تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
plusresetminus
حزب الله : سرپرست شهرداری کرج با تاکید بر لزوم توجه به ارتقای سطح هویت شهری، گفت: تاثير معماری و نقوش اسلامی بقاع متبركه در ارتقای سطح هویت شهری انکارناپذیر است.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۴۹۷
تاثير نقوش اسلامی در ارتقای هویت شهری انکارناپذیر است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا احمدی نژاد  در آستانه روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با اشاره به نقش بقاع متبركه به عنوان فضای عمومی در شكل گيري احساس تعلق و ارتقای سطح هويت شهری، اظهار کرد: بی شک شهرها با مجموعه ای ازعملکردهای چند منظوره در قالب بسته های اجتماعی، اقتصادی، دینی، فرهنگی و جغرافیایی؛ تجلی و معنی پیدا می کنند.
 
وی با بیان اینکه افزایش سطح مشارکت عمومی اقشار مختلف مردمی در فعالیت هایی فرهنگی، هنری، دینی، اجتماعی و اقتصادی در قالب هویت های شهروندی، نقش بی بدیلی را در راستای توسعه شهرها ایفا می کند، گفت: امروزه شهرها مرکز توسعه تعاملات اجتماعی محسوب می شود و مردم در این زنجیره رابطه مستقیمی با جامعه برقرار می کنند.
 
سرپرست شهرداری کرج بیان کرد: بقاع متبرکه به عنوان فضای عمومی شهری، تاثیر بسزایی در ارتقای حس هویت و تعلق خاطر شهروندان دارد، به همین منظور طراحی و برنامه ریزی در فضاهای عمومی شهر به ارتقای روابط شهروندی و تعاملات اجتماعی کمک شایانی می کند.
 
احمدی نژاد در بخش دیگر سخنان خود فرصت بالای گردشگری مذهبی را از جمله مهمترين كاركرد امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: تاثير فضای معماری و نقوش اسلامی بقاع متبركه در ارتقای سطح هویت شهری انکار ناپذیر است.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین