تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
plusresetminus
حزب الله : سرمربی تیم ملی بسکتبال با تأکید بر اینکه عراق به خاطر داشتن دو بازیکن آمریکایی، یک حریف دوملیتی به حساب می‌آید، گفت: قطعاً برابر این تیم کار راحتی نخواهیم داشت.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۸۱۰
عراق یک حریف دوملیتی برای بسکتبال ایران است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم ملی بسکتبال بامداد چهارشنبه با ترکیبی متشکل از ۱۲ بازیکن عازم اردن می‌شود تا نخستین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین را برابر عراق برگزار کند؛ این دیدار روز جمعه برگزار می‌شود.
 
ملی‌پوشان بسکتبال پس از رقابت با عراق، به ایران بازمی‌گردند تا دوشنبه هفته آینده در دومین دیدار خود به مصاف قطر بروند. برای برگزاری این دیدار، اردوی تیم ملی بسکتبال از شنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد. امروز نیز ترکیب ۱۲ نفره تیم ملی برای دو دیدار پیش‌رو برابر عراق و قطر معرفی می‌شود.
 
مهران حاتمی سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت اردونشینان این تیم گفت: طی روزهای گذشته بازیکنان چند جلسه تمرینی کنار هم داشتند، وضعیت آنها به لحاظ حضور در لیگ برتر بد نیست، اما اگر شرایطی فراهم بود تا آنها می‌توانستند در قالب اردوی تیم ملی، جلسات تمرینی بیشتری را کنار هم برگزار کنند، خیلی بهتر بود. به هر حال در این صورت می‌توانستیم هماهنگی بیشتری را بین بازیکنان شاهد باشیم.
 
وی در مورد دیدار روز جمعه برابر عراق که به خاطر مسائل سیاسی - امنیتی این کشور، اردن میزبانی آن را عهده‌دار است، گفت: از کنار نام عراق به راحتی نمی‌گذریم، کار سختی پیش‌رو داریم چون عراق یک تیم آسیایی عادی نیست؛ این تیم مثل خیلی دیگر از تیم‌های عربی، ترکیبی دوملیتی دارد و همین مسئله، کار را برای ما سخت خواهد کرد.
 
حاتمی با یادآوری اینکه عراق اخیراً بازیکنی آمریکایی به نام «ایماریو» به ترکیب خود اضافه کرده است، خاطرنشان کرد: این بازیکن سابقه حضور در لیگ NBA را دارد. در کل عراق در حال حاضر دو بازیکن آمریکایی در ترکیب خود دارد که قطعاً حضور همین دو بازیکن، روی عملکرد تیمی این تیم تأثیر زیادی خواهد داشت. بنابراین ما با یک حریف دوملیتی روبرو خواهیم شد و باید این موضوع را خیلی جدی لحاظ کنیم.
 
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بازیکنانش بتوانند روز جمعه رقابت خوبی برابر عراق برگزار کنند، تصریح کرد: بامداد فردا عازم اردن می‌شویم، بازیکنان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یک جلسه تمرینی در این کشور برگزار خواهند کرد تا آماده رقابت با عراق شوند. بعد از انجام این بازی نیز به تهران برمی‌گردیم و طی دو روز فرصتی که برای دیدار با قطر داریم، تمریناتمان را در تالار آزادی پیگیری می‌کنیم.
 
وی در مورد اینکه آیا برگزاری دیدار مقابل عراق در کشور اردن به لحاظ تماشاگران و اینکه عراقی‌ها در این بازی تماشاگران خود را در اختیار ندارند، می‌تواند کمک حال ایران باشد؟ گفت: این موضوع را در نظر داشته باشید که عراق یک تیم عربی است و در یک کشور عربی، میزبان ایران است. فکر نمی‌کنم خیلی مهم باشد که عراق در کشور خود میزبان نیست؛ مهم این است که کشورهای عربی همیشه تماشاگران خود را دارند و از یکدیگر حمایت می‌کنند. بنابراین اینکه ما در کشوری مانند عراق به مصاف تیم ملی این کشور می‌رویم، برای ما خیلی تأثیر مثبتی نخواهد داشت؛ فقط امیدواریم آنطور که باید از این بازی نتیجه و امتیاز بگیریم.
 
حاتمی همچنین در مورد ترکیب ۱۲ نفره تیم ملی افزود: امروز این ترکیب را اعلام می‌کنیم. خوشبختانه حامد حدادی به جمع ملی‌پوشان اضافه شده است؛ تنها نگرانی ما در مورد بهنام یخچالی است که طبق نتیجه آزمایش ام. آر. آی، مصدومیتش جدی نیست، اما درد زیادی دارد. لذا بر اساس نظر پزشک در مورد این بازیکن و قرار گرفتنش در ترکیب اعزامی به اردن، تصمیم می‌گیریم اما با توجه به شرایط کلی، بعید است یخچالی را در اختیار داشته باشیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین