تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
plusresetminus
حزب الله: افشای سرگذشت اولین دختر دانش آموز فراری انگلیسی که به داعش پیوست.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۸۹۴
سرگذشت‌«شرمینه»‌اولین‌دخترفراری‌انگلیسی‌داعش
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روزنامه دیلی میل با انتشار مصاحبه‌ای اختصاصی با 'محمد الدین' پدر این دختر داعشی نوشت: پس از فوت مادر 'شرمینه'، عوامل داعش از احساسات او برای پیوستن به گروه داعش سوء استفاده کردند.
 
دیلی میل افزود: بر اساس گزارش ها، شرمینه پس از دریافت مبلغ ۵۰۰ پوند و پاسپورت خود از مادر بزرگش، لندن را به مقصد ترکیه ترک کرده است. 
دیلی میل در ادامه نوشت: وی این مبلغ را بابت خرید یک 'آیفون ۵ اس ' و تعدادی لباس نو برای خود خرج کرده و برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که شرمینه از چند هفته پیش از ناپدید شدنش در کلاس‌های درسی اش شرکت نکرده، حساب شبکه‌های اجتماعی اش را غیرفعال کرده و تلاش نموده تا زبان عربی را یاد بگیرد. 
دیلی میل افزود: گفته می‌شود که شرمینه بگم به همراه سه دختر دانش آموز فراری انگلیسی، در حال حاضر در شهر 'رقه' مستقر هستند.
 
سرگذشت‌«شرمینه» اولین دخترفراری انگلیسی داعش
 
'شمیمه بیگم'، 'امیره عباسه' ۱۵ ساله و 'خدیجه سلطانه' ۱۶ ساله که دانش آموزان جنجالی یکی ازمدارس شرق لندن هستند، به منظور رفتن به سوریه و پیوستن به گروه تروریستی داعش، هفدهم فوریه گذشته از طریق پروازی از فرودگاه گاتویک لندن، وارد استانبول ترکیه شده بودند. 
'محمد الدین'، پدر 'شرمینه' در گفت: وگو با دیلی میل عنوان کرده است که پس از ناپدید شدن دخترش و به رغم هشدار‌هایی که به مدرسه اش در خصوص مراقبت از دوستان نزدیک او (شمیمه، امیره و عباسه) داده بود، اما مقامات مدرسه این هشدار‌ها را نادیده گرفته اند. 
وی با بیان اینکه دوستان 'شرمینه' (شمیمه، امیره و عباسه) که بعدا به او ملحق شدند، دو روز پس از ناپدید شدنش به دیدن وی آمدند، گفت: از آن‌ها در مورد شرمینه سووال کردم و گفتم شما دوستان نزدیک هم بودید، ولی آن‌ها پاسخ دادند که ما از چیزی مطلع نیستیم. 
محمد ادامه داد: من به آن‌ها گفتم شما هر هفته خانه من بودید و حتما مسائل خود را با هم در میان گذاشته اید؛ اما آن‌ها پاسخ دادند که او به صورت پنهان با یک نفر در ارتباط بوده است. 
وی گفت: آنان عنوان کردند وقتی به شرمینه تلفن می‌شد، او از ما فاصله می‌گرفت و زمانی که سووال می‌کردیم، می‌گفت: این یک موضوع خصوصی است، بعدا به شما خواهم گفت.
 
پلیس انگلیس ادعا کرده است که دو زن ۲۰ ساله و ۲۱ ساله که گمان می‌رود در جریان کمک به فرار شرمینه دست داشته اند، در شمال لندن دستگیر کرده است. 
با این حال، پلیس اسکاتلند یارد انگلیس به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع به والدین دوستان شرمینه، برای افزایش مراقبت‌های خود از فرزندانشان، متهم می‌باشد.
 
دیلی میل افزود: پدر 'شرمینه' نیز از اینکه شخصا اقدام به ارتباط با والدین دوستان شرمینه پیش از سفرشان به سوریه در ۱۷ فوریه، نکرده، متاسف است.
 
این روزنامه اضافه کرد: وی با بیان اینکه پس از شنیدن اخبار در رابطه با دوستان شرمینه متاثر شدم، گفت:، اما خانواده آن‌ها نیز پس از شنیدن اخبار در رابطه با نزدیک‌ترین دوست دخترشان می‌بایست پاسپورت آن‌ها را پنهان می‌کردند. 
دیل میل نوشت: گزارش‌ها حاکی است که 'شرمینه بگیم' متولد سال ۱۹۹۹ در منطقه‌ای در شرق لندن است و پیش از آنکه پدرش در سال ۲۰۰۷ به لندن عزیمت کند، در کنار مادرش زندگی می‌کرده است و پس از آنکه در سال ۲۰۱۳ میلادی مشخص شد که مادر 'شرمینه' به بیماری سرطان ریه مبتلا است، پدرش تلاش نمود تا او را از این موضوع مطلع نکند. اما در آخرین ماه‌های زندگی مادرش، پزشک خانوادگی شان موضوع را در حضور شرمینه مطرح نمود و پس از فوت مادرش، زندگی او تحت تاثیر این اتفاق واقع شده است. 
دیلی میل نوشت: با این حال بر اساس گفته‌های پدر 'شرمینه'، وی همانند سایر دختران ۱۵ ساله از خرید در مغازه‌ها لذت می‌برد و دوست داشته است که در آینده دکتر شود. 
'محمد الدین' در حالی که به خانواده‌ها هشدار داد که گوشی همراه فرزندانشان را چک کنند، گفت: من فکر می‌کردم که او مثل بقیه از نرم افزا‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. 
دیلی میل نوشت: 'محمد الدین' در پیامی پس از ناپدید شدن دخترش، به وی گفته بود: هرکجا هستی، برگرد؛ دلم برای تو تنگ شده است - روز‌ها و شب‌ها برای من به سختی می‌گذرد. 
این روزنامه ادامه داد: ' شرمینه' پس از آن با پدرش از طریق یک شماره ناشناس تماس گرفته و به وی گفته است: من اینجا خوشحال هستم، من با تصمیم خودم آمدم اینجا، نگران من نباشید. 
دیلی میل به نقل از پدر شمیمه افزود: از او سووال کردم بگو کجا هستی، تا بیایم کنارت، اما در حالی که اشک می‌ریخت پاسخ داد، شما نمی‌توانید اینجا بیایید. 
'محمد الدین' همچنین از تلاش خود برای یافتن دخترش و ارتباط تلفنی ناموفق به موبایلش سخن گفت و افزود: پس از ناپدید شدن شرمینه چندین بار با موبایلش تماس گرفتم، اما تلفنش روی پیامگیر می‌رفت.
 
وی گفت: از پلیس انگلیس سووال کردم که پیامگیر به چه زبانی است - آن‌ها پاسخ دادند به زبان ترکی است. 
'محمد الدین' با ابراز تردید از اینکه چگونه دخترش توانسته است بدون همراه به ترکیه برود، گفت: پلیس به من گفت: بر اساس قوانین هواپیمایی ترکیه، افراد بالای سن ۱۴ سال می‌توانند بدون همراه سوار هواپیما شوند. 
دیلی میل نوشت: پدر شرمینه پلیس انگلیس را به دلیل جلوگیری از فرار دخترش متهم نمی‌داند، اما معتقد است که آن‌ها می‌توانستند در زمان حضور دخترش در ترکیه اقدام به جلوگیری از پیوستن او به داعش انجام دهند. 
براساس گزارش‌های رسمی، بیش از ۶۰۰ انگلیسی برای جنگیدن در کنار گروه‌های افراطی و تروریستی بویژه داعش به سوریه و عراق رفته اند و گفته می‌شود که تاکنون نیمی از آنان به انگلیس بازگشته اند. 
اما برخی منابع انگلیسی از جمله شهردار لندن، شمار این افراد که برخی دختر نیز هستند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد کرده اند. 
گروه تروریستی داعش وسایر گروه‌های تکفیری و افراطی، دست پرورده‌های غرب وبرخی ازکشور‌های عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشور‌های عراق و سوریه مرتکب شده اند.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین