تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
plusresetminus
حزب الله: رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بابیان اینکه مبازره با فساد عزم ملی و 78 میلیونی را می طلبد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری وقتی دیدند که اهتمام جدی در مبارزه با فساد وجود ندارد به مسئولان در ابن زمینه هشدار دادند.
۰
کد مطلب : ۷۱۴۵۱
مبارزه با فساد عزم 78میلیونی می‌طلبد

  به گزارش شبکه خبری حزب الله به نقل از میزان  ،حجت الاسلام سید رضا اکرمی در مورد " برگزاری همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد"، اظهارکرد: با توجه به این که مقام معظم رهبری سال 93 را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری کردند می بایست در این زمینه اقدامات جدی از سوی قوای سه گانه انجام شود.

وی افزود: برای مبارزه با فساد اقتصادی باید مقدمات این کار به صورت صحیح و عزم 78 میلیونی مردم فراهم شود.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه همه مردم برای مبارزه با فساد باید پای کار بیایند، تصریح کرد: مردم و مسئولان به همراه هم باید در مسیر قانون و فرامین مقام معظم رهبری کار مبارزه با فساد را پیگیری کنند.

مبارزه با فساد همکاری 3 قوه را می‌طلبد

وی تاکید کرد: همه باید توجه داشته باشند که کار مبارزه با فساد در جامعه تنها از عهده یک قوه به بر نخواهد آمد، بلکه این موضوع در وهله اول مستلزم همکاری سه قوه و در وهله دوم نیازمند همراهی و همکاری مردم است.

اکرمی خانواده را بستر کوچک مدیریت در جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگ دروغ باید جای خود را به فرهنگ صداقت و فرهنگ خیانت باید جای خود را به فرهنگ امانت بدهد و این مهم ممکن نخواهد بود مگر با تربیت درست در خانواده و با تکیه بر ارزش های اسلامی.

وی با اشاره به فراگیری مسئولیت پذیری در خانواده، یادآور شد: مرد خانواده در قبال همسر خود و فرزندان در برابر والدین یک مسئولیت درونی دارند که اگر این مسئولیت نهادینه شود می تواند به مراحل مختلف اجتماعی نیز تسری پیدا کند و در نهایت می توانیم جامعه ای مسئول نسبت به اعمال یکدیگر داشته باشیم.

مشاور عالی وزیر کشور نقش خانواده ها در شکل گیری انقلاب اسلامی در سال 57 را نیز بسیار پر رنگ عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب و تفکر انقلابی نیز از خانواده ها شروع شد و به خیابان و جامعه رسید.

عزم ملی یعنی وجود انصاف در آحاد جامعه

وی تحقق معنای عزم ملی را وجود انصاف در تمامی آحاد جامعه توصیف کرد و گفت: این موضوع باید از دل خانواده ها و فرهنگ رایج در جامعه بیرون بیاید، لذا هم جامعه در قبال تربیت افراد منصف مسئول است و هم خانواده ها.

اکرمی اضافه کرد: متاسفانه ما بعد از پیروزی انقلاب به خوبی نتوانستیم فرهنگ های خدمت، انصاف، مراقبت و در یک کلام اخلاق را به خوبی در جامعه نهادینه سازی کنیم. آنطور که باید و شاید در این زمینه وقت نگذاشتیم.

میانگین کار اداری در جامعه 45 دقیقه است

وی گفت: درجامعه ای که میانگین کار اداری 45 دقیقه و کار خصوصی 2 ساعت است نمی توان انتظار نهادینه سازی فرهنگ انصاف را داشت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از بالارفتن آمار طلاق در جامعه، خاطر نشان کرد: در جامعه ای که روزانه 14 هزار چک برگشتی داریم به طورقطع کار فرهنگی مناسبی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: قوای مقننه، مجریه و قضاییه و نیروهای مسلح در یک بسیج عمومی باید اخلاق مداری، قانون مداری و فرهنگ انصاف را در جامعه نهادینه کنند تا بتوانیم از این طریق مردم و جامعه را به سمت پیشرفت سوق بدهیم.

هشدار رهبری درباره مبارزه با فساد به دلیل عدم وجود عزم جدی است

اکرمی در مورد "مرقومه رهبرمعظم انقلاب برای همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و موضوع مقابله با فساد" افزود: مقام معظم رهبری امور را رصد می فرمایند و وقتی می بینند که اهتمام جدی در مبارزه با فساد و جود ندارد ناگزیر در این زمینه به مسئولان هشدار می دهند.

وی یادآوری کرد: در فرهنگ اسلامی موضوعی وجود دارد مبنی بر اینکه باید هرکسی ابتدا باید از خودش مراقبت کند. هر کسی در فرهنگ مراقبت با خود مراقبتی از آلودگی و فساد دور خواهد شد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر اگر ما به خودمان مراجعه و وجدان خود را حکم کنیم، به طور قطع در مقابل خودمان کم خواهیم آورد، زیرا آن طور که باید تا به حال خود مراقبتی انجام نداده ایم.

تخلف و فساد صرفا اقتصادی نیست

وی با تاکید بر اینکه تخلف و فساد در جامعه صرفا اقتصادی نیست، اظهار کرد: همین موضوعات اخلاقی در جامعه مصداق تخلف های فرهنگی هستند که باید به آن ها اهتمام کنیم تا مبادا این تخلفات اخلاقی به تخلفات اقتصادی سر ریز شود.

اکرمی فضای کنونی خانواده ها را فضای چشم و هم چشمی و رقابت خواند و تصریح کرد: اگر فرهنگ گذشت در خانواده و نهایتا در جامعه نهادینه شود، می تواند امیدوار بود فساد ریشه کن شود.

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که می فرمایند "هرکسی که در ولایت ماست می بایست از خودش حساب بکشد"، ادامه داد: ما باید در مساله تربیت خانوادگی حساس تر عمل کنیم؛ چرا که در حال حاضر مسائل فرعی از قبیل چه چیزی خوردن و یا چه چیزی پوشیدن از اخلاق، آموزش اخلاق و امانت، در خانواده مهم‌تر شده است.

برای مقابله با فساد باید به قانون و رهبری متمسک شویم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با تاکید بر اینکه همه چیز در مورد فرهنگ باید از خانواده شروع شود، گفت: در این راه باید دو جنبه را حکم قرار دهیم و به آن متمسک شویم؛ این 2 موضوع، اول قانون و دوم ولایت و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی در مورد ضرورت اقدام جدی در برابر مفسدان اقتصادی، خاطر نشان کرد: همه باید مراقب هم باشیم مدیر مواظب رفتار کارمند و کارمند مراقب رفتار مدیر.

راهکار جلوگیری از ظهور خاوری‌ها و زنجانی‌ها

اکرمی در پایان تصریح کرد: ضرورت دارد تا نظارت همگانی بر اعمال و رفتار افراد در جامعه ساری و جاری باشد تا دیگر شاهد اقداماتی شبیه به اقدام افرادی نظیر خاوری ها و زنجانی ها نباشیم.

منبع : خبرگزاری میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین