تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
plusresetminus
حزب الله : رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در هر عصر و زمانی، دو جریان حسینی و یزیدی در تقابل با هم وجود خواهد داشت و در هیچ زمانی کسی که مانند امام حسین(ع) و در خط حسینی است با امثال یزید بیعت نمی‌کند.
۰
کد مطلب : ۹۶۰۴۹
کسی که در خط حسینی است با امثال یزید بیعت نمی‌کند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در هر عصر و زمانی، دو جریان حسینی و یزدی در تقابل با هم وجود خواهد داشت و در هیچ زمانی کسی که مانند امام حسین(ع) و در خط حسینی است با امثال یزید بیعت نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم‌،‌ با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) صرفاً یک واقعه تاریخی نبود، اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) تقابل دو جریانی بود که همواره در تاریخ وجود دارند.

وی افزود: در لحظه نخستی که جرقه حادثه کربلا خورد، آن حضرت خط روشنی را برای بشریت ترسیم فرمودند. به عبارت دیگر، ایشان در مجلسی که والی یزید در مدینه برای بیعت گرفتن از آن حضرت به پا کرده بود، فرمودند، «مانند منی با مثل یزیدی بیعت نخواهد کرد».

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: این به آن معناست که در هر عصر و زمانی، دو جریان حسینی و یزیدی در تقابل با هم وجود خواهد داشت و در هیچ زمانی کسی که مانند امام حسین(ع) و در خط حسینی است با امثال یزید بیعت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این مطلب که تشخیص جریان یزیدی و حسینی در دنیای معاصر تنها کمی انصاف می‌خواهد به تبیین ویژگی‌های یزدیان معاصر پرداخت و گفت: اگر با انصاف نگاه کنیم و تابع جریانات و افکار سیاسی نشویم، واضح است که سردمدار جریان یزیدی دنیای امروز، استکبار جهانی است و تبعیت کنندگان از آن مانند آل سعود و جریانات تکفیری به عنوان عمال استکبار کسانی هستند که از خط یزید تبعیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز برای ترسیم خط حسینی و یزیدی نیازی به براهین عقلی و فلسفی نداریم افزود: هر انسان منصفی در می‌یابد که در جمهوری اسلامی نیز کدام جریان یزیدی یا حسینی است. جریانی که ریشه در اندیشه غربی دارد و آبشخور آن سکولاریسم و دلبستگی به حکومت‌های غربی است یا جریانی که متصل به فقه آل محمد(ص) و تبلور آن در حرکت امام راحل رضوان الله علیه و  امروزه در وجود و بیانات مقام معظم رهبری است.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه ضمن اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و رهنمودها و انذارات ایشان در مواجهه با دشمن ادامه داد: با توجه به تلاش استکبار برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران ایشان فرمودند که دشمن امروز در صدد است که نظام جمهوری اسلامی را از محتوا خالی کند.

وی افزود: دشمن امروز با نام جمهوری اسلامی و حتی با وجود یک معمم در رأس نظام مخالفتی ندارد، بلکه آنچه آن‌ها با آن مخالفند این است که می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی از محتوا تهی باشد و احکام اسلامی و ارزش‌های اسلامی در آن حاکم نباشد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز به دنبال اجرای احکام اسلامی و ارزش‌های آن بود. به عبارت دیگر،‌ امام حسین(ع) به دنبال استقرار اسلام با محتوا بود نه اسلام اموی. این هشدار و اخطاری است که امروز مقام معظم رهبری به همگان می‌دهند و ما نیز باید حواسمان را جمع کنیم که از این فرصت ارزشمندی که حضرت امام حسین(ع) برای ما فراهم کرده و این سنت حسنه‌ای که الحمدلله مردم ما به آن دلبسته‌اند، برای آشنایی با راه امام حسین(ع) و راهی که حسین با آن مقابله کرد، بیشترین بهره را ببریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه درباره جایگاه حضرت امام حسین(ع) در نظر رسول گرامی اسلام(ص) با بیان حدیثی از ایشان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند، «قسم به خدایی که مرا به پیامبری فرستاده است، بزرگی و عظمت حسین‌بن علی(ع) در آسمان‌ها بیش از آن چیزی است که در زمین است. نام حسین(ع) در یمین عرش الهی مکتوب است که حسین(ع) مصباح هدایت و کشتی نجات است».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین