تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
plusresetminus
دیروز دفاع مقدس ، امروز جهاد اقتصادی

ریال نداریم یا دلار ؟

حزب الله نیوز :از مدتی پیش بانک مرکزی ومدیران ارشد اقتصادی دولت به بهانه کمبود منابع و درآمدهای ارزی از اولویت بندی تخصصی ارز برای واردات کالا به کشور سخن میگفتند و بعد از چند روز اولویت ده گانه و سپس اولویت سه گانه اعلام کردند .
۰
کد مطلب : ۳۶۳۵
ریال نداریم یا دلار ؟
از مدتی  پیش  بانک مرکزی ومدیران ارشد اقتصادی دولت به بهانه کمبود منابع و درآمدهای ارزی از اولویت بندی تخصصی ارز برای واردات کالا به کشور سخن میگفتند و بعد از چند روز اولویت ده گانه و سپس اولویت سه گانه اعلام کردند .
 هنوز چند روزی نگذشته بود که زمزمه حذف همان سه  اولویت نیز به گوش میرسد و گفته میشود قرار است نرخ مرجع ارز حذف شود .
این گفته مشخص میکند دولت از ابتدا ، مشکل کمبود ارز نداشته بلکه بیشتر به ریال اضافی برای جبران توزیع پول بدون برنامه احتیاج داشته ودارد چرا که اگر دلار به نرخ ۱۲۲۶۰ ریال نداریم از کجا قرار است دلار با نرخ مثلا ۱۶۰۰۰ ریال و یا ۱۷۰۰۰ ریال داشته باشیم . بهتر نیست به مردم شفاف بگوییم با حذف دلار مرجع حداقل یک سوم دیگر به قیمت تمام شده ای کالاهایی که مواد اولیه انها منشا خارجی دارد اضافه میشود تا ریال مورد نظر دولت تامین گردد مناسب است برای جلوگیری از این نابسامانی ها ستاد ویا کمیته ای با نظارت مستقیم عالی ترین مقام نظام تشکیل شود. تا بر سیاست های ریالی و ارزی و افزایش قیمت ها نظارت کند وانچه لازمست را به مردم صبور ومقاوم ایران اسلامی بگوید.
یقینن مردمی که سالهای دفاع مقدس در مقابل  سنگین ترین حملات و تحریم ها مقاومت کرده اند امروز نیز اگر بدانند تصمیمات اتخاذ شده نیاز کشور و از حمایت مقامات بالای نظام برخوردار است جهاد گونه اقتصاد مقاومتی را پشتیبانی میکنند.
همه باید بدانیم جهاد ومقاومت اقتصادی رفتار دوران دفاع مقدس را طلب میکند . آن زمان در راس همه امور، یک دلی مسولین در اطاعت از مقام معظم رهبری و صداقت با مردم بود در دوران دفاع مقدس مردم به خوبی میدانستند لازمه دفاع ومقابله با دشمن رجز خوانی وتبلیغات است. امری که امروز نیز لازم است وباید اجرا شود، لاکن سخن وفرمان امام خمینی( قدس )حرف آخر بود و مردم با دل و جان می پذیرفتند. حالا نیز مردم مقاوم این مرز بوم تصمیم وسخن رهبری را با جان می پذیرند و اطاعت میکنند، همین مردم از مسولین اقتصادی کشور به خصوص بانک مرکزی سوال میکنند اگر دلار به قیمت ۱۲۲۶۰ ریال نداریم چگونه میتوانیم دلار به قیمت ۱۶۰۰۰ ویا ۱۷۰۰۰ داشته باشیم. به قلم گفتم مصمم بودیم امسال کمتر بنویسم لاکن حوادث اقتصادی به خصوص تصنینات لحظه ای بانک مرکزی که یک شبه جمعی را پولدار وجمعی را نابود میکند نمی گذارد..
محمد حسین روشنک
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران


ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین