تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
plusresetminus
حزب الله : صدراعظم آلمان در جریان برگزاری کنفرانس خبری مشترک با همتای اتریشی خود از توافق انجام شده میان اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر نگهداری از پناهجویان دفاع کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۳۹۲
مرکل از توافق اروپا و ترکیه بر سر نگهداری از پناهجویان دفاع کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان طی سخنانی از توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر موضوع اسکان پناهجویان در ترکیه دفاع کرده و خواستار تلاش های بیشتر بر سر بهبود وضعیت اسکان پناهجویان در ترکیه شد.
 
بر اساس این گزارش، مرکل که این سخنان را در جریان برگزاری نشست خبری مشترک با «سباستین کورز» همتای اتریشی خود در برلین مطرح می کرد بر لزوم صیانت از مرزهای اتحادیه اروپا و فراهم آوردن حمایت های لازم از کشورهایی که میزبان میلیون ها پناهجو هستند تاکید کرد.
 
صدراعظم آلمان گفت: من خیلی از شنیدن انتقادات مطرح شده در خصوص توافق ترکیه و اتحادیه اروپا در زمینه پناهجویان آن هم زمانی که ما (بر سر این موضوع) به توافق رسیده ایم شگفت زده شدم.
 
به نظر می رسد مرکل این سخنان را در پاسخ به انتقادات همتای اتریشی خود در خصوص توافق با ترکیه بر سر مساله پناهجویان مطرح می کرد. کورز که در سال ۲۰۱۶ سمت وزارت خارجه اتریش را بر عهده داشت، همواره یکی از مخالفان سرسخت سیاست مرکل در خصوص توافق با ترکیه بر سر پناهجویان بوده است.
 
مرکل همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه حفظ توافق با ترکیه برای حفظ مصونیت مرزهای اتحادیه اروپا بسیار مهم و ضروری است، گفت: فکر نمی کنم بتوانیم زمینه را برای قاچاقچیان انسان خالی کنیم تا آنها تصمیم بگیرند چه کسی می تواند وارد اتحادیه اروپا شود و چه کسی نمی تواند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین