تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
plusresetminus
حزب الله : جاد اپتاو کارگردان سرشناس با انتقاد از شبکه فاکس برای حمایت از سیاست‌های ترامپ، از رنجی که مهاجران می‌برند سخن گفت.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۱۹۲
انتقاد کارگردان از ترامپ و فاکس/ رنجی که مهاجران می‌برند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جاد اپتاو فیلمساز با چندین توییت که دیروز دوشنبه منتشر کرد از فاکس قرن بیست و یکم، روپرت مرداک مدیرعامل آن و گروه وی انتقاد  کرد.
 
این چهره سینمایی با انتقاد از کمپانی فاکس برای پوشش و حمایت سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ، آنها را برای جداکردن والدین و فرزندان مهاجران در مرزهای مکزیک و آمریکا گناهکار خواند.
 
وی با لحنی تند این سیاست‌ها را آدم‌ربایانه خواند و گفت حمایت مرداک از این سیاست‌ها به معنی همدستی با ترامپ است. وی گفت: تصور کنید که اینها بچه‌های شما بودند، آیا قابل قبول بود که از والدینشان جدا شوند؟ چطور می‌توانید در برابر چنین سیاست‌هایی ساکت بمانید؟
 
جاد اپتاو با یادآوری این که از سال ۲۰۰۲ با فاکس کار کرده است، بیان کرد: حالا باید انتخاب کنیم که با چه جور آدم‌هایی می‌خواهیم کار کنیم.
 
این کارگردان در عین حال یادآوری کرد که برخی از افراد ضعیف هستند و نمی‌توانند در برابر چنین ظلم‌هایی حرف بزنند اما بعضی قوی هستند و در چنین شرایطی در برابر رییس‌هایی که چنین خط مشی‌هایی را تعیین می‌کنند می‌ایستند.
 
اما این همه حرف‌های اپتاو نبود و وی در توییت دیگری گفت که خیلی سال پیش از فاکس جدا شد چون سریالی تبعیض‌گرایانه را پخش کرد.
 
اپتاو همچنین در توییتی دیگر ست مک‌فارلین را تحسین کرد که برابر چنین سیاست‌هایی ایستادگی کرد. مک‌فارلین در توییتی نوشت: سیاست‌های فاکس این است که از مغزتان استفاده نکنید. کورکورانه از فاکس نیوز اطاعت کنید. واقعا کار کردن برای چنین کمپانی‌ای شرم‌آور است.  
 
چند ساعت پس از انتشار توییت اپتاو، یکی از سازندگان سریال «خانواده مدرن» یعنی استیو لویتان نیز از ست مک‌فارلین حمایت کرد و به مجری فاکس نیوز اعتراض کرد که کمپ‌هایی که برای کودکان مهاجر دور از خانواده تشکیل شده مشابه کمپ‌های تابستانی یا مدرسه‌های شبانه‌روزی خوانده بود.
 
چندی پیش دادستان کل آمریکا سیاستی موسوم به تحمل صفر را در مقابل مهاجران غیرقانونی که از مرز می‌گذرند، مطرح کرد. برمبنای این سیاست فرزندان از والدینشان جدا می‌شوند. گفته شده تنها از ۶ تا ۱۹ می امسال ۶۵۸ کودک از ۶۳۸ خانواده جدا شده‌اند.
 
مدافعان حقوق کودکان و مهاجران، قانونگذاران دموکرات و سازمان ملل این اقدام در روند جداسازی خانواده‌ها در مرز با مکزیک را مورد انتقاد قرار داده و آن را محکوم کرده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین