تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
plusresetminus
حزب الله: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه اسیدپاشی اصفهان یک توطئه بوده و فردی مزدور بدون ذره‌ای انسانیت چنین کاری را کرده است، گفت: شخصیت‌های سیاسی آمریکا این موضوع را برای اسلام‌ستیزی بهانه کرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۶۷۴۳۹
مسئله اسیدپاشی اصفهان توطئه بیگانگان در مسیر اسلام‌ستیزی است‌

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در حرم شاهچراغ (ع) در جمع مردم شیراز،  اظهار کرد: عاشورای امام حسین(ع) پیام‌های زیادی دارد که به برخی از پیام‌ها در جمع علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه استان فارس اشاره کردم.

پیام امام حسین (ع) در قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) زمانی که از مکه و مدینه حرکت کردند پیام‌های قیام خود را در کلامی کوتاه بیان فرمودند، افزود: امام حسین(ع) فرمودند من آمده‌ام امر به معروف و نهی از منکر کنم.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مسأله‌ای است که امروز درباره آن سخن بسیار است و مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مشغول بررسی مواد اجرایی آن هستند و در قانون اساسی کشورمان در ماده 8 به طور صریح دستور امر به معروف و نهی از منکر آمده و برای رفع شبهات در این زمینه نکاتی باید بیان شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید به وضعیت زمان امام حسین(ع) دقت کرد، گفت: باید دقت کرد که در آن زمان چگونه جای منکر و معروف تغییر یافته و کسی که بر جای پیامبر اکرم(ص) تکیه زده بود به انجام منکرات افتخار می‌کرد و نام رسول‌الله را یدک کشیده و اصول اسلام را زیر سئوال می‌برد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که تمام اصول اسلام زیر پا مانده، امام حسین(ع) دین رسول‌الله(ص) را در خطر می‌بیند، خاطرنشان کرد: اگر آن حکومت با آن منطق و روش حکومتی ادامه می‌یافت چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و قیام جانانه امام حسین(ع) و خون پاک آن حضرت بود که این دودمان کثیف را برای تمام مسلمین رسوا کرده و شر آنها را  بر کند و اسلام محمدی را نجات داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه مسأله امر به معروف و نهی از منکر مسأله‌ای ثابت و مسلم است و خداوند در آیات متعدد قرآن این مسأله را بیان کرده، تصریح کرد: نص صریح و غیرقابل تغییر قرآن کریم، اجماع علمای اسلام و حتی ضرورت دین بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو دستور مهم اسلامی است و روایات متعدد نیز بر آن تأکید دارند.

امر به معروف و نهی از منکر برای جامعه اسلامی امنیت به ارمغان می‌آورد

مرجع شیعیان جهان با بیان چند روایت از ائمه اطهار، عنوان کرد: بر اساس روایات ائمه اطهار دو فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه‌ای است که برای جامعه اسلامی امنیت به ارمغان می‌آورد و تمام احکام اسلام به عمل کردن به این دو فریضه مهم بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی و مسائل اخلاقی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر جان می‌گیرد و قابل قبول می شود، بیان کرد: از نظر عقلی باید گفت همه افرادی که در یک جامعه زندگی می‌کنند سرنوشت مشترک دارند و به تعبیر روایات اسلامی کسانی که در یک جامعه زندگی می‌کنند مانند کسبه یک بازار هستند که اگر یک مغازه در این بازار آتش بگیرد همه برای خاموش کردن آتش دست به دست هم می‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مفاسد اخلاقی و اجتماعی در یک جامعه مانند آتشی است که در بازار ایجاد می‌شود، اظهار کرد: وقتی افراد در جامعه زندگی جداگانه از هم نداشته و سرنوشت مشترک دارند باید در قبال هم احساس مسئولیت داشته باشند و این یک دلیل عقلی روشن بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به وجود دو گروه از افرادی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر در اشتباهند، افزود: گروه نخست کسانی هستند که سعی در کمرنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر دارند و ادعای دین دارند.

برخی از مطرح شدن موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مجلس ناراحت شدند

وی با بیان اینکه اکنون که در مجلس شورای اسلامی موضوع امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و برای این ماده از قانون اساسی برنامه اجرایی می‌نویسند برخی افراد ناراحت شدند که چرا مجلس وارد این مسأله شده، افزود: اگر این گروه مسلمانند و قرآن، امام حسین(ع) و پیام عاشورا را قبول دارند چرا ناراحت می‌شوند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به گروه دیگری از افراد جامعه که از احیای دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ناراحت می‌شوند، خاطرنشان کرد: این گروه می‌دانند با همگانی و ریشه‌دار شدن امر به معروف و نهی از منکر زمینه بسیاری از مفاسداز جمله رشوه‌خواری‌ها، کم‌فروشی‌ها، رباخواری‌ها، مواد مخدر، پول‌شویی‌ها، زمین‌خواری‌ها و غیره ریشه‌کن می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اگر در جامعه تمام افراد اهمیت این موضوع را احساس کنند و همه به موقع از مسائلی که مطلع می‌شوند خبر دهند و امر به معروف کنند، زمینه فعالیت بسیاری از این مفاسد گرفته می‌شود، تصریح کرد: آن دسته از افراد جامعه که آزادیشان در فساد جامعه است مخالف این دو فریضه مهم الهی هستند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از راه صحیح و مناسب انجام شود، گفت: گروهی از افراد گمان می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر یعنی خشونت.

اسیدپاشی اصفهان برای جلوگیری از امر به معروف با تحریک دشمنان انقلاب انجام شده است

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه این بازی و توطئه اسیدپاشی اصفهان برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر توسط افرادی با تحریک دشمنان انقلاب انجام شده، بیان کرد: عده‌ای که مخالف مطرح شدن مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی هستند قصد دارند در این موضوع سنگ انداخته و به مردم بگویند اگر مسأله امر به معروف در مجلس تصویب شد مردم به صورت دخترانتان اسید می‌پاشند پس جلوی آن را بگیرید.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه این یک توطئه است و فردی مزدور  بدون ذره‌ای انسانیت چنین کاری را کرده است، عنوان کرد: شخصیت‌های سیاسی آمریکا این موضوع را برای اسلام‌ستیزی بهانه کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید اسلام را مراجع و علمای اسلام به مردم معرفی کنند نه یک دیوانه مزدور و بی‌دین که چنین جنایتی مرتکب شده، اظهار کرد: اسیدپاشی حرام و جنایت است و هرکسی این کار را کرده باید به اشد مجازات گرفتار شود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دشمن کارش این است که روی موضوعی کوچک برنامه‌ریزی کرده و آن را بزرگ می‌کند تا به هدف خود برسد، افزود: مردم باید هوشیار و بیدار باشند و توطئه‌ها را بشناسند و آیات قرآن درمورد امر به معروف و نهی از منکر را بدانند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عام است که تمام مردم باید با زبان انجام دهند، خاطرنشان کرد: این وظیفه مهم برای مردم جنبه فیزیکی و عملی ندارد و باید با زبان مؤدبانه انجام شود.

فعالیت حدود 5 هزار آمر به معروف و ناهی از منکر در قم

وی از فعالیت حدود 5 هزار آمر به معروف و ناهی از منکر در قم خبر داد و گفت: این گروه امر به معروف و نهی از منکر را به طور غیرمستقیم و با زبان خوش انجام می‌دهند.

آیت‌الله العظمی  مکارم شیرازی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید گروهی برای امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشند که با مفاسد مهم و بزرگ برخورد کنند، خاطرنشان کرد: این گروه همان حکومت اسلامی و مأموران حکومت هستند و در جایی که برخورد لازم است آنها برخورد کرده و در راستای برخورد با مفاسد مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و غیره تلاش دارند و اینگونه برخوردها وظیفه حکومت اسلامی است.

مرجع تقلید شیعیان با یادآوری اینکه وظیفه مردم در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر به وسیله زبان آن هم محترمانه و مؤدبانه است، تصریح کرد: بر اساس روایات بیان شده که افراد در جامعه اسلامی با قلبشان نیز امر به معروف و نهی از منکر کنند یعنی اینکه در دل از هرگونه بدی و هر فرد بد بیزار باشند و دیگر اینکه آثار این بیزاری در چهره فرد نمایان شود و به عنوان مثال اگر از کنار عده‌ای قمارباز رد شدند و نمی‌توانند کاری انجام دهند قیافه خود را در هم بکشند.

وی بیان کرد: اینها مراحل امر به معروف و نهی از منکر است که در اختیار عموم است اما نه اینکه در این مسیر دست به مفاسدی بزنند مانند این جنایت‌ها در اصفهان زیرا علمای اسلام چنین اجازه‌ای ندادند و کسانی که برای انجام چنین جنایاتی تبلیغات می‌کنند خیال خام دارند و خودشان را رسوا می‌کنند و این رفتارها چیزی نیست که مسلمانی آن را پذیرفته باشد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه شیراز و استان فارس یک مرکز مهم در طول تاریخ بوده، اظهار کرد: علمای بزرگ، فقهای بزرگ، ادبا، مورخان بزرگ و فیلسوفان مهم از این سرزمین برخاسته‌اند و باید کاری کنید که نام مقدس شیراز و نام علمای فارس هم‌چنان بدرخشد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه در شهر شیراز و استان فارس فضایی خاص و منادی اسلام، علم، اخلاق، ایمان و فضایی که مورد پسند خداوند باشد حاکم است، خاطرنشان کرد:  باید نام شیراز و فارس را زنده نگه داشت، استعدادهای درخشان در این سرزمین فراوان است، مبادا اینها به مواد مخدر، مفاسد اخلاقی و انحرافات جنسی آلوده شوند و باید در مسیر صحیح قرار گیرند.

فرهگ غربی نباید بر رسانه‌های ما حاکم باشد

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در استان فارس جهش یافته و در این شهر و استان وظیفه خود را انجام می‌دهند، افزود: رسانه‌ها نیز باید مراقب باشند و بدانند نباید فرهگ غربی بر رسانه‌های ما حاکم باشد بلکه باید فرهنگ اسلام بر رسانه‌های ما حاکم باشد و ما خطوط قرمزی داریم که با کمک رسانه‌های مشکلات حل می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان فارس، تولیت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و روحانیت استان برای ایجاد فضای نشاط تازه در حوزه‌های علمیه استان فارس که سبب استقبال خوب جوانان استان از این فضا شده، از برگزاری کنگره در راستای اجماع روحانیت سنی و شیعه در مقابل تکفیری‌ها خبر داد و گفت: این کنگره ماه آینده در حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

مرجع شیعیان با اشاره به فعالیت‌های یک‌ساله در مسیر برگزاری این کنگره، بیان کرد: حدود 700 نفر از علمای اهل سنت و شیعه از 82 کشور جهان در این کنگره گرد هم آمده و بر این نکته تأکید می‌کنند که تکفیری‌ها از اسلام بیگانه‌اند و ربطی به اسلام ندارند.

گروه تروریستی داعش قصد بدنام کردن اسلام را دارد

وی برگزاری این کنگره را تأمین دو هدف دانست و اظهار کرد: نخستین هدف از برگزاری کنگره این است که خارجی‌ها نگویند دولت اسلامی داعش بلکه بدانند داعش نه دولت است و نه اسلامی و گروهی تروریست هستند که قصد بد کردن نام اسلام را دارند و اجماع علمای شیعه سبب جلوگیری از سوءاستفاده بیگانگان می‌شود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دومین هدف از برگزاری این کنگره را آگاهی دادن به جوانان جهان عنوان کرد و گفت: ممکن است برخی جوانان ساده‌لوح از سراسر جهان جذب این گروه شوند اما وقتی اجماع علمای اسلام را در بیگانه بودن این گروه تروریستی با اسلام مشاهده کنند دیگر فریب نمی‌خورند و این گروه در اندک زمانی تحلیل رفته و نیروهای مردمی و لشکرهای اسلامی به ویژه در کشور عراق با حمایت‌های معنوی و مادی دیگر کشورهای اسلامی این گروه را نابود می کنند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین