تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
plusresetminus
حزب الله : مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با انتقاد از انتخاب اعضای هیئت مدیره این باشگاه اعلام کرد که چهار عضو جدید هیئت مدیره استقلال بازنشسته و دو شغله هستند.
۰
کد مطلب : ۱۴۴۱۴۷
در هیئت مدیره استقلال ۲ نفر بازنشسته و ۲ نفر دو شغله‌اند/مدیران دولت در ورزش به تدبیر و امید پایبند باشند

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیر واعظ آشتیانی با اشاره به صحبت‌هایی که پس از انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال انجام داد، گفت: مصاحبه‌ای با سایت وزارت ورزش و جوانان داشتم و مانند همیشه به راه‌هایی که برای موفقیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیاز است، تأکید کردم. برای اینکه وزارت ورزش متر و معیاری برای انتخاب اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه و موفقیت آنها داشته باشد، باید براساس مُرّ قانون عمل کرده و این باشگاه‌ها بر اساس قانون تجارت اداره شوند. در غیر این صورت هیچ متر و معیاری وجود نخواهد داشت که این دو باشگاه موفق بوده یا نبوده‌اند.

وی افزود: یکی از دلایل بدهی‌هایی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به جا گذاشته‌اند، این بوده که بر اساس قانون تجارت اداره نشده و اعضای هیئت مدیره قانونی انتخاب نشده‌اند چرا که انتخاب اعضای هیئت مدیره با برگزاری مجمع نبوده و این دو باشگاه حسابرسی نداشته‌اند. حالا به این وضعیت رسیده‌اند که استقلال 80 و پرسپولیس 100 میلیارد بدهی دارند. در خصوص بدهی‌ها نیز قبل از اینکه مدیران این دو باشگاه مؤاخذه شوند، مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان باید پاسخگو باشند که چرا قانون را اجرا نکردند. از سال 85 جزو تأکیدهای AFC بود که باشگاه‌ها باید براساس قانون تجارت اداره شده و روی خصوصی‌سازی هم تأکید بوده است.

مدیرعامل پیشین استقلال خاطرنشان کرد: چرا تا به حال این کار انجام نشده و اگر می‌گوییم باید مجمع برگزار شود، تأکید روی وجود این حلقه نظارتی است. از این جهت که در مجمع (که رئیس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یکی است) هیئت مدیره باشگاه‌ها باید پاسخگو باشند. از سوی دیگر این فدراسیون فوتبال است که باید روی عملکرد باشگاه‌ها نظارت و به اجرای مقررات تأکید می‌کرد. اینکه چرا فدراسیون فوتبال هم به این مسئله ورود نکرده، جای سؤال دارد و وزارت ورزش هم که باید به اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی تأکید کند، این کار را صورت نداده است. از سوی دیگر اگر این دو باشگاه دولتی هستند، چرا سازمان بازرسی کل کشور به این مسئله ورود نمی‌کند و همه این دستگاه‌ها باید در این خصوص پاسخگو باشند.

واعظ آشتیانی با اشاره به صحبت‌هایی که در این مدت انجام داده است، اظهار داشت: مصاحبه‌ای را با سایت وزارت ورزش و جوانان انجام دادم که آنها فقط بخشی که خودشان صلاح دیدند، منتشر کردند. باید بگویم اعضای جدیدی که به هیئت مدیره باشگاه استقلال آمدند، یکسری شعارها دادند که این شعارها ثبت می‌شود و باید در پایان فصل پاسخگوی شعارهای خود باشند. اگر مجمعی برگزار شود، رئیس مجمع در پایان فصل از آنها مطالبه می‌کند که به شعارهای خود عمل کرده‌اند که اگر نه باید پاسخگو باشند و اگر هم عمل کرده باشند، باید تشویق شوند. متأسفانه در کشور ما شعار دادن راحت و از زیر بار شعارها شانه خالی کردن، راحت‌تر است.

وی تأکید کرد: بر اساس قوانین AFC باشگاه‌ها باید بر اساس قانون تجارت اداره شوند و به مجامع خود پاسخگو باشند. نه فقط استقلال و پرسپولیس، بلکه آیا هیئت مدیره سایر باشگاه‌ها بر اساس برگزاری مجمع انتخاب می‌شوند؟ اینجا ضعف فدراسیون فوتبال در انجام وظایفش نمود پیدا می‌کند که نظارتی روی باشگاه‌ها، انتخاب هیئت مدیره آنها بر اساس مجمع و برگزاری مجامع آنها ندارد. اینها همه ناتوانی فدراسیون فوتبال است، چرا که آنها به روزمرگی افتاده‌اند و وظیفه نظارتی خود را فراموش کرده‌اند. هر باشگاه طبق قانون AFC باید مجمع داشته باشد، هیئت مدیره داشته باشد و بحث‌های آنها باید در گزارش سالیانه گنجانده شود و گزارش مالی و گزارش مجامع نیز به فدراسیون فوتبال برسد. فدراسیون فوتبال در این بخش ناتوان است، در حالی که باید یک بخشی برای رسیدگی به مجامع باشگاه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل پیشین استقلال با انتقاد از فدراسیون فوتبال ادامه داد: نمی‌شود که فدراسیون فقط مسابقات را برگزار کند و مسئولیت تیم ملی را به عهده داشته باشد. اینکه فدراسیون فوتبال نیست، فدراسیون وظایف خطیری به عهده دارد که انجام نمی‌شود. وقتی می‌گوییم اداره ورزش و فوتبال کشور با مدیریت سنتی است، بیراه نگفته‌ایم و در اصل واقعیت‌ها را می‌گوییم. این نوع مدیریت‌ها باعث عقب شده ماندگی ورزش و فوتبال کشور را شاهد باشیم. هنوز مشخص نیست که ما ورزش حرفه‌ای داری یا نه، هنوز وقتی هیئت مدیره باشگاهی را معرفی می‌کنیم، مراقب حاشیه‌های آن نیستیم. آیا در دنیا اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها به این اندازه مصاحبه می‌کنند، شعار می‌دهند یا در امور فنی تیم دخالت می‌کنند؟

واعظ آشتیانی در خصوص صحبت‌های سیدعلی آقازاده، سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه «هنوز در 10 فدراسیون ورزشی بازنشسته داریم که اطلاعی از اقدامات آنها نداریم و باید زودتر ما را در جریان بگذارند» به تسنیم گفت: شنیدم که او مصاحبه‌ای در این خصوص داشته و گفته فدراسیون بسکتبال با بازنشسته‌ها برخورد مناسب داشته و قصد جوانگرایی دارند. اینها خوب است، اما آیا این صحبت‌ها و فعالیت‌ها گزینشی است یا شامل همه فدراسیون‌ها و بخش‌ها می‌شود؟ اگر شامل همه بخش‌ها می‌شود، چرا دو عضو جدید باشگاه استقلال بازنشسته و دو عضو دیگر دو شغله هستند. باید دید به اینها رسیدگی می‌شود یا نه؟

وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش‌های مختلف که همواره با شعار تدبیر و امید همراه بوده است، خاطرنشان کرد: مدیران دولت در ورزش هم باید مانند سایر بخش‌ها به تدبیر و امید پایبند باشند و منویات دولت را به درستی انجام دهند. هیئت مدیره هر فرد و گروهی باشد، برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم شرایط استقلال را روز به روز بهتر کنند. همینطور امیدوارم وقتی اعضای هیئت مدیره جدید مصاحبه که ما استقلال را به درآمد پایدار می‌رسانیم، شعارهای خود را فراموش نکرده و پاسخگو باشند. شعار دادن خیلی راحت است و این روزها مد شده همه شعار می‌دهند و مدعی هستند که کارهای بزرگ انجام می‌دهند، اما در پایان مأموریت رسیدن به اهداف خود را به «اما و اگرها» و «ان‌شاءالله و ماشاءالله‌ها» می‌سپارند. به نظرم می‌شود خیلی بهتر از این عمل کرد، اما چون کسی را بابت شعارهایی که داده مؤاخذه نمی‌کنند، چیزی به درستی پیش نمی‌رود.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین