تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
plusresetminus
مدیرکل استاندارد تهران ضمن هشدار نسبت به خطرات استفاده از فراورده‌های گوشتی که "در حضور مشتری" تولید می‌شود گفت: این کار غیرقانونی و عوامفریبی است.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۴۱۹
سوسیس و کالباس در حضور مشتری دروغ است

 

 به نقل روابط عمومی اداره کل استاندارد تهران، باتوجه به فزونی تبلیغات غیرواقعی در خصوص تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری، مدیرکل استاندارد تهران تاکید کرد: هرگونه تولید فراورده‌های گوشتی مستلزم دریافت پروانه استاندارد و بهداشت است و اساسا تولید و توزیع آنی فراورده‌های گوشتی در حضور مشتری امکان پذیر نمی‌باشد.

وی ادامه داد: مدت زمان لازم برای تولید فراورده‌های سوسیس و کالباس، باتوجه به نوع و کالیبر فراورده، حداقل هفت تا هشت ساعت است و هیچ تولیدکننده و فروشنده‌ای نمی‌تواند در حضور مشتری نسبت به تهیه و تولید این فرآورده‌ها اقدام نماید و این تنها یک نمایش و عوام‌فریبی می‌باشد. تولیدکنندگان فرآورده‌های غذایی تنها پس از آزمون محصولات و اطمینان از سلامت آن اجازه فروش و توزیع محصولات خود را دارند.

محمودرضا طاهری ضمن توصیه نسبت به خرید کالا‌های دارای نشان استاندارد، ادامه داد: تولیدکنندگان مواد پروتئینی باید جهت تولید، مجوز‌های لازم را از سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو اخذ و مصرف‌کنندگان نیز از مصرف اینگونه محصولات خودداری نمایند. زیرا هیچ نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد.

این مقام مسؤول در پایان به فروشندگانی که به قصد تقلب، اقدام به عوام فریبی می‌نمایند، هشدارداد: در برخورد قانونی با نافیان سلامت و ایمنی جامعه، اغماض نخواهدشد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین