بهشت زهرا آمدند تا بگویند که سپاسگزاریم اما گاهی غفلت می‌کنیم و قدر خوبی‌های مردم را نمی‌دانیم.
 
سلطانی با اشاره به اخباری که درباره قاسم افشار در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: خدا کند که این آفت به دست کسی برطرف شود و چیزی را که در صحت آن اعتماد نداریم، منتشر نکنیم. برای آقای افشار در این چند روز مطالب زیادی را نوشته‌اند که کذب محض است. او با تلویزیون خداحافظی کرد و اهل کار خیر و کار اجتماعی بود. او فردی با سواد و اهل مطالعه بود که اصلا فرد گوشه‌گیر و منزوی نبوده است.
 
او ادامه داد: زمانی که قاسم افشار از کار تلویزیون کناره گرفت، یک موسسه خیریه غیرانتفاعی به نام بنت الهدی را برای کمک به نیازمندان و مدرسه‌سازی تاسیس کرد. او فردی بود که اگر مشکلات زیادی هم در زندگی داشت همیشه تبسم به لب داشت و نمای آفتابی خود را به همه نشان می‌داد.
 
سلطانی درباره اولین حضور خود برای گویندگی خبر اظهار کرد: اولین باری که به استودیو رفتم سال ۵۸ بود و خانم والیه علوی به من گفتند که فقط داخل استودیو را نگاه کن. این نگاه کردن کلی حرف و درس برای من داشت. اولین چیزی که باید در استودیو می‌گفتم این بود که اینجا همدان است و رادیوی انقلاب اسلامی ایران. من هم دستم می‌لرزید و استرس زیادی داشتم و حتی زمانی که به من گفتند بعد از اذان این جمله را بگو از خدا خواستم که اذان طولانی‌تر شود اما بعد از اعلام این جمله ترس من فرو ریخت.
 
او ادامه داد: سال ۵۷ نیز امام خمینی(ره) به این آمده بود و در قم حضور داشتند. ما هم از همدان حدود ۴۰ اتوبوس به این شهر رفتیم. در آنجا گفتند که چه کسی درخواست‌ها را پیش امام (ره) می‌خواند، من اعلام کردم که این کار را انجام می‌دهم. نزدیک امام (ره) بودم و ایشان گفتند چقدر خواندن درخواست‌ها طول می‌کشد. من گفتم چهار یا پنج دقیقه اما بیشتر طول کشید و امام (ره) تبسم کرد. بهمن یا اسفند ۵۷ بود که برای اولین بار صدای خود را از رادیو شنیدم.
 
سلطانی اضافه کرد: سال ۵۹ به اهواز رفتم و گوینده رادیو شدم. شهریور همان سال جنگ شد و به خط مقدم برای تهیه گزارش می‌رفتیم. یک روز من جای گوینده خبر ماندم و آقای سعیدوندی به خط مقدم رفتند و شهید شدند. سال ۶۱ به تهران منتقل شدم و در شبکه یک خبر می‌خواندم.
 
او با اشاره به اصول خواندن خبر اظهار کرد: ما یاد گرفته‌ایم که بی‌طرف خبر را بخوانیم. اگر اتفاق بدی باشد با عذاب و اگر اتفاق شادی باشد با خوشحالی آن را می‌خوانیم.
 
او در پایان گفت: خبر آزادی خرمشهر را آقای محمود کریمی علوی از رادیو اعلام کرد.
 
سلطانی در پایان برنامه جمله تاریخی «خرمشهر، شهر خون آزاد شد» را برای مخاطبان تکرار کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین