تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
plusresetminus
حزب الله: آیت الله العظمی جوادی آملی' از مراجع تقلید با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: ما هیچگاه به دنبال سلاح های کشتار جمعی نمی رویم؛ دشمنان باید بفهمند، ایران نه از غرب می ترسد، نه از صهیونیست هراسی دارد.
۰
کد مطلب : ۶۹۷۸۹
هیچگاه به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نمی‌رویم
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، وی روز چهارشنبه در درس تفسیر سوره زمر، در مسجد اعظم قم، افزود: دشمنان اگر می خواهند قدرت ما را بدانند باید به جنگ هشت ساله ای که علیه ما تحمیل کردند توجه کنند.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: ذات اقدس الهی رهبری کاروان متحرک را به عهده دارد و به همین دلیل راز و رمز خلقت را می داند و بندگانی که در مسیر او قرار بگیرند، با این مسیر همراه می شوند.
 
وی افزود: خداوند رحمن و رحیم است و اگر دری را به روی بندگانش گشود، دیگر کسی نمی تواند آن را باز کند؛ غربی ها نه از روی رافت، بلکه از روی اینکه از آدم کشی های زیاد در جنگ های اول و دوم خسته شدند امروز فریاد دموکراسی را سر می دهند.
 
وی گفت: خداوند در قرآن در قالب مثال هایی به بیان معارف خود می پردازد و مردم عادی از این مثال ها استفاده کرده و با رقتی که در قالب مثال صورت می گیرد به مفهوم و نظر خدا می رسند؛ ولی پژوهشگران از مثال به ماهیت آن می رسند.
 
این مرجع تقلید بیان کرد: افراد عالم و پژوهشگر که صاحب علم هستند از مثال می‎ توانند به مثل و ماهیت آن پی ببرند؛ اما اگر افرادی که به تعبیر امام علی(ع) در نهج ‎البلاغه باطن افراد و باطن بهشت را می‎ بینند، باشند، این افراد نیازمند به تمثیل نیستند، زیرا آن ها باطن بهشت و دوزخ را می‎ دانند که ائمه اطهار(ع) در این دسته هستند.
 
وی گفت: در سوره زمر مشرکان پیامبران را به بیرون کردن از شهر تهدید کرده اند، ولی خداوند به پیامبر خود در واقع همه مومنان می فرماید: 'خداوند بندگان برای بندگان خود کفایت می کند'.
 
 وی تاکید کرد: ما موحد هستیم و اگر با الله ‏ارتباط داشته باشیم و در رحمت را باز کند، غرب و شرق نمی توانند آن در را ببندند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین