تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
plusresetminus
حزب الله:مدیرعامل بنیاد بخشش با بیان اینکه با صرف هزینه 4 میلیارد تومانی در سال جمعیت ناشنوایان کشور را کاهش می دهد،گفت: بخش‌های مشاوره ژنتیک ناشنوایی در مراکز 11 گانه بنیاد بخشش راه اندازی می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۵۹۷۴۵
بخش‌های مشاوره ژنتیک ناشنوایی در مراکز 11 گانه بنیاد بخشش راه اندازی می‌شود

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  نشست مشترک مدیران هیأت امناء صرفه جویی ارزی و تعدادی از اعضا هیأت امناء بنیاد "بخشش به منظور هم افزایی بین مدیران مرتبط  با کاشت حلزونی کشور برگزار شد.

 در این نشست محمد فرهادی رئیس مرکز کاشت حلزونی بیمارستان رسول اکرم (ص) و رئیس هیأت امناء "بخشش" با ذکر آماری از افراد ناشنوا و تعداد افراد کاشت شده در جهان و ایران، اظهار داشت: اولین عمل جراحی کاشت  در دنیا در سال 1961 و اولین عمل جراحی کاشت در ایران  در سال 1370 انجام شد.

وی افزود:  متأسفانه آمار ناشنوایی در جهان روبه افزایش است و بیشترین آمار ناشنوایی ژنتیک در کشور مربوط به جنوب و جنوب غرب کشوراست.

رئیس هیأت امناء "بخشش،  تعداد افراد کاشت شده در جهان را حدود 400 هزار نفر عنوان و افزود: در ایران 9027 نفر عمل کاشت را انجام دادهاند و بهترین زمان مطلوب برای کاشت را بین 1تا 5.1 سالگی عنوان کرد.

وزیر سابق علوم با بیان اینکه در سال جاری یک جوان کاشت حلزونی شده توانست رتبه 56 رشته دندانپزشکی را کسب نماید، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این نوع معلولیت  سلامت  کامل پس از انجام کاشت حلزونی است و به همین دلیل تلاش در جهت رفع این معضل در جامعه یکی از امور مهم، تأثیر گذار و خداپسندانه است.

در این نشست همچنین حسین قریب رئیس هیأت امناء صرفه جویی ارزی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های هیأت امناء اظهار داشت، بودجه مصوب برای امر کاشت حلزونی 40 میلیارد تومان بوده که فعلا 50 درصد آن تخصیص داده شده است.

وی از مذاکره هیأت امناء با یکی از شرکت‌های تأمین کننده پروتز خبر داد و گفت: بزودی در نشستی با مدیران هیأت امناء صرفه جویی ارزی مشکلات موجود و تأخیر در ورود پروتز را با روش فاینانس حل کنیم.

رئیس هیأت امناء صرفه جویی ارزی همچنین مذاکرات با وزیر بهداشت و درمان را در جهت تسریع در واردات پروتز کاشت و رفع موانع موجود را مثبت و راهگشا برشمرد  و افزود: با همکاری "بخشش" مشکلات پس از کاشت خانواده‌های نیازمند نیز همچون گذشته برطرف شود.

در ادامه دکتر نوروزی، عضو هیأت مدیره "بخشش" و دکتر اجل‌لوئیان، مدیر عامل "بخشش" نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله ‌این مجموعه نوپا از عزم جدی هیأت امناء و هیأت مدیره "بخشش" در توسعه حمایت‌های کاشت و پس از کاشت، ورود "بخشش" به موضوع پیشگیری و ایجاد بخش‌های مشاوره ژنتیک ناشنوایی در مراکز 11 گانه با همکاری مدیران مراکز کاشت حلزونی در سراسر کشور را از موارد مهم و کلیدی فعالیت‌های "بخشش" دانست.

دکتر اجل‌لوئیان در این رابطه بیان کرد: با هزینه‌ای معادل 4 میلیارد تومان سالانه 10 درصد از جمعیت 1000نفری متولدین ناشنوای کشور را کاهش می یابد و این یک کار حرکت بسیار ارزشمندی است که در صورت استمرار می‌تواند ظرف 10 سال تولدکودک ناشنوا را تقریباً به 100 نفر در سال تقلیل دهد.

 

منبع : روابط عمومی بنیاد بخشش
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین