تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
حزب الله: وزیر دفاع گفت: شکست خفت‌بار رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد این رژیم جنایتکار با وحدت عمل و قاطعیت مسلمانان، رژیمی شکست خورده، منزوی و منفعل است.
۰
کد مطلب : ۶۳۷۹۴
شکست خفت‌بار رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد که این رژیم با قاطعیت مسلمانان منفعل است
  به گزارش شبکه خبری حزب الله ،مذاکره سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و بگنج گاندو گیف وزیر دفاع جمهوری ترکمنستان در وزارت دفاع این کشور در عشق آباد برگزار شد.

سردار دهقان وزیر دفاع  کشورمان در این مذاکره با تبریک 27 اکتبر، سالروز استقلال جمهوری ترکمنستان به دولت وملت این کشور و تشکر از استقبال و مهمان‌نوازی همتای ترکمنی خود، به اشتراکات تاریخی  فرهنگی، دینی و وجود پیوستگی ها و همبستگی های قومی و خونی میان دو ملت اشاره کرد و گفت: این اشتراکات ایجاب می کند روابط دو جانبه در همه سطوح گسترش یابد.

وی با اشاره به ملاقات روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای و تاکید رهبران دو کشور بر ضرورت گسترش روابط همه جانبه افزود: جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه را امنیت خود می داند.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای دوستی و برادری است،گفت: این امنیت و ثبات بستر مناسبی است تا در پرتو آن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه میان دو کشور به فعلیت برسد.

سردار دهقان همچنین از دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی یاد کرد و گفت: کشورهای ساحلی باید با تشریک مساعی، حسن همجواری و اعتماد سازی حافظ صلح ، امنیت و ثبات این دریا باشند.

وی با اشاره به جنایات رژیم جنگ افروز و کودک‌کش صهیونیستی در غزه که امروز از سوی سازمان‌های بین‌المللی به عنوان جنایت جنگی یاد می‌شود، همکاری کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار این‌گونه جنایات ضد بشری را مورد تاکید قرار داد.

سردار دهقان افزود: شکست خفت‌بار رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد این رژیم جنایتکار با وحدت عمل و قاطعیت مسلمانان، رژیمی شکست خورده، منزوی و منفعل است.

** ترکمنستان آماده انتقال تجارب به ایران است**

وزیر دفاع کشور ترکمنستان نیز در این مذاکره طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان گفت: روابط ایران و ترکمنستان ریشه تاریخی دارد و بر همین اساس منافع دو کشور اقتضا می‌کند که این روابط روز به روز گسترش یابد.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت نیروهای مسلح ایران تصریح کرد: ما مفتخریم که جمهوری اسلامی ایران به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرده و جزء نیروهای مسلح رده بالای دنیا قرار دارد.

بگنج گاندوگیف با تأکید برگسترش همکاری‌های دفاعی ـ امنیتی میان ترکمنستان و ایران، آمادگی کشورش را برای انتقال تجارب در این حوزه‌ها اعلام کرد.

دو طرف همچنین بر مبارزه با خشونت، افراط گرایی، تروریسم و همکاری در این زمینه ها تأکید کردند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین