تاریخ انتشارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌جمهور روسیه ضمن تسلیت جان باختن شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی اهواز به رئیس‌جمهور ایران گفت مسکو آماده تقویت همکاری با تهران در خصوص مقابله با تروریسم است.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۶۴۵
واکنش پوتین به حادثه تروریستی اهواز/ آماده تقویت همکاری هستیم
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (شنبه) خطاب به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران گفت، مسکو آماده تقویت همکاری با تهران در خصوص مقابله با تروریسم است.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، رئیس‌جمهور روسیه به دنبال حمله تروریستی صبح امروز هنگام برگزاری رژه ارتش ایران در اهواز، به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تسلیت گفت.
 
طبق اعلام کاخ کرملین، پوتین در این پیام به روحانی تأکید کرد: «آنچه در اهواز اتفاق افتاد یک بار دیگر ضرورت مبارزه سرسختانه با تروریسم را در تمام شیوه‌های بروز و تجلی آن یادآور می‌شود».
 
رئیس‌جمهور روسیه در پیام تسلیت خود افزود: «ما نیز آمادگی خود را برای تقویت همکاری با شرکای ایرانی در مبارزه با تروریسم اعلام می‌داریم».
 
وی ادامه داد: «حمله اهواز یک جنایت خونین است و ما امیدواریم که تمام عاملان آن مجازات شوند.»
 
پوتین در پیام تسلیت خود گفته است: «احساس همدردی صادقانه من را به نزدیکان آسیب دیدگان برسانید. با احترام احساس غم انگیز خود از تیراندازی تروریستی امروز در شهر اهواز را اعلام می دارم و امیدوارم تمامی عوامل این اقدام جنایتکارانه و خونین مجازات شوند.»
 
در ادامه این پیام آمده است: «این حادثه یک بار دیگر یادآوری می‌کند که نیاز به یک مبارزه همه جانبه علیه تروریسم در همه اشکال آن داریم؛ روسیه بار دیگر بر آمادگی خود برای تشدید بیشتر همکاری با شرکای ایرانی در مقابله با این شر بشری(تروریسم)، تأکید می کند.»
 
صبح امروز تعدادی از نیروهای تروریست با حمله مسلحانه به مردم در رژه نیروهای مسلح در اهواز تعدادی از شهروندان اهوازی را زخمی و تعداد دیگری را نیز به شهادت رساندند.
 
براساس مشاهدات خبرنگار فارس پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح دو نفر از پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.
 
2 نفر موتورسواری که به رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کرده بودند پس از زخمی کردن چند نفر از محل تیراندازی گریختند. شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین