تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
plusresetminus
حزب الله : مسئولان رژیم اسرائیل بار دیگر به قدرت پایین جبهه داخلی این رژیم در برابر هرگونه جنگ احتمالی در آینده اذعان و تاکید کردند که رژیم اسرائیل در این جنگ متحمل زیان بی‌سابقه‌ای خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۱۶۳۱۴۶
در جنگ آینده زیان بی‌سابقه‌ای متحمل می‌شویم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نفتالی بنت وزیر آموزش کابینه رژیم صهیونیستی در جریان مانور جبهه داخلی در برابر جنگ احتمالی در بازدید از یک مدرسه گفت: سطح خطرات علیه اسرائیلی ها (در فلسطین اشغالی) افزایش یافته است و هرگونه جنگ جدید احتمالی به زیان و خسارت در وسعتی منجر خواهد شد که قبلا ندیده ایم. 
 
به نوشته رای الیوم، گفته‌های بنت اذعان رسمی رژیم اسرائیل به این مسئله است که تئوری دیوید بن گورین موسس رژیم اسرائیل با توجه به تحولات جدید نظامی در منطقه به تاریخ پیوسته است. تئوری بن گورین که در دهه پنجانه قرن گذشته آن را بنیان نهاد، بر این اساس استوار بود که رژیم اسرائیل باید در طول چند روز سرنوشت جنگ را یکسره کند و اجازه ندهد که عمق خاک (فلسطین اشغالی) به صحنه جنگ تبدیل شود.
 
به نوشته پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نفتالی بنت که عضو کابینه امنیتی رژیم اسرائیل است، افزود: در سایه تهدیدات موجود، مسئولان ذیربط هرکاری برای کمک به ساکنان در شرایط اضطراری خواهند کرد.
 
بنت بدون اشاره به رویکرد تجاوزگرانه رژیم اسرائیل و تهدیدات روزانه مسئولان این رژیم علیه دیگران گفت: ما همه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ می کنیم اما مسئله فقط به ما مربوط نمی شود.
 
وی اذعان کرد: اگر جنگی روی دهد، اسرائیل و ساختمانها ممکن است زیان و خسارتی بی سابقه ببیند.
 
در همین راستا، "یسرائیل هارئیل" از سران شهرک نشین در کرانه باختری رود اردن که به مدت 15 سال رئیس گروه موسوم به شورای شهرک نشینان بود، در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در واکنش به تلاش سران رژیم اسرائیل برای به تصویر کشیدن  استحکام جبهه داخلی این رژیم نوشت: واکنش ساکنان شمال (فلسطین اشغالی) در سایه حملات موشکی در جنگ سال 2006 میلادی و فرار گروهی ساکنان منطقه النقب در جنوب (فلسطین اشغالی) در سایه حملات خمپاره ای و موشکی حماس در جنگ تابستان سال 2014 میلادی ثابت کرد که جبهه داخلی اسرائیل از قدرت پایین و نگران کننده ای در رویارویی (با حملات) برخوردار است.
 
برپایه این گزارش، هرئیل با بیان این مطلب سران سیاسی رژیم اسرائیل را خلع سلاح کرد زیرا آنها در تلاش برای کاستن از فشار داخلی هستند که خواهان بدست گرفتن ابتکار عمل است. ناتوانی سران سیاسی رژیم اسرائیل در گرفتن ابتکار عمل نیز به خاطر محدودیت های ناشی از بازدارندگی متقابل است.
 
هرئیل با انتقاد از سران سیاسی رژیم اسرائیل نوشت: تصمیم گیران در تل آویو از سیاست ضد حمله و بدست گرفتن ابتکارعمل از زمان جنگ سال 1967 میلادی دست کشیده اند و عملکرد آنها بر مبنای تکیه بر سیاست مهار است.
 
این تحلیلگر صهیونیست افزود: از زمان جنگ شش روزه در سال 1967 میلادی، اسرائیل از ابتکار عمل دست کشیده و وارد مرحله پذیرش (ضربه) شده است. این تئوری با گفته های اویگدور لیبرمن وزیر (جنگ) مطابقات می کند که اخیرا گفته بود اسرائیل از سال 1967 میلادی در هیچ جنگی پیروز نشده است.برپایه این گزارش، هرئیل فخرفروشی و شادمانی فرمانده نیروی هوایی رژیم اسرائیل را که گفته بود، تل آویو در پنج سال گذشته حدود یکصد حمله در سوریه انجام داده است، شادمانی فقرا توصیف کرد زیرا معتقد است که این حملات باعث جلوگیری از انتقال حدود 150 هزار موشک دیگر به حزب الله نشده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین