تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
plusresetminus
حزب الله : سرمربی پیشین راه‌آهن اعتقاد دارد مسئولان باشگاه پرسپولیس باید در این مقطع فصل به حمید درخشان اعتماد کنند.
۰
کد مطلب : ۷۷۱۵۹
اگر بهترین مربی هم به پرسپولیس بیاید کاری از دستش برنمی‌آید

به گزارش شبکه خبری حزب الله به نقل از تسنیم ،حمید استیلی، سرمربی پیشین راه‌آهن از اینکه این تیم بعد از هفته‌ها توانسته در لیگ برتر به پیروزی برسد، خوشحال است و اعتقاد دارد فرهاد کاظمی گزینه خیلی خوبی برای هدایت راه‌آهن است. حمید استیلی درباره تیم پیشین خود و همچنین اوضاع پرسپولیس به سؤالات خبرنگار تسنیم پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

 باخبر شدیم به ارومیه سفر کرده‌اید.

بله از من دعوت شده بود که برای کمک به کودکان سرطانی به ارومیه سفر کنم. در این سفر توانستیم با همت دوستان آذری زبان برای کودکان سرطانی گلریزان داشته باشیم.

 راه‌آهن بعد از جدایی شما نتوانسته بود در هیچ مسابقه‌ای پیروز شود اما در نهایت این اتفاق در هفته بیست‌و‌یکم لیگ برتر رخ داد!

باور کنید از پیروزی راه‌آهن خیلی خوشحال شدم. این تیم واقعاً حیف است و می‌تواند خیلی بهتر از اینها نتیجه بگیرد. ما با تقریباً 15 بازیکن جوان با راه‌آهن استارت زدیم و این جوانان به خوبی توانستند خودشان را در مسابقات لیگ نشان دهند و بیش از نیمی از آنها حتی به تیم‌های ملی راه پیدا کردند. امیدوارم از این تیم جوان به خوبی حمایت شود تا فوتبال ایران بتواند از تیم ریشه‌دار و سازنده راه‌آهن بهره لازم را ببرد.

 البته حضور فرهاد کاظمی در راه‌آهن هم باعث شد این تیم دوباره جان بگیرد.

بله همین طور است. انتخاب فرهاد کاظمی تصمیم درستی بود و ایمان دارم که راه‌آهن با کادر جدیدش قطعاً سقوط نخواهد کرد. ضمن اینکه باید از زحمات علی لطیفی برای این تیم هم تشکر کنم.

فکر می‌کنید اگر با راه‌آهن ادامه می‌دادید این تیم الان شرایط بهتری در جدول مسابقات داشت؟

با توجه به اینکه ما با تیم جوانی استارت زدیم نیاز به زمان بود که این بازیکنان تجربه لازم را کسب کنند. خوشبختانه ریسک ما جواب داد و شرایط راه‌آهن هفته به هفته بهتر شد تا جایی که در چند بازی آخر در نیم‌فصل اول به نتایج خوبی دست پیدا کردیم. طبیعی بود که در نیم‌فصل دوم شرایط‌مان خیلی بهتر شود، چرا که قصد داشتیم ضمن حفظ بازیکنان ارزشمند تیم دو سه مهره خوب هم جذب کنیم که آن اتفاقات رخ داد. به هر حال همچنان اعتقاد دارم پتانسیل تیم راه‌آهن بالاست و این تیم در دیدارهای آینده خود به نتایج خوبی دست پیدا خواهد کرد.

 شرایط این روزهای پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فکر نمی‌کنم اوضاع پرسپولیس از لحاظ فنی چندان بد باشد. در نیم‌فصل دوم پرسپولیس بازی به بازی روان‌تر و هماهنگ‌تر ظاهر شده و روند رو به رشدی داشته است. در این شرایط خوب نیست که مدیران این باشگاه بروند با مربیان دیگری مذاکره کنند، چرا که با این کار تمرکز مربیان تیم‌شان را در آستانه شروع لیگ قهرمانان بر هم زده و شرایطی را به وجود می‌آورند که بازیکنان آنطور که باید از کادر فنی حساب نبرند. من خودم این اوضاع را در پرسپولیس تجربه کرده‌ام و خوب می‌دانم در این وضعیت درخشان فقط نیاز به حمایت دارد.

یک عده اعتقاد دارند پرسپولیس در این مقطع نیاز به شوک دارد، نظر شما در این باره چیست؟

در این مقطع اگر بهترین مربی هم به پرسپولیس بیاید کاری از دستش بر نخواهد آمد و قطعاً در صورت عدم نتیجه‌گیری مدعی می‌شود که دیر تیم را تحویل گرفته و نیاز به زمان دارد تا تیمش را جمع‌و‌جور کند. در این شرایط پرسپولیس زمان لازم را ندارد تا مربی جدید بخواهد تغییری در این تیم به وجود آورد، پس بهتر است کادر فعلی حفظ شده و تا پایان فصل مورد حمایت قرار بگیرد. اگر در آن زمان نیاز به تغییر کادر بود آن وقت، بهترین زمان است.

 اما مدیران باشگاه پرسپولیس مذاکراتی با برانکو و قطبی داشته‌اند و حتی حاضرند بدهی مالیاتی آنها را هم بپردازند...

دلیل ندارد بدهی مالیاتی یک مربی را باشگاه بپردازد. در هیچ کجای دنیا این اتفاق رخ نمی‌دهد. حتماً برانکو غیرپرداخت مالیاتش توسط باشگاه پرسپولیس که 700 میلیون تومان است، مبلغ قابل توجهی هم خودش می‌خواهد. اگر قرار باشد با این شرایط او را بیاورند باید شرط کنند که با پرسپولیس در لیگ قهرمانان نتیجه بگیرد و در آن صورت پولش را پرداخت کنند. چنانچه چنین شرطی در قرارداد مربی جدید نباشد او قطعاً در صورت عدم نتیجه گیری بهانه‌های زیادی خواهد آورد که دردی از پرسپولیس دوا نخواهد کرد. نظر من این است که در این مقطع به درخشان اعتماد شود، چون هیچکس بهتر از او از تیم شناخت ندارد.

 واقعیت این است اگر پرسپولیس برای پرداخت مالیات برانکو پول دارد چرا بازیکنان این تیم از شرایط مالی خود ناراضی هستند؟

به گفته امیررضا خادم تا اینجای فصل مبلغ 20 میلیارد تومان در باشگاه پرسپولیس هزینه شده است. باید دید این پول چگونه خرج شده است. ما در راه‌آهن با گروهی چهار نفره‌ امورات تیم را بر عهده داشتیم و با حساب و کتاب هزینه می‌کردیم. از آنجایی که تیم مال خودمان بود دلسوزی کرده و در عقد قرارداد با بازیکنان، مربیان، هتل‌ها، ورزشگاه‌ها و ... نهایت دقت را داشتیم و کلی تخفیف می‌گرفتیم. اگر در پرسپولیس هم اینگونه عمل شود، در یک نیم‌فصل 20 میلیارد هزینه تیم نخواهد شد.

 هواداران پرسپولیس می‌توانند به این تیم در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشند؟

در دو بازی اخیر پرسپولیس شاهد ارنج خوبی در این تیم بوده‌ایم، مخصوصاً در میانه میدان که نوری، گابریل و نورالهی مثلث خیلی خوبی را تشکیل داده‌اند. هر سه این بازیکنان توانایی بالایی دارند و خط هافبک قدرتمندی را برای پرسپولیس ساخته‌اند. در جناح راست حاتمی بازی به بازی بهتر می‌شود و نفوذ‌های خوبی از این جناح انجام می‌دهد. بنگر هم در خط دفاع در کنار اومانیا زوج موفقی را تشکیل داده‌اند. در خط حمله نیز طارمی به یک بازیکن تقریباً کامل تبدیل شده که می‌شود به او در بازی‌های آینده بیشتر امیدوار بود. کار تیمی و دوندگی بازیکنان پرسپولیس نسبت به نیم‌فصل اول خیلی بهتر شده و به عقیده من از این بهتر هم خواهد شد. در کل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا این توانایی را دارد که از گروه خود صعود کند به شرطی که آرامش در این تیم برقرار باشد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین