تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
plusresetminus
حزب الله: شهردار کرج بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح استحصال انرژی از پسماندهای خانگی تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۵۱۸
تبدیل کرج به شهری سبز با استحصال انرژی از پسماندهای خانگی

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی اصغر کمالی زاده  اظهار کرد: حجم قابل توجهی از گازهای گلخانه‌ای از طریق محل‌های دفن زباله وارد هوا می‌شود.
 
 وی ادامه داد: با توجه به این‌که ورود این گازها به هوا هم تهدیدی برای سلامت انسان است و هم محیط زیست را با خطرات جدی مواجه می‌کند، مدیران شهری طی سال‌های گذشته به دنبال استحصال انرژی از پسماندهای خانگی تجمیع شده در مراکز دفن زباله هستند.
 
این مسئول توضیح داد: گازهای تولیدی در محل‌های دفن، پس از استحصال و تصفیه می‌تواند به‌طور مستقیم برای تامین انرژی شهری و صنعتی، نظیر روشنایی و تامین انرژی واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.
 
وی افزود: شهرداری کرج از چند سال پیش اجرای طرح استحصال گاز و برق از پسماندهای مرکز دفن زباله حلقه دره را در دستور کار خود قرار داده ولی به دلیل برخی مشکلات  تا کنون اجرایی نشده است.
 
شهردار کرج گفت: با توجه به اینکه ایجاد زیرساختهای اجرای این طرح به اعتبار زیادی نیاز دارد، از بخش خصوصی انتظار می رود در این حوزه ورود کند تا  شاهد تولید برق و گاز از زباله‌های تولیدی شهروندان کرجی باشیم.
 
کمالی زاده افزود: بدون شک با اجرایی شدن این طرح، کرج یک قدم به تبدیل شدن به شهری سبز نزدیک تر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه طرح استحصال انرژی از پسماندهای مرکز حلقه دره نتایج مثبت زیادی دارد، گفت: با اجرای این طرح مدیریت پسماند در این مرکز نیز  آسان تر خواهد شد.
 
شهردار کرج توضیح داد: با توجه به اینکه هر روز به تعداد پروازهای فرودگاه پیام که در محدوده مرکز دفن زباله حلقه دره قرار گرفته اضافه می‌شود، باید فکری به حال بوی بد ناشی از تجمیع زباله در این مرکز شود.
 
وی خطار نشان کرد: ارائه خدمات با کیفیت حق شهروندان کرجی است و سازمان مدیریت پسماند و سایر بخشهای شهرداری باید با تمام توان در مسیر تحقق مطالبات مردمی گام بردارند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین